Mijn madam haar smartphone ziet ineens B-box 3 niet meer ! Probeer met proximus fon maar dan werkt viber niet meer !
Iemand een idee ? En niet rebooten , heb ik al gedaan !
Ik begin stillekes terug aan telenet te denken, had ik toch veel minder problemen mee .
[Mod] topic titel aangepast
B-box3: probleem op 2.4 GHz
-
- Member
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 29 aug 2010, 17:11
- Bedankt: 11 keer
Je kan best een reset uitvoeren door achteraan reset knop gedurende 10 seconden in te drukken.
Na deze reset kan het 10 min duren voordat modem terug online is.
Ofwel wifi is uitzetten met knop vooraan en terug aanzetten.
Na deze reset kan het 10 min duren voordat modem terug online is.
Ofwel wifi is uitzetten met knop vooraan en terug aanzetten.
-
- Member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 27 okt 2010, 02:48
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 15 keer
ik heb eens een reset gedaan en toen marcheerde er niets meer .Heb ik proximus moeten opbellen . Die hebben het na een uur in orde gekregen . (was na een stroomuitval )
Al mijn apparaten werken wel .
Als ik handmatig bbox3 invoer op de smartphone zegt het bbox3 buiten bereik .
Daarvoor werkte het zonder problemen .
Al mijn apparaten werken wel .
Als ik handmatig bbox3 invoer op de smartphone zegt het bbox3 buiten bereik .
Daarvoor werkte het zonder problemen .
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik heb het ook al voorgehad bij iemand dat één van de 2 radio's uitgevallen was.
Als bijvoorbeeld de 2.4 GHz uitvalt, en de smartphone van jouw madam heeft nog geen 5GHz WiFi, dan ziet ze natuurlijk geen netwerk meer...
Gewoon inloggen in de b-box3, en nakijken of beide draadloze netwerken geactiveerd zijn:
Draadloos 2.4 GHz > Activering > Activeren > AAN
Tip: geef de 2 draadloze netwerken een aparte naam (zaiko1, zaiko2, ...), zo zie je altijd met welk netwerk je verbindt ...
Als bijvoorbeeld de 2.4 GHz uitvalt, en de smartphone van jouw madam heeft nog geen 5GHz WiFi, dan ziet ze natuurlijk geen netwerk meer...
Gewoon inloggen in de b-box3, en nakijken of beide draadloze netwerken geactiveerd zijn:
Draadloos 2.4 GHz > Activering > Activeren > AAN
Tip: geef de 2 draadloze netwerken een aparte naam (zaiko1, zaiko2, ...), zo zie je altijd met welk netwerk je verbindt ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 27 okt 2010, 02:48
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 15 keer
het heeft wel een paar maanden gewerkt maar ineens ziet hij de bbox niet meer.
ik heb de Wireless 2.4 GHz een andere naam gegeven : bbox2 maar daar geeft hij een authentication problem en wil hij geen connectie maken.
de belgacomfon heb ik ook geprobeerd maar dat werkt niet met viber . En elk keer moet ik terug het wachtwoord invoeren ,
ik heb de Wireless 2.4 GHz een andere naam gegeven : bbox2 maar daar geeft hij een authentication problem en wil hij geen connectie maken.
de belgacomfon heb ik ook geprobeerd maar dat werkt niet met viber . En elk keer moet ik terug het wachtwoord invoeren ,
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Soms helpt het ook eens de wifi op de smartphone aan en uit te zetten.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Elite Poster
- Berichten: 1674
- Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 80 keer
En andere toestellen kunnen zonder probleem van het 2,4GHz signaal gebruik maken?
Ik herhaal mijn vraag, ondanks uw antwoord, gezien ik uit de snapshot niet kan afleiden dat dit zo is.
Indien wel, dan is het probleem te zoeken bij de smartphone, indien niet bij de b-box.
posted with tapatalk
Ik herhaal mijn vraag, ondanks uw antwoord, gezien ik uit de snapshot niet kan afleiden dat dit zo is.
Indien wel, dan is het probleem te zoeken bij de smartphone, indien niet bij de b-box.
posted with tapatalk
-
- Member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 27 okt 2010, 02:48
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 15 keer
Al de andere zijn verbonden met 5 GHz en de smartphone ervoor ook !
De B-box 3 ziet hij niet meer !
Soms is hij verbonden met de 2.4 GHz maar dan werkt Viber niet meer . Die probeert dan constant verbinding te zoeken en dan is de batterij op een paar uren leeg.
Ik denk dat ik de smartphone eens ga terugzetten naar factory settings.
De B-box 3 ziet hij niet meer !
Soms is hij verbonden met de 2.4 GHz maar dan werkt Viber niet meer . Die probeert dan constant verbinding te zoeken en dan is de batterij op een paar uren leeg.
Ik denk dat ik de smartphone eens ga terugzetten naar factory settings.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1674
- Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 80 keer
DE vraag was/is dus: zien de op de 5GHz aangesloten toestellen in de wlaninstelling het 2,4GHz signaal of niet en zo ja kan er een er ook daadwerkelijk mee verbinden
posted with tapatalk
posted with tapatalk
-
- Member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 27 okt 2010, 02:48
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 15 keer
Nu ziet mijn smart tv ook mijn B-box 3 niet meer ! Wat is er gvd gaande ?
Dus mijn smartphone en TV .
Misschien contact opnemen met proximus ?
[Mod] gelieve niet telkens een nieuwe topic aan te maken, maar verder te posten in de bestaande topic
posts verplaatst naar bestaande topic
Dus mijn smartphone en TV .
Misschien contact opnemen met proximus ?
[Mod] gelieve niet telkens een nieuwe topic aan te maken, maar verder te posten in de bestaande topic
posts verplaatst naar bestaande topic
-
- Member
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 29 aug 2010, 17:11
- Bedankt: 11 keer
Blijft dit probleem ook na factory reset van b-box3?
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
nee, via de "voordeur":
Daarna krijgt de B-box3 zijn inlog gegevens gepusht, en je bent terug on-line (dat kan een tijdje duren).
Je moet dan wel jouw persoonlijke instellingen terugzetten:
- Inloggen op de B-box3
Dan naar menu "Mijn Modem" > Onderhoud > Herinitialiseren".
Daarna krijgt de B-box3 zijn inlog gegevens gepusht, en je bent terug on-line (dat kan een tijdje duren).
Je moet dan wel jouw persoonlijke instellingen terugzetten:
- - paswoord voor toegang tot de modem
- naam en paswoord voor de 2.4 WiFi
- naam en paswoord voor de 5.0 WiFi
- eventuele poortinstellingen, enz ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2786
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
- Locatie: Antwerpen... naast de parking
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
zelfde probleem gehad... dagen achter gezocht.... maar oplossing was simpel : kanaal veranderen, ipv de bbox zelf te laten kiezen.
Fout ligt niet bij de bbox, maar aan het toestel, dat wsl het kanaal niet vind
Fout ligt niet bij de bbox, maar aan het toestel, dat wsl het kanaal niet vind
de koe zegt boe
-
- Premium Member
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 39 keer
Fout ligt niet aan het toestel, maar eerder aan andere wifisignalen in de omstreken met hetzelfde kanaal --> conflicten dus.
De kans is groot dat er iemand een telenet of proximus is komen bij installeren bij de geburen, en dan krijg je zoiets.
De kans is groot dat er iemand een telenet of proximus is komen bij installeren bij de geburen, en dan krijg je zoiets.