Proximus gijzelt nummer

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer
Provider

Ik post hier meer om mijn beklag eens te doen en in de hoop dat hier iemand van Proximus zit die mij wel kan verder helpen (of een ons kent ons geval) :-( . Sorry voor de wall of text alvast.

11/02: bel ik naar 6000 om van mijn Generation Connect auto-reload stop te zetten. Ik laat mijn nummer binnenkort overnemen door mijn werkgever dus ik dacht dan gebruik ik eerst mijn belkrediet maar eens op. S'avonds krijg ik een bericht dat mijn kaart is omgezet naar Pay&Go+, niet wat ik gevraagd heb maar goed daar kan ik nog mee leven gezien alles nog werkte :roll: .
Na een paar dagen is mijn belkrediet op, ik bekijk online wat het goedkoopste herladen is om nog wat verder te kunnen, voor 15 Euro heb je 10 minuten bellen, 100MB internet en een handvol berichtjes. Schandalige prijzen in mijn ogen maar goed, zij hun zin. Ik herlaad niet en denk nog een dagje na over mijn volgende actie.

22/02: bestel ik Mobilus S, hier heb ik 3 pogingen voor nodig gehad want MyProximus gaf telkens fouten en technische problemen :roll: Voor 15 Euro daar heb je veel meer dan bij Pay&Go+ en ik weet van bij de klant dat van abonnement naar business abonnement geen probleem is. Ik dacht snel actief te zijn maar blijkbaar duurt dat 24 uur (verbazend vandaag de dag voor een automatisch systeem). Ok, dat nemen we voor lief, ik ben bereikbaar, gratis nummers kan ik nog bellen dus geen echte rampen.

23/02: in de voormiddag krijg ik een sms dat mijn bundel actief is. Ik test en kan inderdaad terug gebruik maken van sms en van 4G. Oproepen ontvangen gaat ook, zelf geen oproepen gedaan maar we zullen er maar vanuit gaan dat dat ook werkte.

23/02: in de namiddag, ik merk dat ik geen berichten meer kan sturen. Whatsapp en internet werkt wel nog, dus ik ga er vanuit dat het een storing is op het netwerk, niks om van wakker te liggen. Als ik bel krijg ik het bericht "uw nieuwe oproepnummer is 0477 xx xx xx", mijn eigen gsm nummer. Die is niet nieuw, heb ik al meer dan 10 jaar en ik krijg geen connectie met de persoon die ik probeer te bellen. Wederom denk ik ok, het zal een storingske zijn. Internet werkt. Ik vraag men vriendin om mij te bellen, zij krijgt "deze oproep kan niet plaatsvinden".

23/02: s'avonds bel ik naar 6000 (dat werkt dan weer wel) om te melden dat ik niet kan bellen of smsen, maar wel kan internetten en dat niemand mij kan bereiken via telefoon of sms. De persoon aan de andere kant van de lijn gelooft het niet echt maar ging een lijntest doen (doen ze dat ook bij mobiele telefonie?) en mijn abonnement heractiveren. Binnen het half uur ging het opgelost zijn, ten laatste na 12 uur.
Binnen het half uur had ik niks meer :bang: geen service meer op mijn sim. Ok, het kon tot na 12 uur duren dus afwachten tot de volgende morgen.

24/02: een hele dag door probeer ik terug bereikbaar te worden.
De eerste zegt dat mijn simkaart te oud is (BS, die van mijn ouders is veel ouder en die hebben ook Mobilus, de dag ervoor was ze dan niet te oud want het werkte).
De tweede persoon wist me te melden dat een dienst het foute nummer had geblokkeerd, na een half uur ging het in orde zijn (niet dus).
De volgende persoon ging ook een dossiertje opmaken en naar een team sturen dat dat kon oplossen, die werken wel maar tot 17 uur dus dat ging niet meer voor vandaag zijn (op dat moment was het 12 uur). Als ik vraag om doorgestuurd te worden en dat ik dringend terug bereikbaar wil zijn sturen ze me naar een foute dienst door.
Iets later bel ik nog eens, nog steeds niemand aan de lijn gekregen die me verder kon helpen. Die ging nogmaals een dossier maken. Vraagt me doodleuk of ze mij kunnen bereiken op mijn gsm als ze meer info willen (de slimste van de klas). Hij stuurt me ook nog naar de winkel, die zouden me kunnen heractiveren.
In de winkel kon men uiteraard niks doen, behalve een dossier maken :bang: .
Twitter dan maar, daar krijg ik gewoon het antwoord dat de dossierbeheerder me zsm zal contacteren.
Van elk dossier zou ik ook een mail krijgen, maar niks ontvangen.

27/02: Ondertussen heb ik nog steeds geen service en ik ben zowat ten einde raad. Dit is heel ergerlijk om verschillende redenen.
Gezien wij in verbouwingen zitten krijg ik normaal regelmatig telefoon voor offertes die we hebben aangevraagd, daar heb ik via mail al vernomen dat ik er gemist had (die dachten dat ik een fout nummer had doorgegeven).
Vorige week is een (volle) afvalcontainer voor onze deur gestolen, de firma van wie de container was wou ons op de hoogte brengen van de status en dat ging niet.
2 factor authentication werkt niet want sites kunnen mij niet bellen en als er geen wifi is kan ik ook in authenticator niet valideren.
Ik wil ten allen tijde de hulpdiensten kunnen bereiken op den bouw, nog niet nodig gehad maar een ongeluk is snel gebeurd. Ik zou zelfs al blij zijn moest ik op prepaid staan met 0 belkrediet om deze reden alleen.

De reden is mij onbekend, ze kunnen/willen het mij niet meedelen. Ik heb alleszins geen openstaand saldo (was prepaid dus dat ging ook niet) + abonnement ging nog maar net van start. Een nieuw nummer aanvragen ga ik niet doen, ik heb een eenvoudig nummer en wil dat behouden. Ik heb dat nummer ook al zolang ik een gsm heb.

Kan ik hiervoor klagen bij ombudsdienst telecom? Of gaan die niet over zulke problemen?
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer
Provider

Ik zou dat zeker doen een klacht indienen bij de ombudsman en indien je lid bent van Test Aankoop ook daar aankloppen want ik heb zo de indruk dat ze met uw voeten aan het spelen zijn, dat zou bij mij niet pakken.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer
Provider

MClaeys schreef:Kan ik hiervoor klagen bij ombudsdienst telecom? Of gaan die niet over zulke problemen?
Jazeker, maar dat is geen kortetermijnoplossing.

Als je vandaag nog steeds "no service" hebt, dan moet je je simkaart terug laten activeren of laten vervangen.
Met je gsm, PIN- en PUK-code een Proximus Center binnenstappen lijkt me dan de beste methode.

Als na het bezoek van het Proximus Center het probleem niet opgelost is ga je in de Aldi een Aldi Talk-startpakket halen en registreer je met automatische nummeroverdracht via hun eID-applicatie: http://www.alditalk.be/nl/
Dan ben je ook zeer snel van dat Proximus-gepruts verlost.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Simkaart vervangen ging niet opbrengen wist men mij in de winkel te vertellen, de nummer zelf zit vast (god weet waarom). Met een nieuwe SIM zou ik dus hetzelfde voor hebben (volgens de winkel). Nummeroverdracht is nog maar de vraag of ze dat dan wel zullen kunnen/doen.

Ik zal alvast mijn klacht formuleren naar de ombudsdienst telecom.

Edit: Dan krijg je doodleuk de melding dat ze niet meer helpen want je hebt de ombudsdienst ingeschakeld. :bang:
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer
Provider

Ah ja, eenmaal de ombudsdienst ingeschakeld doen ze niks meer.

Het wordt ns dringend tijd dat *wij*, en niet de provider, eigenaars worden van onze telefoonnummers, zoals dat met domeinnamen ook het geval is.
Dan heb je juridisch tenminste een poot om op te staan.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer
Provider

@MClaeys

dat is slechts intimidatie/frustratie! Zowel Proximus als Orange hebben onmiddellijk bakzeil gehaald, meerdere keren zelfs, nadat de ombudsman mijn klacht ''ontvankelijk'' had verklaard...
Laatst gewijzigd door wied 27 feb 2017, 15:20, in totaal 1 gewijzigd.
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer
Provider

Dat is toch logisch?

Eens je een procedure start via de ombudsman gaat bij de provider alles on hold tot de ombudsman de zaak bekeken heeft.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Nee, ik heb ooit voor Mobistar een case moeten loggen bij de ombudsdienst en die hebben het opgelost toen, dat dossier bij de ombudsdienst is toen niet verder gegaan.

Daarbij, gezien ik geen connectie heb en door hen onbereikbaar gemaakt ben maken ze in principe 1 van de partijen monddood (want ik kan de ombudsdienst niet bellen voor een status (er zijn altijd manieren maar je kan niet hele dagen met iemand anders zijn gsm rondlopen) en zij mij niet). Dan is het om te starten al geen faire procedure. Geef mij bereik en maak me bereikbaar, dan mogen ze er voor mijn part de volle 10 dagen over doen over dat dossier.
Zelf ben ik altijd bij Proximus geweest, maar zo hard hebben ze het nog nooit uitgehangen.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Proximus (en Belgacom destijds) hebben een administratie systeem waarvan ik nog altijd niet snap hoe ze dat ding nog niet buitengesmeten hebben.
Laatst nog van een ex-medewerker gehoord dat ie nog nooit, maar dan ook nog nooit, een "dossier", of "opmerkingen" had gelezen dat ingevuld was door een klantendienst medewerker. Het is alsof die notities in een zwart gat terecht komen.
Dat is dus als klant elke keer opnieuw je verhaal doen, en als medewerker geen idee hebben wat er al is mee gebeurd.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer
Provider

ITnetadmin schreef:Proximus (en Belgacom destijds) hebben een administratie systeem waarvan ik nog altijd niet snap hoe ze dat ding nog niet buitengesmeten hebben.
Laatst nog van een ex-medewerker gehoord dat ie nog nooit, maar dan ook nog nooit, een "dossier", of "opmerkingen" had gelezen dat ingevuld was door een klantendienst medewerker. Het is alsof die notities in een zwart gat terecht komen.
Dat is dus als klant elke keer opnieuw je verhaal doen, en als medewerker geen idee hebben wat er al is mee gebeurd.
Vreemd, ik doe niet anders dan dossiers lezen met daarin opmerkingen. Was hij captabel?
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Mss gewoon geen access?
Mijn ervaring als klant is anders ook dat geen kat op de helpdesk ooit die dossiers leest, als ge den tweede keer belt voor hetzelfde.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ghoh, op dat vlak mag ik van de laatste calls al niet meer klagen. Bij de eerste 2 heb ik mijn uitleg moeten doen, alle andere calls konden mij op zen minst zeggen wanneer ik gebeld had en hadden beknopte info. Soms konden ze dat niet lezen of was het leeg dus dat vond ik wel raar, maar gezien ik zelf ook nog op een servicedesk gezeten heb snap ik dat nog wel.
Ik blijf dan ook vriendelijk aan de lijn, de front linie kan daar toch niks aan doen, maar ik blijf wel bellen.
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer
Provider

Op hun Facebook posten durft wel is helpen, spammen op Twitter met @domiprox vermeld :-D
Social media klachten zijn ze nogal allergisch aan :)
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Hier op het forum posten werkt beter :) Sinds deze morgen terug actief dankzij een Proximus medewerker van hier op het forum :banana: (ik zet zijn gebruikersnaam hier niet omdat ik niet weet of hij dat zou willen wegens spam/controle werkgever.).
Nummer zat vast bij de dienst fraude :eek: reden onbekend helaas :cry: . In mijn ogen is het dan wel een foute trigger meteen alles af te sluiten (even bellen als er iets niet klopt is veel beter), ik heb nu zelf gemerkt wat je dan moet doorworstelen om iets van informatie te krijgen. Zonder iemand binnenin wist ik nu nog niks en zat ik nog voor god weet hoe lang zonder.
Alleszins, ik ben blij dat er nog mensen zijn die de extra mile willen gaan voor hun werk, Proximus mag hun pollekes kussen dat ze zulke mensen in dienst hebben. Dus dikke merci!

Enige wat ik nu nog heb is dat ik een sms kreeg dat ik 3 mails heb gekregen op mijn Proximus mail adres, ik wist niet eens dat ik dat had (laat staan wat het is). Paar pogingen gedaan via 6000 om het te weten te komen maar geen enkele dienst die het echt kon opzoeken precies :). Achja, ze moeten maar naar mijn gekende mail adressen sturen, daar ga ik niet wakker van liggen. Ik kan terug bellen voor offertes en belangrijker terug in al men accounts met 2 factor :beerchug: .
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer
Provider

Leuk dat je ons de (goeie) afloop laat weten. Gebeurt hier jammer genoeg niet altijd en dan blijven UB leden, inclusief mezelf, op hun honger zitten.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer
Provider

MClaeys schreef:mails heb gekregen op mijn Proximus mail adres, ik wist niet eens dat ik dat had (laat staan wat het is)
In het contract dat je met uw ISP hebt afgesloten, staat dat je uw emailadres moet opvolgen om "essentiële" communicatie van uw ISP te kunnen ontvangen :)
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Jack Daniels schreef:Leuk dat je ons de (goeie) afloop laat weten. Gebeurt hier jammer genoeg niet altijd en dan blijven UB leden, inclusief mezelf, op hun honger zitten.
Daarbij wel spijtig dat er een speciale interventie nodig was van een medewerker die above&beyond ging, want dat wil zeggen dat de fout in het systeem gaat blijven.
Nuja, all's well that ends well :-)
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

Via My Proximus kan je dit mailadres wijzigen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Mijn MyProximus is leeg momenteel, dus dat kan ik niet :) het kan dat ik vele jaren geleden eens een mail adres van hen gemaakt heb, maar ze weten mijn eigen mail adres ook, daar beloofden ze op te communiceren dus moeten ze dat maar doen :).
heist_175 schreef:dat je uw emailadres moet opvolgen om "essentiële" communicatie
Dat doe ik ;) via het mail adres waar alle communicatie altijd over gelopen heeft :)
Jack Daniels schreef:Leuk dat je ons de (goeie) afloop laat weten.
Dat is vooral omdat ik zelf een Userbaser ben die soms op zijn honger blijft zitten op dat vlak ;)

Intussen ook gemerkt dat voicemail gewist was, gebruik ik niet veel maar je zal er maar iets belangrijk op hebben staan waar je nog niet naar had kunnen luisteren :) (was niet het geval bij mij, enkel message en pin etc... moeten opnieuw instellen).

Update: gisteren blijkbaar een brief toegekomen (zonet gezien) dat ik gevraagd heb een dienst op te zeggen (mijn gsm nummer) en dat men zo snel mogelijk het nodige zal doen. Datum dat het inging die op de brief stond 24/02. Nooit opzeg aangevraagd. Verklaart wel waarom voicemail etc... allemaal opnieuw moet ingesteld worden. Waarschijnlijk dus een blunder aan de helpdesk. Geen idee hoe dicht de knop "verwijder" en "heractiveer" van elkaar staan in hun menu.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”