# host github.com 8.8.8.8
Using domain server:
Name: 8.8.8.8
Address: 8.8.8.8#53
Aliases:
Host github.com not found: 3(NXDOMAIN)
# host github.com 8.8.4.4
Using domain server:
Name: 8.8.4.4
Address: 8.8.4.4#53
Aliases:
# host github.com localhost
Using domain server:
Name: localhost
Address: 127.0.0.1#53
Aliases:
# host github.com 208.67.220.220
Using domain server:
Name: 208.67.220.220
Address: 208.67.220.220#53
Aliases:
github.com has address 192.30.253.113
github.com mail is handled by 10 ALT4.ASPMX.L.GOOGLE.com.
github.com mail is handled by 5 ALT2.ASPMX.L.GOOGLE.com.
github.com mail is handled by 5 ALT1.ASPMX.L.GOOGLE.com.
github.com mail is handled by 10 ALT3.ASPMX.L.GOOGLE.com.
github.com mail is handled by 1 ASPMX.L.GOOGLE.com.
# host github.com 4.2.2.1
Using domain server:
Name: 4.2.2.1
Address: 4.2.2.1#53
Aliases:
github.com has address 192.30.253.113
github.com mail is handled by 10 ALT4.ASPMX.L.GOOGLE.com.
github.com mail is handled by 5 ALT2.ASPMX.L.GOOGLE.com.
github.com mail is handled by 10 ALT3.ASPMX.L.GOOGLE.com.
github.com mail is handled by 5 ALT1.ASPMX.L.GOOGLE.com.
github.com mail is handled by 1 ASPMX.L.GOOGLE.com.
Algemeen internet probleem?
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Twitter, Etsy en Reddit doen 't hier evenmin.
http://downforeveryoneorjustme.com/twitter.com > It's not just you! http://twitter.com looks down from here.
Idem voor Reddit
Edit: Net eens vanaf een machine in Singapore proberen surfen naar die adressen, daar lukt het wél. Lijkt dus een DNS-issue ergens, want zowel Proximus als Google-DNS krijgen niets opgezocht.
http://downforeveryoneorjustme.com/twitter.com > It's not just you! http://twitter.com looks down from here.
Idem voor Reddit
Edit: Net eens vanaf een machine in Singapore proberen surfen naar die adressen, daar lukt het wél. Lijkt dus een DNS-issue ergens, want zowel Proximus als Google-DNS krijgen niets opgezocht.
- Garpenlov
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 50 keer
2dehands.be en verschillende andere grote websites ligt voor mij ook plat, er is idd iets aan de hand
http://gizmodo.com/this-is-probably-why ... 1788062835
http://gizmodo.com/this-is-probably-why ... 1788062835
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: PX Mobilus M (Iphone 13)
-
- Elite Poster
- Twitter: nathan_gs
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 55 keer
https://krebsonsecurity.com/2016/10/ddo ... fy-reddit/
Is zelfde infosec expert wiens site recent werd ge-ddost met meer dan 600gbit en uiteindelijk steun kreeg van Google.Criminals this morning massively attacked Dyn, a company that provides core Internet services for Twitter, SoundCloud, Spotify, Reddit and a host of other sites, causing outages and slowness for many of Dyn’s customers.
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Het is deels aan het herstellen namecheap was eerder ook niet bereikbaar alhoewel dat ik denk dat een fail over in actie schoten is tenslotte is die site cloud gehost
- Fallschirmjaeger
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 90 keer
Playstation Network gaf ook constant dns error. Dns foutmelding zowel via Proximus als google dns. Via opendns werkt het wel, die zullen niet geimpacteerd zijn.
- petrol242
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
Netflix wou niet meer draaien op chrome (linux). Op de tablets etc werkte het wel.
Ik heb in de Fritzbox de DNS instellingen veranderd van die van Edpnet naar openDNS.
Netflix draait terug op Chrome. Het issue is dus nog niet volledig van de baan.
Ik heb in de Fritzbox de DNS instellingen veranderd van die van Edpnet naar openDNS.
Netflix draait terug op Chrome. Het issue is dus nog niet volledig van de baan.
- Garpenlov
- Premium Member
Best wel irritant op de release day van BF1, EA servers liggen plat.
Zou het poodlecorp toch kunnen zijn?
Zou het poodlecorp toch kunnen zijn?
- svenska
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 75 keer
Hier met Orange internet en OpenDNS servers: geen Twitter, 2dehands, Ryanair, Pubnub.com etc...
EDIT: Netflix via browser, WhatsApp Web: allemaal down!
De internet apocalypse is gestart!
*Gaat alvast naar de nachtwinkel voor eten in blik en kaarsen*
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 83 keer
Hier met Scarlet + OpenDNS werkt het wel. Met default DNS niet.svenska schreef:Hier met Orange internet en OpenDNS servers: geen Twitter, 2dehands, Ryanair, Pubnub.com etc...
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
*geeuw*svenska schreef:De internet apocalypse is gestart!
remember that one time... toen 11 van de destijds 13 root servers eruitgegooid waren en het internet (met wat geluk) op inbelinternet leek?
- Garpenlov
- Premium Member
Dat klinkt best interresant, heb je toevallig een linkje van dat artikel?Splitter schreef: remember that one time... toen 11 van de destijds 13 root servers eruitgegooid waren en het internet (met wat geluk) op inbelinternet leek?
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Ik gebruik momenteel de standaard Telenet DNS-servers, alles werkt hier normaal. Ik kan op iedere website die jullie hier opsommen.
Ook als je je dns servers instelt op opendns en of level3 dan kan je inderdaad overal naartoe, da's het punt niet, het feit dat zelfs google dns servers er last van hebben vind ik indrukwekkend. En het is interessant om te weten dat het probleem niet bij mij ligt.
- Splitter
- Elite Poster
i wish... is al zooo lang geleden... ondertussen lijkt het me ook helemaal niet haalbaar meer.Garpenlov schreef:Dat klinkt best interresant, heb je toevallig een linkje van dat artikel?Splitter schreef: remember that one time... toen 11 van de destijds 13 root servers eruitgegooid waren en het internet (met wat geluk) op inbelinternet leek?
hier en daar nog eens 1 of 2 root servers offline, maar daar merk je ook gewoon niks meer van.
ik weet niet meer in welk jaar het precies was, maar ik had toen in ieder geval nog telenet dus dat is 8+ jaar geleden ofzo
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Enorme cyberaanval haalt groot deel internet tot tweemaal toe onderuit
http://www.hln.be/hln/nl/4125/Internet/ ... ruit.dhtml
http://www.hln.be/hln/nl/4125/Internet/ ... ruit.dhtml
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Welja, gezien de mirai source is al een week of 2 uit is was het te verwachten. Straf dat het in tussentijd nog redelijk stil gebleven is.
Soit, aantal IoT devices dat vulnerable is daalt elke dag. Nog even en mirai is z'n effectiviteit kwijt.
Maar 1 ding is zeker: een DDoS uitvoeren met een programma van een ander is niets bijzonders of sensationeels.
Soit, aantal IoT devices dat vulnerable is daalt elke dag. Nog even en mirai is z'n effectiviteit kwijt.
Maar 1 ding is zeker: een DDoS uitvoeren met een programma van een ander is niets bijzonders of sensationeels.
- Splitter
- Elite Poster
ik denk dat er heden nog steeds meer nieuwe kwetsbare devices bijkomen dan dat er verdwijnen, maar daar heb ik niet dadelijk cijfers van dus blijft het maar een idee.CCatalyst schreef:Soit, aantal IoT devices dat vulnerable is daalt elke dag. Nog even en mirai is z'n effectiviteit kwijt.
klopt, maar wie zegt dat het "een ander" is die de aanval uitvoerde? een van de hypotheses is dat het dezelfde aanvaller is, maar de code online heeft gegooid om minder snel opgespoord te kunnen worden.CCatalyst schreef:Maar 1 ding is zeker: een DDoS uitvoeren met een programma van een ander is niets bijzonders of sensationeels.
het is ook niet de eerste (of de laatste) aanval en meerdere experts (oa krebs) hebben er al een hele tijd terug voor gewaarschuwd...
nog leuker: er zijn er al die het aan rusland toeschrijven, en met wat rusland momenteel allemaal al uitsteekt is dat echt water op de olie.
(belgie beschuldigen van de bombardementen, serieuze vloot verplaatsen richting syrie, ...)
-
- Elite Poster
ik denk dat er heden nog steeds meer nieuwe kwetsbare devices bijkomen dan dat er verdwijnen, maar daar heb ik niet dadelijk cijfers van dus blijft het maar een idee.Splitter schreef:CCatalyst schreef:Soit, aantal IoT devices dat vulnerable is daalt elke dag. Nog even en mirai is z'n effectiviteit kwijt.
Nee hoor, de surface wordt kleiner (die voor Mirai toch). However, after the Kreb [sic] DDoS, ISPs been slowly shutting down and cleaning up their act. Today, max pull is about 300k bots, and dropping.”
- Splitter
- Elite Poster
heu, zelfde artikel:
gezien gartner schat dat er over een 3tal jaar 20 miljard devices zullen zijn, en bv t-mobile en vodafone nog maar net hun netwerk geactiveerd hebben,
lijkt mij erop te duiden dat er nog wel wat meer mogelijk gaat zijn.
nuja, internet will go down... one day (ik hoop alleen dat het is in de zomer als ik op vakantie ben )
dat het er minder worden, is wat anna-senpai zei bij het releasen van de mirai code, maar dat kan dus simpelweg zijn door alleen al een reboot (gezien het allemaal geheugen-infecties zijn).Gartner Inc. forecasts that 6.4 billion connected things will be in use worldwide in 2016, up 30 percent from 2015, and will reach 20.8 billion by 2020. In 2016, 5.5 million new things will get connected each day, Gartner estimates.
gezien gartner schat dat er over een 3tal jaar 20 miljard devices zullen zijn, en bv t-mobile en vodafone nog maar net hun netwerk geactiveerd hebben,
nuja, internet will go down... one day (ik hoop alleen dat het is in de zomer als ik op vakantie ben )
-
- Elite Poster
Ja, het zijn 2 verschillende zaken hier:Splitter schreef:heu, zelfde artikel:
dat het er minder worden, is wat anna-senpai zei bij het releasen van de mirai code, maar dat kan dus simpelweg zijn door alleen al een reboot (gezien het allemaal geheugen-infecties zijn).Gartner Inc. forecasts that 6.4 billion connected things will be in use worldwide in 2016, up 30 percent from 2015, and will reach 20.8 billion by 2020. In 2016, 5.5 million new things will get connected each day, Gartner estimates.
* Het aantal IoT devices stijgt elke dag (en niet weinig)
* Het aantal IoT devices vulnerable voor Mirai daalt elke dag. Door patches, door firewalls, of iets anders. Niet door een reboot, want dan kan je die gewoon opnieuw infecteren.
Goed nieuws: nog een paar weken (maanden) en de vele script kiddies gaan nog maar weinig kunnen doen met hun Mirai source. Maar op 8 november zou ik niet teveel op het internet rekenen.
Slecht nieuws: wanneer de weinige competente/intelligente hackers iets nieuws gaan vinden, gaan ze waarschijnlijk nog veel meer devices kunnen inschakelen in hun botnet dan met Mirai het geval was.
Overigens wil ik niet weten hoeveel devices in het algemeen massaal vulnerable zijn, maar nu gewoon niet ontdekt worden omdat ze "veilig" achter een NAT zitten en geen UPnP doen. Dat wordt nog leuk als de wereld op grote schaal begint over te schakelen naar IPv6 en alles publieke adressen begint te krijgen. Maw: we hebben het ergste nog lang niet gezien. Boeiende tijden.
Soit, als het internet down gaat is de kans redelijk groot dat het ook weer iets DNS gerelateerd zal zijn omdat dat zowat de zwakste schakel is met de minste redundancy, wat eigenlijk ook niet echt het internet down laat gaan maar tenminste de indruk geeft van wel. Dus neem uw voorzorgen, en maak dat uw DNS server langer dan de voorziene TTL responses bijhoudt (in principe tot de eerstvolgende succesvolle query na een vervallen TTL). Dan ga jij nog alles kunnen doen als het internet "plat" ligt. Zelf heb ik dit gisteren ook gemerkt: alles was vlot bereikbaar via mijn eigen DNS server, hij bleef gewoon resultaten uit de cache leveren tot Dyn terug was.