Ik zou willen van volgende situatie:
Fritzbox -> TP-Link switch
Naar volgende situatie gaan:
Telenet model only -> ???? Switch
Die ??? switch is dan liefst een managed switch waar de functionaliteiten van de fritzbox inzitten (toch dhcp, voip, dyndns, vpn ). En dan nog liefst met poe poorten. Zo heb ik geen 3 toestellen nodig (modem only, fritzbox, switch), maar slechts 2.
Bestaat dit? En dan nog met een éénvoudige interface (zoals bv ubiquiti die heeft) en prijs/kwaliteit wel ok?
Switch met voip, dyndns, poe, vpn,...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Nee, ik denk het niet.
Je zoekt daar best een router voor, ipv een managed switch.
Of toch een switch die ook router kan spelen.
Ik kan me voorstellen dat sommige L3 switchen ook kunnen routen, maar of die volwaardige routers aan boord hebben, met alle extraatjes, dat durf ik niet vanbuiten zeggen.
Je zoekt daar best een router voor, ipv een managed switch.
Of toch een switch die ook router kan spelen.
Ik kan me voorstellen dat sommige L3 switchen ook kunnen routen, maar of die volwaardige routers aan boord hebben, met alle extraatjes, dat durf ik niet vanbuiten zeggen.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ik heb daarstraks volgende nog aangeraden in een ander topic... http://routerboard.com/CRS125-24G-1S-RMNob schreef:Bestaat dit? En dan nog met een éénvoudige interface (zoals bv ubiquiti die heeft) en prijs/kwaliteit wel ok?
Feit is wel dat er geen VoIP inzit... en ik denk dat dat je grootste probleem zal zijn... al zou ik dan gewoon FreePbx op een RPI draaien.
Je kan ook eens kijken naar de UBNT Edgerouters... maar zelfde problematiek.