televisieaanbod orange groeit minder dan verwacht

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Blijkbaar doen ze het toch zo goed niet als gehoopt.
Ze hoopten 20 000 klanten en zijn er 17600.
Volgens mij is de groep die veel meer in hun pakket en aanbod willen, groter dan wat ze dachten en wat de meeste hier denken.
geen play play more

bron : http://www.zdnet.be/nieuws/187372/telev ... -verwacht/
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

En geen vaste telefoonlijn. (oude kijkers)
En verplicht met abonnement (België = prepaid land).
En geen flexibele on demand kijken ipv lineair (jonge kijkers).
En duurder dan VOO in Wallonië.

Ahja, zo zijn er veel redenen waarom het minder aanslaat dan ze zelf verwacht hebben!
Gelukkig is het nooit te laat om van fouten in te zien en aanpassen door te voeren waar nodig.
Gebruikersavatar
bitbite
Premium Member
Premium Member
Berichten: 558
Lid geworden op: 18 dec 2012, 14:01
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 42 keer

Bwaaa, 11% onder target voor een from-scratch productlancering, is dat niet gewoon redelijk? Persoonlijk gok ik dat de Belg gewoon weer te honkvast is om snel wisselen, aan de verkoper die ik aan de deur kreeg zal 't niet gelegen heben...
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Ze hebben hun produkt nodeloos complex en onvolledig gemaakt, met dan nog een initiële geobeperking bij de kleinschalige launch.

Maar voor mij blijft het Scarlet die als marionet van Proximus de hele markt verziekt zodat de kleine/opstart providers met kruimels tevreden moeten zijn.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Het probleem is vooral dat alle problemen vanuit de Test periode er nog zijn en ik heb een vermoeden dat er nog veel mensen terug gaan weg gaan.

* Traag veranderen kanaal + geluid loopt eerst enkele seconden achter
* Opnames die niet gebeuren.
* Niet kunnen delen van opnames tussen verschillende apparaten
* Enkel huren van extra toestel aan 8 euro. Wat overpriced is.
* Je kan geen defecte apparaten gaan wisselen in de Orange winkels. Er moet altijd iemand langskomen.
* Verplicht gsm abonnement
* Bij elke probleem moet je naar 5000 bellen maar daar zit je dan bij wijze van spreken 2 uur te wachten.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1279
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 101 keer

ljd schreef:* Bij elke probleem moet je naar 5000 bellen maar daar zit je dan bij wijze van spreken 2 uur te wachten.
Maar ondertussen maken ze wel reclame dat ze de snelste en beste helpdesk hebben van alle telecomoperatoren :lol:
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

keihard inzetten op "internet only" lijkt mij de enige manier om beweging te krijgen in duopolie-land! Het plaatsen van schoteltjes en/of aan de man brengen van (lineaire) zenders heeft geen toekomst. Ben benieuwd of hun nieuwe CEO slimmer is dan de vorige :-)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Dat is nu net het probleem: Orange mag geen internet-only producten op de markt brengen van het BIPT :roll: :evil:
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
davideruserbase
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 okt 2016, 15:26

ljd schreef:Het probleem is vooral dat alle problemen vanuit de Test periode er nog zijn en ik heb een vermoeden dat er nog veel mensen terug gaan weg gaan.

* Traag veranderen kanaal + geluid loopt eerst enkele seconden achter
* Opnames die niet gebeuren.
* Niet kunnen delen van opnames tussen verschillende apparaten
* Enkel huren van extra toestel aan 8 euro. Wat overpriced is.
* Je kan geen defecte apparaten gaan wisselen in de Orange winkels. Er moet altijd iemand langskomen.
* Verplicht gsm abonnement
* Bij elke probleem moet je naar 5000 bellen maar daar zit je dan bij wijze van spreken 2 uur te wachten.
Pas overgestapt van telenet naar scarlet. Het geluid dat achterloopt de eerste seconden heb ik ook reeds ervaren.
Tevens hogere ping tov telenet van 10 naar 20-30.
Geen verplicht gsm abbo.
Rest kan ik nog niet over oordelen.
Slechts 30 megabit ipv de 70 waar mee ze adverteren, zou aan kaart in kast liggen volgens installateur.
Voorlopig vrij content gezien de prijs.
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

davideruserbase schreef:
ljd schreef:Het probleem is vooral dat alle problemen vanuit de Test periode er nog zijn en ik heb een vermoeden dat er nog veel mensen terug gaan weg gaan.

* Traag veranderen kanaal + geluid loopt eerst enkele seconden achter
* Opnames die niet gebeuren.
* Niet kunnen delen van opnames tussen verschillende apparaten
* Enkel huren van extra toestel aan 8 euro. Wat overpriced is.
* Je kan geen defecte apparaten gaan wisselen in de Orange winkels. Er moet altijd iemand langskomen.
* Verplicht gsm abonnement
* Bij elke probleem moet je naar 5000 bellen maar daar zit je dan bij wijze van spreken 2 uur te wachten.
Pas overgestapt van telenet naar scarlet. Het geluid dat achterloopt de eerste seconden heb ik ook reeds ervaren.
Tevens hogere ping tov telenet van 10 naar 20-30.
Geen verplicht gsm abbo.
Rest kan ik nog niet over oordelen.
Slechts 30 megabit ipv de 70 waar mee ze adverteren, zou aan kaart in kast liggen volgens installateur.
Voorlopig vrij content gezien de prijs.
Volgens mij kan je daar tegenwoordig ook alleen nog maar hardware huren; bij proximus is het toch zo (en volgens mij ook 8€). Dat is bij telenet ook jaren geweest (digicorder en HDrecorder in den tijd enkel verhuur). Dat kan niet DE reden zijn, hoogstens een excuus. De andere frustraties ja die zijn wel storend!
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Vaganzza schreef:Dat is nu net het probleem: Orange mag geen internet-only producten op de markt brengen van het BIPT :roll: :evil:
Orange is een speler van (Europees) formaat. Ik vraag me af of zij zichzelf een tweede keer in de voet gaan schieten, of door brutaal op te treden hun kansen gaan keren. Die enkele mensen van Bhaalu hadden indertijd meer ballen aan hun lijf :-)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Forza
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 27 jun 2013, 09:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Niet vergeten dat velen een email adres van Telenet gebruiken en veranderen dus een hoop rompslomp met zich meebrengt...
Ik heb alles bekeken en Telenet Wigo is voor mijn gezinssituatie een veel beter produkt.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

OK, maar in uw geval spreken we slechts over 1 gezin. Het duopolie aanpakken in dit land kan alleen gebeuren wanneer ontelbare gezinnen een "electrabelleke" veroorzaken :-)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik denk dat er veel mensen zijn die liever vaste tel. erbij hebben,of vallen over de voorwaarde dat men eerst een gsm abo. moet hebben,vooraleer men kan genieten van tv en internet.Ikzelf heb altijd gedacht dat dit een voorwaarde was om de te grote toeloop(chaos) te vermijden,ik vraag mij af hoelang ze dit nog kunnen volhouden,normaal zou internet en tv samen voor 49€ zonder dat(verplicht) gsm abo zeker wel een voltreffer kunnen zijn.Men zou bijv. ook de voorwaarden voor de formule van 39€ kunnen intresanter maken.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

eigenlijk wel raar hoe de mensen reageren :-D

toen telenet met gsm diensten begon moest je ook minsten 1 ander product van hen hebben en uitleg mensen tis normaal dat je een product uit hun Core business moet hebben.
Orange doet nu juist hetzelfde en het is plots voor velen een probleem.
Later zal je wel appart kunnen hebben , tegen een hogere prijs natuurlijk
Laatst gewijzigd door proximusboyke op 21 okt 2016, 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 83 keer

davideruserbase schreef: Pas overgestapt van telenet naar scarlet. Het geluid dat achterloopt de eerste seconden heb ik ook reeds ervaren.
Tevens hogere ping tov telenet van 10 naar 20-30.
Geen verplicht gsm abbo.
Rest kan ik nog niet over oordelen.
Slechts 30 megabit ipv de 70 waar mee ze adverteren, zou aan kaart in kast liggen volgens installateur.
Voorlopig vrij content gezien de prijs.
ligt inderdaad voorlopig aan 'de kaart' in de kast. Als er een vectoring compatibel model in wordt geinstalleerd en vectoring wordt aangezet gaat je ping lager zijn dan die bij Telenet en zou je toch zeker 50 mpbs moeten halen, waarschijnlijk moet 70 mbps ook nog wel lukken maar dat is afhankelijk van de afstond tot de ROP.

Zolang het werkt bij Scarlet is er geen probleem, eens het niet meer werkt zal het voor minstens een week niet meer werken. Je kan de modem nergens omwisselen met als gevolg dat er eerst een Proximus technieker langskomt om te kijken wat het probleem is als die is langsgeweest mag je terug naar Scarlet bellen en die sturen een Scarlet technieker om een nieuwe modem te brengen.
PS: klantenservice kan er zelf niets van, probeer maar eens uit te leggen dat de modem defect is, zal zeker 5 minuten kosten.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

road rebel schreef:En geen vaste telefoonlijn. (oude kijkers)
En verplicht met abonnement (België = prepaid land).
En geen flexibele on demand kijken ipv lineair (jonge kijkers).
En duurder dan VOO in Wallonië.

Ahja, zo zijn er veel redenen waarom het minder aanslaat dan ze zelf verwacht hebben!
Gelukkig is het nooit te laat om van fouten in te zien en aanpassen door te voeren waar nodig.
- +1 http://bipt.be/public/files/nl/21969/ja ... 015_NL.pdf
In lijn met de ontwikkelingen van de voorbije jaren daalt het aantal toegangen tot het vaste telefoonnetwerk licht met 1%. De groei op de residentiële markt ( +1,6%) wordt teniet gedaan door de afname op de zakelijke markt ( -6,2%)
schommelt van 2006 tot 2015 rond de 3.000.000 vaste telefoonlijnen op de residentiële markt.
- +1
niet alleen prepaidland. Wat als je abbo werkgever hebt? Of je hebt slechte dekking met Orange? Of je kan goede deal sluiten in combi met smartphone bij een provider? Of je belt weinig en vindt Dommel Mobile véél goedkoper?
- komt nog? Je kan je al behelpen met de online diensten van de zenders (+Stevie). Niet-lineair kijken kost weer extra geld hé. Oproepkost/programma, zie ik niet zitten...
- ik zie geen prijsverschil op de site als ik Waalse postcode ingeef? :eek:
cptKangaroo schreef:Maar voor mij blijft het Scarlet die als marionet van Proximus de hele markt verziekt zodat de kleine/opstart providers met kruimels tevreden moeten zijn.
Iedere markt heeft zijn doelgroep. Net alsof Dacia verziekt de markt voor Ford's/Renault's/VW's van deze wereld? :-D
Als ik waarde hecht aan hogere snelheden, hogere downloadlimieten, méér zenders, Remote App,.... dan wil ik wel iets meer betalen.
ljd schreef:Het probleem is vooral dat alle problemen vanuit de Test periode er nog zijn en ik heb een vermoeden dat er nog veel mensen terug gaan weg gaan.

* Traag veranderen kanaal + geluid loopt eerst enkele seconden achter
* Opnames die niet gebeuren.
* Niet kunnen delen van opnames tussen verschillende apparaten
* Enkel huren van extra toestel aan 8 euro. Wat overpriced is.
* Je kan geen defecte apparaten gaan wisselen in de Orange winkels. Er moet altijd iemand langskomen.
* Verplicht gsm abonnement
* Bij elke probleem moet je naar 5000 bellen maar daar zit je dan bij wijze van spreken 2 uur te wachten.
lipsync probleem nog altijd niet opgelost, ondanks verschillende patches (die telkens lang op zich laten wachten)
gaat vooral over serieopnames, die problemen geven. Bizar dat bij sommigen het probleemloos werkt en bij anderen totaal niet.
Spijtig dat je niet zelf je digicorder -2dehands- kan kopen. verplicht huren.
Ook gemis aan een CI+ module à la Telenet TV-met een kaartje (Nu gebruik ik 1 die via ouders gekoppeld is aan hun abbo :-D )
fluppie schreef:dat men eerst een gsm abo. moet hebben,vooraleer men kan genieten van tv en internet.Ikzelf heb altijd gedacht dat dit een voorwaarde was om de te grote toeloop(chaos) te vermijden,ik vraag mij af hoelang ze dit nog kunnen volhouden,normaal zou internet en tv samen voor 49€ zonder dat(verplicht) gsm abo zeker wel een voltreffer kunnen zijn.
+1 Het gaat zolang duren, tot ze zien dat er niet genoeg aansluitingen komen. Bij Proximus heb je nl. voor 55 € een internet+tv (met free hotspots, extra 500 MB data, VOD, remote app, stabieler product?...). Wel slechts 300 GB en snelheden trager bij upload (behalve bij fibre to home)

Hun remote app staat gelisted als onbekende releasedatum :-(
wied schreef:Die enkele mensen van Bhaalu hadden indertijd meer ballen aan hun lijf :-)
ja, Wied, die nog beetje als voorbeeld gaan stellen....zie waar ze staan. :-o Mensen opgelicht met beloftes die ze NIET konden waarmaken. Iemand hun box terugbetaald gezien? :-( Voor mij horen die achter de tralies te zitten.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

niettemin waren velen hier heel enthousiast voor de Bhaalu formule/opzet! Politici horen achter tralies te belanden omwille van hun duopolie beleid, niet de mensen van Bhaalu...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Ik ben deze week overgestapt van Telenet naar Orange voor mijn mobiele telefonie. Je krijgt er uiteindelijk sinds kort meer en wisselen verloopt vlotter dan ooit zonder kosten. Alleen, bij Internet+TV moet er iemand langskomen natuurlijk, al je opnames van je digicorder kwijt...

Ik ben er bijna zeker van dat het niet uit maakt of er nu een GSM abo moet voor zijn, of extra zenders of ditjes of datjes. Het is voornamelijk nog steeds de Belg die eerst wakker geschud moet worden om over te stappen en dan ook eerst zijn digicorder moet leegkijken alsvorens hij KAN/WIL overstappen.

Ik ben al even aan het twijfelen, heb de stap nu al genomen om van Telenet naar Orange over te stappen, maar als ik de problemen hier dan soms lees dan denk ik ook dat ik nog wel even bij Telenet blijf plakken. Net als het feit van de opgespaarde opnames die ik zou kwijt zijn maken dat ik talm. Zo gaan er volgens mij ook veel mensen zijn.

Ik zou graag eens cijfermateriaal zien hoeveel mensen 4P hebben, hoeveel klanten Play of Play More hebben. Uiteindelijk is het allemaal speculeren maar mijn gevoel zegt dat de extra's niet de belangrijkste motivatie zijn om Telenet klant te blijven.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Slafes schreef:Ik ben er bijna zeker van dat het niet uit maakt of er nu een GSM abo moet voor zijn
Ik heb een GSM via het werk en zo zijn er volgens mij velen... mij zullen ze dus nooit als klant zien... pech voor hen :lol:
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Dat is inderdaad een groot punt dat je aanhaalt natuurlijk. Ik had het ook graag anders gezien.

Bedoelde wel de "normale klant". Als je ziet hoeveel mensen er indertijd heel snel overstapten naar Telenet omdat 15 euro een goeie prijs was. Dan zou een verplicht abo in dezelfde orde bij Orange echter geen obstakel mogen zijn imho.

Volgens mij heeft Orange gewoon nog veel werk aan de winkel, hun product finetunen en wat meer ruchtbaarheid geven en zeker zo snel als mogelijk afstappen van verplicht een mobiel abo te nemen. Uiteindelijk is hun product en prijs echt niet slecht.
davideruserbase
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 okt 2016, 15:26

road rebel schreef:
davideruserbase schreef:
ljd schreef:Het probleem is vooral dat alle problemen vanuit de Test periode er nog zijn en ik heb een vermoeden dat er nog veel mensen terug gaan weg gaan.

* Traag veranderen kanaal + geluid loopt eerst enkele seconden achter
* Opnames die niet gebeuren.
* Niet kunnen delen van opnames tussen verschillende apparaten
* Enkel huren van extra toestel aan 8 euro. Wat overpriced is.
* Je kan geen defecte apparaten gaan wisselen in de Orange winkels. Er moet altijd iemand langskomen.
* Verplicht gsm abonnement
* Bij elke probleem moet je naar 5000 bellen maar daar zit je dan bij wijze van spreken 2 uur te wachten.
Pas overgestapt van telenet naar scarlet. Het geluid dat achterloopt de eerste seconden heb ik ook reeds ervaren.
Tevens hogere ping tov telenet van 10 naar 20-30.
Geen verplicht gsm abbo.
Rest kan ik nog niet over oordelen.
Slechts 30 megabit ipv de 70 waar mee ze adverteren, zou aan kaart in kast liggen volgens installateur.
Voorlopig vrij content gezien de prijs.
Volgens mij kan je daar tegenwoordig ook alleen nog maar hardware huren; bij proximus is het toch zo (en volgens mij ook 8€). Dat is bij telenet ook jaren geweest (digicorder en HDrecorder in den tijd enkel verhuur). Dat kan niet DE reden zijn, hoogstens een excuus. De andere frustraties ja die zijn wel storend!
Het is 1 euro per maand bij Scarlet voor de decoder.

17/10/16-16/11/16 Huur Proximus TV Decoder (2) 4,00

17/10/16-16/11/16 Korting: huur Proximus TV Decoder -3,00

Valt al bij al nog mee dus tov de rest aangezien ik graag bij scarlet zou willen blijven tot eindelijk de monopoly op de kabel doorbroken wordt, en de prijzen fel zakken! Niets slechts over telenet, maar veel te duur voor wat het is.

De 99 euro installatiekost die je hebt, daar halen ze dan wel weer een mooi bedrag mee binnen bij scarlet, achja, ze hebben toch nog enkele dingen moeten veranderen kwa profiel en kabels, en storing opgelost die in kast zat(aftakking), zelf had ik het niet beter kunnen doen.

Nu alleen nog hopen dat ze in de kast de kaart nog ooit switchen zodat ik in theorie 70 megabit heb, al mag ik nu niet klagen voor die prijs.
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Slafes schreef: Ik zou graag eens cijfermateriaal zien hoeveel mensen 4P hebben, hoeveel klanten Play of Play More hebben. Uiteindelijk is het allemaal speculeren maar mijn gevoel zegt dat de extra's niet de belangrijkste motivatie zijn om Telenet klant te blijven.
\Alsjeblieft:
http://ec.europa.eu/newsroom/dae/docume ... c_id=11183

Niet de meest recente stats maar ik zie niet in waarom dat in 2016 minder zou zijn aangezien packs nog veel meer gepromoot werden in voorbije 2 jaar:

Afbeelding

46,6% "kiezen" voor 3P/4P :beerchug:
en dat is dan voor alle broadband users, dus niet enkel telenet.

davideruserbase schreef: [...] Het is 1 euro per maand bij Scarlet voor de decoder [...] [ /quote]

Eerste is "inbegrepen", maar voor de volgende decoders staat hier toch echt 4€:
https://www.scarlet.be/nl/trio-internet-tv-telefonie/

Maar scarlet is toch echt een prijsvechter terwijl Orange dat veel minder is, ze profileren zich als concurrent van Telenet die "hetzelfde aanbod" voor minder. Wat natuurlijk niet zo is.
tommydnp
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 14 jun 2010, 21:30
Bedankt: 6 keer

Ze hebben geen alternatief voor Basic Internet en digitale tv apart bij Telenet. Dat is nu ongeveer 52 euro per maand.
Als je geen nood hebt aan gsm abo, vaste lijn en 'onbeperkt' internet. Ben je duurder ( of ongeveer dezelfde prijs ) uit om over te stappen naar Orange.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

of 27,50 €/maand voor internet + 16,30 €/maand voor TV (met een kaartje), zonder abo-verplichting :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Dat is maar een klein stukje van wat ik wou weten he... Ik wil wel eens weten hoeveel klanten betalen voor extra zenders en Play of Play more. Dat men dit echt zo hard zou missen indien ze enkel internet en tv hebben.

Dat er "maar" 47% een 3P heeft vind ik eerlijk gezegd laag.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

dit is wat ik vond voor 07/2016

Het vernieuwde aanbod viel in de smaak: op 31 maart hadden 226.900 Telenet-klanten een abonnement op Play Sports, 9 procent meer dan een jaar eerder.
bron : hln

Het aantal klanten voor Play en Play More groeide met de helft tot 331.500. bron ; trends
dus telenet telt ongeveer 1.7 muljoen klanten dus is dat ongeveer 19-20%

22 procent van de kabelklanten heeft nu 4 producten bij Telenet bron ; trends
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

tommydnp schreef:Ze hebben geen alternatief voor Basic Internet en digitale tv apart bij Telenet. Dat is nu ongeveer 52 euro per maand.
Als je geen nood hebt aan gsm abo, vaste lijn en 'onbeperkt' internet. Ben je duurder ( of ongeveer dezelfde prijs ) uit om over te stappen naar Orange.
Voor mij is dit inderdaad een v/d grote redenen waarom Orange (nog)niet zo goed kan scoren,eigenlijk moet het niet zo moeilijk zijn om daar een formule voor te vinden die Telenet het vuur aan de schenen kan leggen.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

proximusboyke schreef: Het aantal klanten voor Play en Play More groeide met de helft tot 331.500. bron ; trends
dus telenet telt ongeveer 1.7 muljoen klanten dus is dat ongeveer 19-20%

22 procent van de kabelklanten heeft nu 4 producten bij Telenet bron ; trends
Dan is er toch zo'n 80% van de klanten die probleemloos* zouden kunnen overstappen naar Orange. Mijn oorspronkelijk gedacht wordt eigenlijk bevestigd. Al die klanten met extraatjes... eigenlijk is dat nog steeds een minderheid.

*Als men de verplichting van een mobiel abo zou afschaffen.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Slafes je denkt toch niet dat ge alles zou hebben aan 39 of 49€ zonder een abo te nemen, dan zou de prijs algauw 60-70€ zijn
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Uw punt? Begrijp het zo goed niet...

Het gaat hier toch waarom klanten niet massaal overlopen naar Orange dacht ik? Hier werd aangehaald dat mensen blijven omdat ze de extra zenders en dergelijke missen. Uit uw bericht kan ik afleiden dat dit een minderheid is. Het succes van de overstap van energieleverancier heeft deels te maken dat je het met enkele klikken kan regelen. Er hoeft immers niemand ter plaatse te komen. Ook voor mobiele telefonie is dat zo. Alleen voor internet en TV... Andere hardware, opnames kwijt, afspraak met technieker maken... Ik vrees dat dit de pijnpunten zijn waarom mensen niet overstappen (op lui zijn na :) )
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

omdat het veel duurder was te vergelijken met telenet die begon met gsmabos.
Ik weet dat ze daar toen 1 euro winst op hadden.
Maar telenet had winst genoeg op hun andere producten, vandaar dat ge moet een telenetproduct hebben vooraleer ge een abo kunt afsluiten.
Dit is nu net hetzelfde ze bieden het aan met nauwelijks winst maar verdienen genoeg aan hun andere producten.
Zodra het geen verplichting meer is dat ge een gsmabo hebt denk je toch niet dat ze het aan 39 of 49€ gaan laten, zonder abo zal het duurder zijn.
Omdat je aangaf probleemloos overstappen met een sterretje :bdaysmile:
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Klopt deels, Telenet heeft dat inderdaad zo geflikt, maar als je enkele tien/honderdduizenden klanten aan je merk kan binden, en daar pak je zelfs maar 12 euro per jaar op, en je kan ze daarna ook nog iets anders aansmeren, dan ben je vertrokken.

Als je ziet dat je met een mobiel abo van 8 euro ook voor 49 euro internet en TV kan nemen zal hun totale winst per klant ook niet plots een heel pak hoger liggen natuurlijk. Via mijn werk krijg ik daar nog eens 80 cent korting op dus... Men had ook omgekeerd kunnen denken, je verplicht geen mobiel abo, maar als je het er toch bijneemt krijg je korting. Andere insteek, zelfde doelstelling.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Een meerderheid van de Telenet klanten heeft gewoon geen goesting(te lui,niet gemotiveerd,of Proximus kan in hun regio niet de gewenste snelheden leveren) om een vgl. ta maken tussen de aanbieders,dat zullen dan deze zijn die er geen probleem over maken voor 100€ of meer per maand te betalen.
Laatst gewijzigd door fluppie op 28 okt 2016, 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

proximusboyke schreef:Zodra het geen verplichting meer is dat ge een gsmabo hebt denk je toch niet dat ze het aan 39 of 49€ gaan laten, zonder abo zal het duurder zijn.
Omdat je aangaf probleemloos overstappen met een sterretje :bdaysmile:
Bij Scarlet krijg je wel alles aan € 39/maand terwijl een GSM abonnement niet verplicht is maar dan moet men wel genoegen nemen met 26 TV zenders tegenover Proximus die 75 TV zenders aanbiedt.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Men zal het niet graag horen, maar betekent dit niet gewoon dat de meeste gebruikers globaal gezien tevreden zijn (prijs kan altijd goedkoper natuurlijk) van hun Telenet producten en niet direct een risico wilen lopen door te veranderen ?
Door sommigen wordt altijd gezegd dat van zodra de mensen een andere keuze zouden hebben, ze direct weg zijn.
Maar blijkbaar klopt dit toch niet.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

apestaart scarlet is van proximus ja dan kan dat.
Maar als je zoals orange moet gaan inkopen bij andere partij ...
en boulder, ik heb ook dit gevoel dat de meeste mensen wel tevreden zijn met prijs/kwaliteit.
Mensen die niet tevreden zijn, zullen naar iets anders uitkijken.
Ik mijn geval kan ik gratis belgacom tv hebben, maar daar bedank ik voor en weet waarom en zou dan al helemaal niet naar scarlet gaan.
idem voor mijn scoonouders, die moet je ook niet meer over scarlet spreken :-D
Zo gaan er nog mensen zijn die met geen stokken meer gaan veranderen ( misschien door een slechte ervaring of welke reden dan ook)
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

zoals ik al meermaals aanhaalde. Al de mensen die Dommel hebben of prepaid of gsmabbo werkgever of slechte ontvangst of Orange mobiel netwerk/product niet ok vinden, gaan al geen klant worden.

Ik ben klant omdat ik zo via omweg ook CI+ kan gebruiken in keuken en omdat er een Yelotv app kloon zou komen. Nog altijd NIET :-(
Een combiproduct is altijd interessanter qua extra's dan alles los te nemen bij verschillende providers.

Ook beginnen die serieopname bugs die maar niet opgelost raken op mijn heupen te werken! Heb zo al bijna al mijn leuke programma's gemist! :cry:

http://edpnet.be/nl/thuis/internet.html
35 €
http://www.united-telecom.be/nl/particulier/internet
34 €
+
16,30 €
https://www2.telenet.be/nl/internet-en- ... e-hardware

50-51,3 €/maand met perfect werkende digicorder. Helaas geen yelotv dan, omdat je internet niet via hen afneemt. Maar wel van die abboverplichting af! :-D En ik kan mijn fritzbox 7490 gebruiken, zonder een externe kabel/dslmodem (spaart ook stroom) :-D

Dus als na een jaar mijn 'tester' prijs vervalt van 39 €, en die bugs/extra apps er nog altijd niet, dan ben ik geneigd boel terug te sturen (sept. 2017) :eek:
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Nog zoiets:
Als ik bij telenet enkel tv en internet zou willen, ben ik duurder dan wanneer ik er telefoon bijneem; de triple play korting zorgt er nl voor dat ik 20 euro bijbetaal voor telefoon, maar ook 40 euro korting krijg.
Als je dus niet al je diensten wil/kan overzetten naar orange, moeten de orange prijzen die triple play korting natuurlijk ook overwinnen. Maw de diensten verdeeld over Telenet en Orange moeten goedkoper uitkomen dan de diensten samengebracht bij Orange.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

satsurfer schrijft: Een combiproduct is altijd interessanter qua extra's dan alles los te nemen bij verschillende providers.

dat is een mening, maar zeker geen feit...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”