Proximus PLC-adapters: is dit compatibel?

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Bababa
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 29 keer

Gewenste situatie: PLC-adapter verbonden met de Telenet HGW, Wi-Fi extender in de woonkamer als wireless access point.

Ik heb deze 2 PLC-adapters overgenomen van iemand, de ene is een Wi-Fi extender van Proximus, de andere is een gewone PLC-adapter; type: BGC TV Pass Through INT 6400.

Afbeelding

Ik wil deze nu resetten en met elkaar verbinden, zodat het groen huisje oplicht. Helaas zijn mijn pogingen onsuccesvol, waardoor ik twijfel: Zijn deze compatibel met elkaar of niet?. Ik moet toegeven dat Proximus in hun kit dit verkoopt met de PLC-adapter met 1 lampje, maar ik had toch verwacht dat dit ook zou werken met elke andere PLC
Afbeelding

Ik volg trouwens nauwgezet het stappenplan van Proximus; en ben nu niet bepaald een digibeet :lol:
Als uw PLC-adapters onderling niet meer optimaal communiceren (d.w.z. als het dLAN-lampje met het huisje dLAN-controlelampje (in de vorm van een huisje) niet groen brandt) kunt u ze resetten :
Druk minstens 20 seconden op de knop naast de kabelingang van de PLC-adapter, terwijl deze nog in het stopcontact zit. Het voedingslampje On-off-controlelampje op een ethernetadapter moet nu uitdoven. Doe dit voor elke adapter.
Haal de PLC-adapters uit het stopcontact en verwijder de kabels.
Sluit beide adapters opnieuw aan op 2 stopcontacten, bij voorkeur in dezelfde ruimte.
Druk op de knopnaast de kabelingang van de 1ste adapter (eenmaal drukken volstaat).
Druk op de knop die zich naast de kabelingang van een van de adapters bevindt
Druk vervolgens op de knop van de 2de adapter (ook hier volstaat eenmaal drukken).
De adapters worden nu opnieuw geconfigureerd. Zodra het lampje met het huisje permanent groen brandt, is de configuratie voltooid
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Senne
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Ja hoor, die zijn gewoon compatibel met elkaar.

Reset beide: op de plc 20 seconden op het knopje van onder, op de extender 20 seconden in her kleine ronde gaatje opzij (met een balpen / paperclip / tandenstoker)

Plaats beide toestellen in stopcontact van dezelfde ruimte, hoe korter bij elkaar hoe sneller ze elkaar vinden.

Druk op de plc 1 keer kort op het knopje onderaan (minder als 1 sec), je zal zien dat het power ledje begint te pinken. Druk vervolgens op het knopje plc / clone op de voorzijde van de WiFi extender. Hierna zal vrij snel het huisje oplichten op beide plc's.
Bababa
Premium Member
Premium Member

Bedankt nu werkt het :beerchug: :beerchug: !

Wat deed ik fout (en staat slecht/niet uitgelegd bij Proximus): na het resetten moet je bij de PLC Wi-Fi extender niet 1 seconde op de reset knop drukken, maar zoals jij zegt op de PLC/clone knop. Bij de gewone PLC-adapter moet je om te resetten 20 sec op reset drukken, en voor te pairen 1 seconde op reset.
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Senne
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Super 8)

Documentatie is inderdaad niet al te duidelijk jammer genoeg.
Bababa
Premium Member
Premium Member

De Proximusdocumentatie gaat er gewoon vanuit dat je een set koopt en die zijn automatisch gecombineerd. Die vermelden nergens wat je moet doen om een extender te pairen met een andere PLC-adapter.
Orange FR gebruikt dezelfde hardware en daar staat het wel duidelijk uitgelegd.

Afbeelding
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Bababa
Premium Member
Premium Member

Weet iemand welk typenummer dit is? Ik vermoed een rebrand van Devolo?
Afbeelding
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Dat ziet er mij geenszins een Devolo uit.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

ik dacht nochtans dat proximus altijd plc's verkocht heeft die van devolo makelij zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”