Dizzy schreef:Alle partijen zijn betrokken dus op wie stemmen?
Dat was toch wat ik zei in het andere forumtopic?
Ik weet niet meer wie er mij op aanviel, maar toen ik het wat ver de bedenkelijke praktijken van de politici had, werd ik "pipi en kaka niveau" verweten.
Ik merk nu dat wat ik aankaartte ondertussen actueler dan ooit is.
Dizzy schreef:De praktijken zijn ook niet onwettig maar men kan zeker heel wat uitwassen vermijden.
En wie schrijft de wetten?
Dezelfden die nu zichzelf verdedigen met te zeggen dat er niets onwettigs gebeurd is.
Dizzy schreef:Dit alles is echter allemaal een gevolg van slechte organisatie en versnippering. Waarom moeten er zoveel intercommunales zijn? Is centraliseren niet efficiënter? We hebben de versnippering van de regio's nu tot in de gemeentes doorgevoerd, logisch dat het een duur rommeltje is.
Dat is zeker niet de reden.
Men richt organisaties op om vriendjes een jobke te geven, dat is de waarheid.
En als onze stroom zo duur is, is het omdat Eandis vergeven zit van de politieke benoemingen.
Als men in het verleden zoveel personeel kon schrappen, dan bewijst dat dat we veel te veel volk betalen, gewoon omwille van "het evenwicht".
Feit is dat politieke partijen hun leden en vrienden belonen met "postjes", en daarvoor de rekening stiekem naar de belastingbetaler stuurt.
En Eandis is maar een voorbeeldje.
En waarom doen die bedrijven dat?
Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat België wat te werk gaat als in de Sovjet-Unie.
De Sovjet-Unie leverde een politiek systeem dat niet werkte.
Wie wel wilde dat het werkte, moest op allerlei manieren smeergeld geven.
Politici aldaar hadden er dus belang bij dat er overal stokken in de wielen zaten, tegen betaling konden die er dan weer één voor één uitgehaald worden.
Hier werkt het iets geraffineerder, maar het komt op hetzelfde neer.
Waarom gaan bedrijven als een Telenet een politieker in dienst nemen?
En niet één, zoals blijkt zaten CD&V (Yves Leterme), N-VA (Siegfried Bracke), SP.a (Peter Vanvelthoven) en Open VLD (Patrick Dewael).
En allemaal met een grote vergoeding.
Waarom doen die firma's dat?
Om dezelfde reden als in de Sovjet-Unie.
De politici stellen zich onwillig op ten opzichte van allerlei firma's, maar een politicus in een of andere beheerraad "opent deuren".
Vergunningen worden sneller afgehandeld, en de Overheid stelt zich welwillender op.
Het valt natuurlijk niet te bewijzen, maar iedereen weet het, een bedrijf gaat geen 12.500€ cadeau geven zomaar.
Daar staat iets tegenover, maar dat zal nooit op papier staan.
Maar of er nu één België is, of een federaal met deelregeringen, dat maakt allemaal niet uit in dit verhaal.
ITnetadmin schreef:Dit had met hoogstens 4 regeringen ook gekund; waarom dat gemeenschap/gewest gedoe echt perse moest snap ik niet goed.
Volgens dat ik begrepen heb wilde één kant (Vlaanderen) gemeenschappen, en aan Franstalige kant wou men gewesten.
En het -o zo geroemde- Belgische compromis bestond erin ze allebei te hebben.
We voeren geen oorlog in dit land, we maken gewoon enorm veel schulden.