daar gaan er ook weer een paar intrappenDatum 10 november 2016
Onze Ref. 5F/19110/14
Uw Ref. 18G/612/14
Uw huidige product verloopt binnenkort
Geachte klant,
Als klant van Argenta is het noodzakelijk om zich bewust te zijn van alle veranderingen omtrent onze
diensten en producten. Wij houden u hierbij op de hoogte van onze nieuwe product waarbij u
gebruik maakt van onze laatste ontwikkelingen.
De nieuwe product maakt gebruik van de laatste NFC-technologie en is in zijn geheel ontwikkeld om fraude
te voorkomen. In verband met veiligheidsredenen verplicht Argenta al haar klanten om het nieuwe product
te gaan gebruiken.
Indien u de nieuwe product voor 14 november 2016 nog niet heeft aangevraagd betekent het dat u geen
gebruik meer kunt maken van uw internetbankieren en overige betaaldiensten.
Direct aanvragen en instructies voor configuratie
Om er zeker van te zijn dat u de daadwerkelijke rekeninghouder bent dient u eerst de instructies te volgen. U kunt via de onderstaande link de
aanvraag voltooien. Het invullen van het formulier duurt ongeveer 5 minuten. U ontvangt het nieuwe product binnen 4 tot 6 werkdagen op het adres wat
bij ons bekend is.
Klik hier om het vernieuwde product kosteloos aan te vragen
Bij voorbaat dank voor uw medewerking.
Met vriendelijke groet,
Karel Heremans
Argenta
Afdeling Security
argenta scam in aantocht
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 4578
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
"aanvraag nieuw product"
- cadsite
- Elite Poster
- Berichten: 4657
- Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Ik vrees er ook voor.
Ik wil ook wel mijn vervallen product in het nieuwe product omzetten.
Een groot voordeel aan een bankje als argenta is dat je de naam van de kantoorhouder(s) kent, een andere naam zien staan vergroot al de achterdocht.
Ik wil ook wel mijn vervallen product in het nieuwe product omzetten.
Een groot voordeel aan een bankje als argenta is dat je de naam van de kantoorhouder(s) kent, een andere naam zien staan vergroot al de achterdocht.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Heb pas iets gelijkaardigs gehad van Keytrade al denk ik dat het daar wel correct is (gaan blijkbaar de keys vervangen).
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 4578
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
heu, kan je me die mail van keytrade mss even pm'en ?
ik dacht van "hu, ik heb die mail toch niet gehad". .. om nu te merken dat ik mijn emailadres niet up2date heb gehouden bij keytrade... "oeps"
ik dacht van "hu, ik heb die mail toch niet gehad". .. om nu te merken dat ik mijn emailadres niet up2date heb gehouden bij keytrade... "oeps"
-
- Elite Poster
- Berichten: 5759
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Dat is gewoon legit. Als IT'er zou je toch vrij snel moeten zien dat het geen phishing mail is. Zo staat er bvb geen enkele link in hun mail, enkel een beschrijving.r2504 schreef:Heb pas iets gelijkaardigs gehad van Keytrade al denk ik dat het daar wel correct is (gaan blijkbaar de keys vervangen).
Hier ondertussen al hun Softkey actief, en thuis al een brief gekregen met de pincode voor de hardkey.
Er staat niet zoveel in de mail hoor. Gewoon dat ze hun RSA tokens vervangen, door SoftKey in de IOS/Android app en door HardKey die je thuisgezonden zult krijgen. Onder voorkeuren-authenticatie kan je die methodes beheren en bvb de SoftKey activeren. Ik vond hun procedure overigens wel nogal clumsy en error prone (je krijgt een soort kleuren-QR code die eigenlijk een time-based paswoord is, dus als je niet snel genoeg bent, krijg je een foutmelding bij het activeren).Splitter schreef:heu, kan je me die mail van keytrade mss even pm'en ?
ik dacht van "hu, ik heb die mail toch niet gehad". .. om nu te merken dat ik mijn emailadres niet up2date heb gehouden bij keytrade... "oeps"
Over Keytrade gesproken: hebben jullie ook problemen met cookies bij het inloggen ? Gisteren kon ik ineens niet meer inloggen. Ik geef mijn userid in, klik op Verder en kwam dan gewoon weer op de homepage terecht. Cookies wissen loste het op. 's Avonds, bij het activeren van die SoftKey was het daarna ineens alweer van hetzelfde.
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
...
Uw huidige product ...
... onze diensten en producten ...
... onze nieuwe product ...
De nieuwe product ...
... het nieuwe product ...
... de nieuwe product ...
... het nieuwe product ...
... het vernieuwde product ...
...
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
-
- Member
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 16:22
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 15 keer
Er circuleren er meer dan je denkt: https://www.fraudehelpdesk.nl/
Een gelijkaardige mail die sinds September rond gaat:
https://www.fraudehelpdesk.nl/vragen-me ... ht=argenta
Een gelijkaardige mail die sinds September rond gaat:
https://www.fraudehelpdesk.nl/vragen-me ... ht=argenta
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Pishers/scammers/spammers/... weten heus niet welke browser of mail client jij gebruikt hoor... die sturen hun mail gewoon naar zoveel mogelijk mensen met de hoop dat er enkele intrappen.burgundy schreef:Wel raar bij mezelf tot hiertoe nog nooit zo iets ontvangen.
Gebruik browser ? zelf firefox.
Gebruik mail program ? gmail of thunderbird.