Ik heb een C610IP, wat essentieel een N300 centrale is met een C610H eraan gekoppeld.
We gebruiken dat al meerdere jaren naar volle tevredenheid, zowel voor inkomende (Weepee) als uitgaande (Freevoipdeal/Rebvoice) gesprekken.
Ik zou nu een vast nummer willen toevoegen, die altijd doorschakelt naar mijn GSM. Het voordeel is dat de gesprekspartner goedkoop kan bellen en dat ik niet thuis hoef te zijn om op te kunnen pakken. De meerkost van het doorschakelen is echt belachelijk: 0,1 eurocent per minuut.
Maar ik weet niet hoe eraan te beginnen
- Hoe vraag ik bij Weepee een nieuw nummer aan? Kan ik de regio dan zelf kiezen? Of moet ik eerst langs Proximus passeren?
- Hoe stel ik een forward in op de N300?
Is er nog iets waar ik rekening mee hoef te houden?
Vaste lijn doorschakelen
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Je zegt 0,1 eurocent per minuut.
Maar zijn er dan niet nog verborgen connectie kosten?
Vaak bij veel providers die zo voordelig zijn betaal je eerst 3 a 4 cent voor connectie en dan verder voordelig.
Zoiets is het in iedergeval bij cosmovoip.
Maar zijn er dan niet nog verborgen connectie kosten?
Vaak bij veel providers die zo voordelig zijn betaal je eerst 3 a 4 cent voor connectie en dan verder voordelig.
Zoiets is het in iedergeval bij cosmovoip.
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Rebvoice tarieven
0,6 eurocent dus en geen 0,1 eurocent, hoe dan ook: belachelijk laag
Als ik kijk naar wat er aangerekend is, denk ik niet dat ze connectiekost aanrekenen.
Meestal is dat 3,9eurocent. Korte gesprekken naar GSM (+/- 1minuut) worden aan minder dan 1 eurocent afgerekend
Code: Selecteer alles
Belgium (Landline) € 0.050 € 0.060
Belgium (Mobile) SuperDeal!** € 0.005 € 0.006
Als ik kijk naar wat er aangerekend is, denk ik niet dat ze connectiekost aanrekenen.
Meestal is dat 3,9eurocent. Korte gesprekken naar GSM (+/- 1minuut) worden aan minder dan 1 eurocent afgerekend
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Deze topic gaat over "vaste lijn doorschakelen" en niet over betamax tarieven.
Hier bestaan al genoeg topics over!
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=47255
- zorg voor voldoende belkrediet, want er wordt €18 van je belkrediet geminderd bij activeren van een vast nummer.
- aanvragen gebeurt via de klantentool > Telefoon nummers > Vraag nieuw nummer aan. Je moet dus geen nummer bij Proximus aanvragen en porteren. WeePee heeft in iedere zone een eigen nummerreeks.
- dan contract uitprinten en opsturen.
Theoretisch moet WeePee een nummer toekennen in jouw telefoonzone, maar er is absoluut geen controle als je liever een nummer hebt in een andere zone. Nadat je de optie "Vraag nieuw nummer aan" krijg je een dropdownlijst van zones waar Weepee een nummer kan aanbieden. Je krijgt dan een willekeurig vrijstaand nummer in deze zone.
PS
Als je liever zelf een gemakkelijk of mooi nummer wil, ga dan eens naar: https://ssl.weepee.org/api/numbers/nomadic.csv
Dit is een lijst van alle nog vrij te kiezen WeePee nummers (wordt dagelijks bijgewerkt).
In dit geval kan je de aanvraag niet doen via de website, maar via een mail naar support (a) weepee.org
In plaats van een forward naar je GSM, zou je ook een Softphone op jouw GSM kunnen gebruiken, en de gesprekken rechtsreeks ontvangen via VoIP?
Hier bestaan al genoeg topics over!
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=47255
- maak eerst een nieuwe SIP account aan, waaraan je het vast nummer wil koppelen.heist_175 schreef: Hoe vraag ik bij Weepee een nieuw nummer aan? Of moet ik eerst langs Proximus passeren?
- zorg voor voldoende belkrediet, want er wordt €18 van je belkrediet geminderd bij activeren van een vast nummer.
- aanvragen gebeurt via de klantentool > Telefoon nummers > Vraag nieuw nummer aan. Je moet dus geen nummer bij Proximus aanvragen en porteren. WeePee heeft in iedere zone een eigen nummerreeks.
- dan contract uitprinten en opsturen.
Wat heeft het nut om een nummer te hebben in een bepaalde zone? Of je nu een 056 nummer, of een 042 nummer, maakt voor de beller toch niets uit?heist_175 schreef:Kan ik de regio dan zelf kiezen?
Theoretisch moet WeePee een nummer toekennen in jouw telefoonzone, maar er is absoluut geen controle als je liever een nummer hebt in een andere zone. Nadat je de optie "Vraag nieuw nummer aan" krijg je een dropdownlijst van zones waar Weepee een nummer kan aanbieden. Je krijgt dan een willekeurig vrijstaand nummer in deze zone.
PS
Als je liever zelf een gemakkelijk of mooi nummer wil, ga dan eens naar: https://ssl.weepee.org/api/numbers/nomadic.csv
Dit is een lijst van alle nog vrij te kiezen WeePee nummers (wordt dagelijks bijgewerkt).
In dit geval kan je de aanvraag niet doen via de website, maar via een mail naar support (a) weepee.org
Dat zal wel goed beschreven zijn in de handleiding?heist_175 schreef:Hoe stel ik een forward in op de N300?
In plaats van een forward naar je GSM, zou je ook een Softphone op jouw GSM kunnen gebruiken, en de gesprekken rechtsreeks ontvangen via VoIP?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- heist_175
- Elite Poster
Maar dat werkt enkel als ik een dataverbinding heb?zou je ook een Softphone op jouw GSM kunnen gebruiken, en de gesprekken rechtsreeks ontvangen via VoIP
Ik zit geregeld buiten België en ik schakel mijn data enkel in als ik in de auto zit (roamingkosten).
@regio
Het zou jammer zijn, maar who cares, dat ik een nummer krijg van een Luik of Aarlen.
Gewoon omdat ik daar niet woon en dat is verwarrend.
@CSV met nummers
heel handig, kan ik idd kiezen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
heb in 2011 mijn vaste lijn geporteerd naar weepee, welke daarna alle oproepen steeds doorschakelde naar mijn simkaart/smartphone (14 cent/minuut). Sinds begin 2015 overgegaan naar OVH welke doorschakelt voor 3 cent/minuut
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
- heist_175
- Elite Poster
Ik had dit topic niet gezien.
Weepee doorschakelen kan alleen in hun eigen tool, maar dan ook aan hun tarieven
Dat zou me teveel kosten
Dan maar een OVH lijn genomen (€1,20 per maand), met doorschakeling in hun tool zelf, en aan hun tarieven:
Weepee doorschakelen kan alleen in hun eigen tool, maar dan ook aan hun tarieven
setup: €0,02
mobile: €0,14
Dan maar een OVH lijn genomen (€1,20 per maand), met doorschakeling in hun tool zelf, en aan hun tarieven:
mobile: €0,031
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Hier inkomende oproepen naar nr #1, #1 doet al onze GSM's en vaste telefoons tegelijk rinkelen terwijl er wachtmuziek te horen is, ideaaaaaal
Voor uitgaande oproepen gebruik ik Zoiper of m'n Gigaset VoIP telefoon zodat steeds hetzelde nummer wordt weergegeven.
Voor uitgaande oproepen gebruik ik Zoiper of m'n Gigaset VoIP telefoon zodat steeds hetzelde nummer wordt weergegeven.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
@Ken: en welke methode gebruik jij ?
Met een Fritzbox kan het ook aan laag tarief maar dan zonder de juiste (oorspronkelijke) caller-id.
Met een Fritzbox kan het ook aan laag tarief maar dan zonder de juiste (oorspronkelijke) caller-id.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
OVH Enterprise telefoonlijn met 'File d'appels'. Zo mis ik nooit geen oproep meer...
Je zet dus je nummers over naar OVH, en behoud die nummers als 'nummers' daarop configureer je dan die 'File d'appels' of andere zoals bv. easy PABX enz.
En besteld het nodige aantal lijnen met elk hun eigen nummer, daarop configureer je voor de uitgaande oproepen nummerweergave met je nummer naar keuze.
Je zet dus je nummers over naar OVH, en behoud die nummers als 'nummers' daarop configureer je dan die 'File d'appels' of andere zoals bv. easy PABX enz.
En besteld het nodige aantal lijnen met elk hun eigen nummer, daarop configureer je voor de uitgaande oproepen nummerweergave met je nummer naar keuze.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)