Skynet e-mail problemen volgens ZD-net

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Polleke
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 2 keer

Hallo,

Heb juist eens zitten rondneuzen op zdnet.be.

Op dit ogenblik staat daar dit artikel te blinken.

E-maildienst Skynet wekenlang in de problemen.

De mailservers van internetprovider Skynet hadden de voorbije drie weken hard te lijden onder het zogenaamde Yaha-virus. Hierdoor kregen veel klanten problemen met het versturen van e-mails. De provider stelt dat de grootste problemen intussen van de baan zijn, maar de naweeën blijven. "In totaal was 50 à 60 procent van onze klanten besmet met dat Yaha-virus", aldus Stefan Devroey, Customer Service Director bij Belgacom, waarbinnen Skynet intussen is geïntegreerd. Rekening houdend met het relatief hoge aantal klanten dat de provider in portefeuille heeft, waren zeker een paar honderdduizend Skynet-klanten door het beruchte virus besmet.

Het Yaha-virus is met name gevaarlijk voor computers die Windows als besturingssysteem gebruiken. Het virus verstuurt zichzelf naar alle e-mailadressen in de adresboeken van de gebruikers en tracht hierbij ook firewall- en antivirusprogramma's onbruikbaar te maken. Devroey: "Doordat heel veel van onze klanten regelmatig e-mails begonnen te versturen en bleven sturen, konden onze mailservers de stroom e-mailberichten niet meer aan." Bij sommige klanten duurde het vele uren vooraleer hun e-mail de deur uit ging. "We hebben alle moeite gedaan om de problemen zo snel mogelijk op te lossen. We hebben gratis toepassingen ter beschikking gesteld om het virus een halt toe te roepen. Het gaat nu al beter, maar zoiets verhelpen is niet evident. Want het zijn onze klanten die de antivirustoepassingen moeten installeren of upgraden. Je bent dus afhankelijk van hen. Het is een van de grootste problemen waar je als provider vandaag de dag mee af te rekenen hebt."

Volgens Devroey is Skynet niet de enige provider in ons land die af te rekenen heeft met het Yaha-virus. "Maar omdat wij vrij veel klanten hebben, wordt de hinder bij ons veel groter", besluit hij.

Nog een geluk dat we het van Skynet zelf te weten komen :shock: .

Dus als ik dat hier goed begrijp heeft 60 % geen anti-virus staan. Goe bezig mannen.
Met vriendelijke groeten,

Polleke
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Euh, Skynet heeft dat rondgemailed in een aparte mailing als ik mij niet vergis (nope ben zeker van Belgacom ISP Info), heeft op site gestaan en in de nieuwsgroepen gepost, zie topic newsserver (klachten)

Is idd, erg, veel mensen gebruiken gewoon geen av, of als ze er eentje hebben is hij niet up to date, het is echt erg!

Maar ik vind wel, dat ze eventueel toch eens mogen beginnen denken aan het installen van mailserver antivirus protection (deerfield heeft daar goeie producten voor, did some testing :P) dat zou revolutionair zijn onder de Belgische ISP's, zou weer een streepje voor zijn voor Skynet op de andere ISP's. I know emailtraffic gaat dan wat trager, maar dat scheelt niet zo super veel, allez ja, voor dat kan ik wel geduld oefenen :-)
I love it when a plan comes together!
Weetgraag
Erelid
Erelid
Contacteer:

Ik heb iedere avond probs met de popmail van Skynet, na een paar keer
send/receive gaat het wel. Nu ligt de server er volledig uit denk ik, verzenden gaat wel maar ontvangen kan ik niet meer.

Nog iemand probs???

Greetz
Weetgraag :wink:
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

ja ik heb al lang problemen met de mail server meestal time-out probkemeb op de pop server (inkomende mail dus)
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Weetgraag
Erelid
Erelid
Contacteer:

Server back online maar voor hoe lang???

Greetz
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

weinig last van

mijn antivirus is steeds uptodate laat ze ma komen die virussen :mrgreen:

vast weer een of andere scriptkiddie die leuk wil doen

amateurtjes

ze zullen het ook nooit leren he
Registered Linux user #286313
Weetgraag
Erelid
Erelid
Contacteer:

Van die viruskes heb ik ook geen last,
die gastjes willen zich alleen maar bewijzen.
Er zijn zoveel andere dingen om je te kunnen bewijzen.
Kijk naar ReDaTTacK indertijd, begonnen als een speelvogel
dan een internetbedrijfje en nu is er niks meer over te horen.

Greetz
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Erik schreef:vast weer een of andere scriptkiddie die leuk wil doen

amateurtjes

ze zullen het ook nooit leren he

Lol :) niks scriptkiddie... als ge zoiets kunt schrijven en zoveel 'schade' aanbrengen dan zou ik zeggen 'proficiat', maar gezien de aard van deze dingen zal ik het maar laten bij 'foei' ;)
NuKeM
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”