alibaba (aliexpress) is overal...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

ik wist dat alibaba vrij groot was (met oa aliexpress en alipay), maar wat ik net merkte: 1 van de vermeldingen bij star trek beyond is, jawel... alibaba pictures

de chinezen zijn letterlijk overal te vinden (and i'm loving it, grotendeels dan)

- de lokale frietchinees (wss waren chinese restaurants niet genoeg... ik wacht nog steeds op de dag dat ik mijn friet met nummers kan bestellen)
- e-commerce en betalingen
- eandis als ze het nog door kunnen laten gaan
- (grote!) films (star trek beyond, mission impossible rogue nation)
- ...

gezien hier een tijdje terug de vraag viel of aliexpress wel betrouwbaar was, en dat onder alibaba valt vond ik dit wel een leuke om mee te delen :)
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Alibaba noteert overigens ook op de NY stock exchange en niet ergens in Hongkong.
Introductieprijs was 2 jaar geleden 68 USD, momenteel tikken ze af op bijna 106 USD. They're doing something right.
dragonflo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 22 keer

De chinezen moeten iets doen met al het geld dat ze binnenharken door de massale export. Ze zullen bedrijven blijven opkopen.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Vergeet ook de toogpraat dat de Chinezen alleen kunnen kopiëren.
Bekijk het business model van WeChat eens met dat van Whatsapp.
Bij WeChat zwemmen ze in de inkomsten, Whatsapp kost alleen geld en ligt onder vuur over Facebook-privacy.

De inkoop in Eandis ging vermoedelijk niet over "het bedrijf zelf", maar wel over
- super interessante investering (4% fix over 20 jaar + allerlei interessante uitstapregelingen)
- inkoop in "smart grid" kennis
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

ben zelf een beetje tegen die eandis deal.

tot de chinezen een kern centrale boot in internationale wateren voor onze kust leggen voor de levering van goedkope stroom.

ik gebruik zelf wel zeer veel aliexpress / alibaba

Ah nog iets , verzending van bijvoorbeeld iets tergrote van een smartphone uit china kost 47 cent.
Een slimme belg kan dus ook een pakjes dienst aanbieden, maar ik stuur allle post eerst naar china via een container :)
Afbeelding
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

heist_175 schreef: De inkoop in Eandis ging vermoedelijk niet over "het bedrijf zelf", maar wel over
- super interessante investering (4% fix over 20 jaar + allerlei interessante uitstapregelingen)
Vooral daarom ben ik tegen die investering, het gaat ons nog een pak meer kosten dan nu al het geval is. Wie gaat die 4% betalen? Juist ja, en dat geld blijft niet in België (inzetten op "koop bij de lokale middenstand, dan blijft het geld binnen België" en "we kopen teveel in het buitenland", maar wel het op die manier naar buiten sluizen...). Ze leren niks uit het verleden, tvolk betaald toch... Zal mij een zorg zijn of dat bedrijf nu Chinees of Duits was. Als ze op de beurs zouden gaan zouden ze dat bedrag ook bij elkaar krijgen maar zouden ze nooit dat rendement (durven) beloven (wat niet wil zeggen dat ze dat niet kunnen halen).
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Ondertussen tekent er niemand in op de staatsbons (rendement 0,0%), maar geven we wel 6% op 30 jaar aan AGI en het consortium rond "Scholen van de toekomst" en 4% op 20 jaar aan State Grid.
Als Eandis een obligatie uitschrijft op 20 jaar met 3% rendement, ben je én goedkoper af en je hebt uw centen.
Idem voor "Scholen van de toekomst", werkelijk aberrant dat de overheid zoiets niet openstelt voor "iedereen"...
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”