Repair profiel: EXTRA kosten

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
ArtLover
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 jun 2015, 12:48
Bedankt: 4 keer

Dit is weer de schaamteloosheid voorbij.

Sinds deze morgen zit ik weer op die verdomde repair profiel. Ik bel naar helpdesk en daar zegt ze dat ik een snellere upgegrade filter en blauwe kabel moet gaan halen. En dan komt het: dit zal mij plus minus 15€ extra gaan kosten.
Dit kan je toch geen service meer noemen mensen. Hun incompetentie moet je zelf gaan betalen.

Djeez! Proximus is wel heel schaamteloos aan het schooien hè!
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Bel gewoon terug en vraag een technieker als je zeker bent dat het niet aan je installatie ligt.

(Ligt het bij zijn bezoek toch aan je eigen installatie dan kost het je wel een verplaatsing + werkuren natuurlijk).
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Een repair profiel is bijna altijd het gevolg van een niet-conforme binnen installatie.
  • Indien een Proximus technieker de installatie uitgevoerd heeft, dan ben ik het met jou eens dat je hiervoor niet hoeft op te draaien.
  • Indien je zelf de installatie gedaan hebt, en deze is niet conform met de instructies, dan is het normaal dat jij de kosten moet doen om de installatie conform te krijgen. Dat heeft dus niets met "hun incompetentie" te maken.
Gezien je de weg naar Userbase gevonden hebt, zou je dit Forum beter kunnen gebruiken om hulp te zoeken voor jouw probleem, in plaats van PX te bashen, want daar heb je zelf ook niet veel aan ...

De hamvraag dus: is jouw installatie conform?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ArtLover
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 jun 2015, 12:48
Bedankt: 4 keer

philippe_d schreef:Een repair profiel is bijna altijd het gevolg van een niet-conforme binnen installatie.
  • Indien een Proximus technieker de installatie uitgevoerd heeft, dan ben ik het met jou eens dat je hiervoor niet hoeft op te draaien.
  • Indien je zelf de installatie gedaan hebt, en deze is niet conform met de instructies, dan is het normaal dat jij de kosten moet doen om de installatie conform te krijgen. Dat heeft dus niets met "hun incompetentie" te maken.
Gezien je de weg naar Userbase gevonden hebt, zou je dit Forum beter kunnen gebruiken om hulp te zoeken voor jouw probleem, in plaats van PX te bashen, want daar heb je zelf ook niet veel aan ...

De hamvraag dus: is jouw installatie conform?
Daar heb ik idd nougabollen aan maar ik kan toch tenminste het aantal potentiële klanten waarschuwen hoe PMS de laatste tijd aan het nijpen is ongeacht uw uitsloverij voor PMS.

Heb ik een slecht intermezzo voor u m'n beste: een PMS technieker heeft vorig jaar een nieuwe TF2007 filter geïnstalleerd, en dus zou er nu een snellere versie zijn waar ze dus weldegelijk een forfaitke voor vragen. Wa een goeie service hè, vinde gij ook ni? En blijkbaar ben ik niet alleen, ik woon in een blok en ja ge raadt het al: jackpot voor PMS.

Als gij ook op het repair profiel sukkelt dan hoor ik graag van u, dan kunnen we samen opbouwende kritiek op PMS spuien.
nolfie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 11 dec 2009, 23:01
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

de TF2007 is bij mijn weten nog steeds enig in zijn soort. Daarmee wil ik zeggen, er bestaat geen snellere of tragere versie van...

Bij mijn weten vallen alle kosten voor een interventie voor de NTP ten laste van PXM. Voor alle duidelijkheid: de splitter komt NA de NTP...

als je denkt dat de splitter de oorzaak is van het probleem kan je altijd, bij wijze van test, de modem eens in de RJ11 fiche pluggen op de NTP. Uw modem zal synchroniseren, maar uiteraard heb je (gedurende de test) niet de mogelijkheid om een telefoontoestel aan te sluiten.
Je moet ook de TF2007 uittrekken, als je deze test wil doen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Ik gebruik ook helemaal geen splitter, gewoon rechtstreeks fritz box op de lijn. Zonder problemen. Sinds jaar en dag.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

nolfie schreef:als je denkt dat de splitter de oorzaak is van het probleem kan je altijd, bij wijze van test, de modem eens in de RJ11 fiche pluggen op de NTP. Uw modem zal synchroniseren, maar uiteraard heb je (gedurende de test) niet de mogelijkheid om een telefoontoestel aan te sluiten.
Doe geen moeite, Artlover komt hier niet om geholpen te worden, maar om Proximus te bashen :-( .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Een snellere versie van ed TF2007, straf :lol:
Ofwel filtert dat het signaal met enkele frequenties ofwel niet, niets anders.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”