Gohja, ik heb er ook geen idee van. De vraag is maar in hoevere ze overweg kunnen met effectief 1Gbit aan traffiek. En ja, dat komt wel voor bij het deployen van vm's van de nas naar de esx server. Of bij het overzetten van bestanden naar de nas.
In zo'n gevallen is de Gbit lijn weldegelijk verzadigd en zou ik zelfs smeken naar 10Gbit interfaces.
Ohja, protip voor de volgende die dit leest: niet vergeten om ook een default gateway te configureren in de router, anders kan je niet (meer) op internet.
En ook de static ip configuratie op de dns/dhcp/ad server moet dus ook aangepast worden met de gateway van de vrouter, en niet meer de bbox.
Misschien na al die jaren toch eens investeren in een aparte router die tussen de bbox en de uplinks van de server kan zitten.
edit:
Ok, dus toch niet alles is peis en vree.
Wat lukt er niet: vanuit subnet 192.168.2.0/24 kan ik "niet aan het internet". Ik kan dus niet surfen. Maar ik kan bv wel aan mijn server uit 192.168.1.0/24, ik kan aan mijn nas uit datzelfde subnet.
Een traceroute naar eender wat faalt al bij de eerste hop.
Nslookup lukt wel, ik krijg een ip door bij het domein, en vice versa.
Ping naar het andere subnet lukt, ping naar het internet lukt niet.
De gateway op mijn dns server verwijst naar 192.168.1.254, en dns lookup zijn mogelijk. Anders zou ik nu niet kunnen surfen naar ub.
De gateway van de vrouter is ook juist geconfigureerd, verwijst naar 192.168.1.1, de bbox3.
Ik zie waarschijnlijk toch iets over het hoofd, maar weet niet wat.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.