Welke VPN service met Asus RT-AC68U router

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Tuneboy2005
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Hallo,

Ik had graag een abbo genomen op een VPN service om toch wat veiliger te surfen op het web en ook omdat ik redelijk veel aan de kust zit met openbare wifi. Ik heb dus een Asus router RT-AC68U die dus onboard zowel een vpn client alsook server heeft. Ik kan dus mijn router laten connecteren via een VPN service. Al mijn lokale apparatuur zullen dan via deze router met VPN de nodige data versturen.
Ik weet dat dit ook wat nadelen met zich meebrengt. Wat zijn de voornaamste nadelen die ik ga ondervinden?
En welke VPN service raden jullie mij aan? Het liefst ene die geen logs bijhoud zeker? en qua betaling verneem ik ook dat de meeste met bitcoins betalen? is dit nodig?

Alvast bedankt
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Nadeel is simpel: je gaat aan snelheid inboeten.

Wat betreft betaling: bitcoin is uiteraard nog wat anoniemer dan bv. PayPal of een kredietkaart op naam, maar geen idee of je nu zo ver moet gaan.

Qua aanbevelingen: ik was content van www.vpn.ac, maar ben recent geswitcht naar www.nordvpn.com owv problemen op m'n Synology (ligt aan de Synology hoor). Objectieve parameters vind je o.a. hier: https://thatoneprivacysite.net/vpn-comparison-chart/ & https://www.privacytools.io/#vpn
ooh. shiny.
Tuneboy2005
Pro Member
Pro Member

Ooit al gehoord van VPNSecure.me? Die doen mee aan black friday en is nu aan 3.33$ per maand indien je een jaartje bij hen blijft of de duur van je abonnement.

Mvg
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Tuneboy2005 schreef:Ooit al gehoord van VPNSecure.me?
Australisch bedrijf en laat Australië net nu één van die landen zijn waar je geen VPN wil (als het uit privacy-redenen is)...
ooh. shiny.
Tuneboy2005
Pro Member
Pro Member

Ok bedankt voor de info.

Zie ook dat AirVPN een goede actie doet. Zou dat een goede zijn?

Mvg
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Daar heb ik al goede dingen over gehoord ja. Al is het daar weer Italië en hoewel beter dan bv. Australië, is het een randgeval. ;-)
ooh. shiny.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

sorry dat ik hier even tussenkom

heb dezelfde "router" (rt-ac68u) al is de routerfunctionaliteit wel uitgeschakeld want dhcp staat uit en wordt door de telenet modem/router gedaan

ik heb nordvpn genomen maar zit met volgende vraag (staat eigenlijk los van nordvpn en is van toepassing op elke vpn aanbieder)

ik wil graag openvpn client gebruiken en heb van de aanbieder een zip bestand met profielen gedownload (versie voor tomato, want deze draait op de asus)

nu kan er dus gekozen worden tussen tcp of udp
voorbeeld:
be1.nordvpn.com.tcp443.ovpn
be1.nordvpn.com.udp.1194.ovpn

nu lees ik dus dat er aan beide voor en nadelen zijn, maar (tenzij ik verkeerd ben) kan je maar 1 keuze maken hetgeen betekent dat als je tcp zou kiezen dit dan minder gunstig is als je naar een videostreamingsdienst wenst te kijken. Maar om nu telkens in de configuratie van de asus in te loggen e telkens dat te gaan veranderen is ondoenbaar.

dus daarom mijn vraag welke van de 2 te kiezen (tcp of udp)?
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

http://www.skullbox.net/tcpudp.php

TL;DR: gebruik UDP (sneller), tenzij je specifieke issues hebt.
ooh. shiny.
joriz
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 40 keer

Best UDP gebruiken inderdaad, anders ga je TCP verpakken in TCP wat voor overhead zorgt.
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
Tuneboy2005
Pro Member
Pro Member

cloink schreef:Daar heb ik al goede dingen over gehoord ja. Al is het daar weer Italië en hoewel beter dan bv. Australië, is het een randgeval. ;-)
Ok maar wat voor land neem ik dan best? welke zouden jullie nog aanraden buiten NordVPN die je nu gebruikt?
thx
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

De beste VPN is je eigen VPN server. Maar soit, dat is niet voor iedereen weggelegd.

Welk land? Hangt ervanaf wat je wil bereiken?

Als het puur om veiligheidsredenen is: zo dicht mogelijk (of beter: de minste latency). Want je verbinding is hoe dan ook encrypted, ongeacht welk eindpunt je neemt.

Als het voor privacyredenen is, zie hier https://thatoneprivacysite.net/vpn-comparison-chart/

Als je toegang wilt tot content in een bepaald land ga je uiteraard een endpoint in dat land moeten nemen.
yaris
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 26 keer

Tuneboy2005 schreef:
cloink schreef:Daar heb ik al goede dingen over gehoord ja. Al is het daar weer Italië en hoewel beter dan bv. Australië, is het een randgeval. ;-)
Ok maar wat voor land neem ik dan best? welke zouden jullie nog aanraden buiten NordVPN die je nu gebruikt?
thx
Populiar is airvpn, pia, nordvpn.

Als je veilig wil surfen dan is een eigen vpn thuis opzetten nog wel het beste. Ik gebruik vpn vooral om content van andere landen te kunnen zien zoals bv bbc iplayer.

Wil je een vpn service waar je ook cash in een anonieme brief mee kan betalen : https://www.mullvad.net/
Heb wel al klachten gelezen over snelheid.
Tuneboy2005
Pro Member
Pro Member

Bedankt voor de antwoorden.
Denk dat ik Airvpn es ga proberen voor een jaartje. 35€ voor een jaar is toch een goede prijs.
Ze hebben ook een forum indien er problemen zijn...
Heb al es een vraag gesteld via messenger aan hen en een kwartier later had ik antwoord op mijn vraag. Dus communicatie is ook ok.

Voor mijn doeleinden is het gewoon voor algemeen internet gebruik (niet specifiek om geo blocking te omzeilen of iets dergelijk). Om toch wat "veilig" te surfen.

In ieder geval bedankt
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

ik gebruik pure vpn, ofwel vast in een extra router die na mn bestaande router staat en waarop dan via een bluerayspeler amazonprime draait en ik via wifi eender wat neem met US ip, of via software zet ik hem gewoon aan of uit, werkt goed , wel max DL van 30 Mb..
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Tuneboy2005
Pro Member
Pro Member

Heb een abbo genomen bij AirVPN en als ik de configuratie file ingeef in mijn Asus router dan maakt die netjes verbinding met de vpn server.
Wanneer ik dan kijk op ipleak krijg ik inderdaad een volledig ander ip adres dan mijn eigenlijk WAN adres. Dus al mijn apparaten hier in huis maken nu verbinding met die VPN tunnel. Tot daar alles ok. Heb wel een serieuze speed drop (van 6Mbyte/s naar 1.7Mbyte/s) maar moet nog effe kijken of ik er iets kan aan doen.

nu is het volgende probleem dat ik natuurlijk van buiten mijn huis vanop mijn android phone geen verbinding meer kan maken met mijn eigen VPN server die op de Asus router draait. Dit komt waarschijnlijk doordat ik een compleet ander WAN adres nu heb en hij mijn asus DDNS niet meer vindt wat op zich normaal is.
Moet ik nu iedere keer mijn AirVPN afsluiten om van buiten mijn huis een VPN verbinding op te zetten naar mijn asus router?

In het kort: op mijn asus router moeten eigenlijk 2 instanties draaien van openvpn. Aan de ene kant moet mijn router verbinden met airvpn en aan de andere kant moet ik verbinding kunnen maken van buiten mijn huis naar mijn asus router.

Is dit te realiseren of gaat dit mijn petje te boven?

Thx
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Tuneboy2005 schreef: Dit komt waarschijnlijk doordat ik een compleet ander WAN adres nu heb en hij mijn asus DDNS niet meer vindt wat op zich normaal is.
Het WAN adres is nog steeds hetzelfde als voordien hoor... voor je intern verkeer is louter je gateway anders.

Dat de DDNS client misschien een foutief adres doorgeeft is een ander probleem.
Tuneboy2005
Pro Member
Pro Member

Wanneer ik het extern ip adres gebruik dat uit mijn tunnel komt en ingeef in mijn ovpn config file op mijn android dan kan ik verbinding maken met mijn thuis vpn die draait op mijn router. Wanneer dat extern adres veranderd of verbinding maak met aan andere vpn server dan moet ik opnieuw die config file aanpassen and so on..
Op zich lukt het maar moet wel telkens die file aanpassen. Zou dit automatisch moeten laten gebeuren maar weet niet of dit mogelijk is.
MickelC
Starter
Starter

CCatalyst schreef:De beste VPN is je eigen VPN server. Maar soit, dat is niet voor iedereen weggelegd.

Welk land? Hangt ervanaf wat je wil bereiken?

Als het puur om veiligheidsredenen is: zo dicht mogelijk (of beter: de minste latency). Want je verbinding is hoe dan ook encrypted, ongeacht welk eindpunt je neemt.

Als het voor privacyredenen is, zie hier https://thatoneprivacysite.net/vpn-comparison-chart/

Als je toegang wilt tot content in een bepaald land ga je uiteraard een endpoint in dat land moeten nemen.
Ik begrijp niet wat je zegt! Hoe kan ik mijn eigen vpn maken? Als het mogelijk was, dan zijn er geen VPN-providers op internet.
Ten tweede, wie zal de veiligheid en privacy van mijn eigen VPN waarborgen?
katiewilson
Starter
Starter

I have seen FastestVPN Thanksgiving VPN deal, really a worthy deal to share with you people so that others can also take benefit.

FastestVPN is offering 95% discount on Lifetime account and 92% discount on a 5-year plan, it’s a limited time offer

Here is the deal link: https://fastestvpn.com/buy-vpn
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

Ik begrijp niet wat je zegt! Hoe kan ik mijn eigen vpn maken? Als het mogelijk was, dan zijn er geen VPN-providers op internet.
Ten tweede, wie zal de veiligheid en privacy van mijn eigen VPN waarborgen?
Je Asus heeft een server VPN, indien je die op zet en configureert dan kan je van buiten uit een VPN connectie leggen naar huis.
Bv via je gsm zet je die VPN op en alle traffic loopt via uw thuisnetwerk en via je internet provider. Indien je provider vast internet voor u geloofwaardig overkomt moet je niet verder zoeken. Nadeel de volumehoeveelheid aan data in/out van je provider naar je gsm en terug.

Wil je ook je thuisnetwerk via VPN connecteren maar dan als cliënt, alle trafiek loopt via die VPN, dan heb je een externe VPN aanbieder nodig.

Voor deze laatste gebruik ik windscribe, kan je gratis proberen, je kan gratis volume krijgen en betalend kan je een soort Ad blocker instellen, je hebt ook meer servers in het binnen en buitenland waar je kan connecteren en betalend werkt het sneller. Niet alle diensten herkennen de server als land waarin je virtueel aanwezig zou zijn.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”