[Ingetrokken] komt er sleet op telenet

Nieuws omtrent telecom
Plaats reactie
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Is het tij aan het keren bij telenet ?
ze verliezen toch abos

http://trends.knack.be/economie/bedrijv ... 63435.html
Laatst gewijzigd door meon op 10 feb 2016, 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Media maakte incorrecte analyse, bericht is ingetrokken.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 77 keer
Contacteer:

De link werkt momenteel niet bij deze een link uit de google cache
http://webcache.googleusercontent.com/s ... clnk&gl=be
Greetz cyberbug

Afbeelding
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Bij DeStandaard hebben ze een heel ander bericht: DeStandaard 10/02/2016
Telenet ziet verkoop abonnementen en bundels verder stijgen
Telenet heeft vandaag mooie jaarresultaten kunnen voorleggen. De bedrijfsopbrengsten stegen met 6 procent. Naast een stijgende verkoop van mobiele abonnementen blijft ook het aantal klanten dat zich op bundels abonneert, aangroeien.
De Raad van Bestuur van Telenet keurde ten slotte een aandeleninkoopprogramma van 50 miljoen euro goed. Dat betekent dat Telenet eigen aandelen zal aankopen op de beurs. De bestaande aandeelhouders krijgen daardoor een relatief groter deel van het bedrijf in handen, en zien zo de waarde van hun aandelen stijgen. Ze moeten in het vervolg het dividend dan ook delen met minder aandeelhouders.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

tuurlijk standaard = Corelio Media

Corelio Media = VIER

VIER = oa TELENET
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

DeStandaard is onderdeel van Corelio.
Corelio + Concentra (GVA) = Mediahuis
Vier en Vijf = De Vijver Media
Corelio + Telenet hebben De Vijver Media

Maar het artikel van Trends is ook teruggenomen :)
In dezelfde context: Trens is van Roularta en Roularta is gelinkt aan VTM. Laat dat net de concurrent zijn van VIER, alvast voor marketingbudgetten.

Meer informatie:
Persbericht (link op Telenet website)
Volledig verslag
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Dat verklaart dus waarom de koers van de aandelen van Telenet aan het zakken is, verleden maand stond die nog op € 50 nu is die ferm gezakt naar € 42, ik heb dan maar rap mijn 2 aandelen verkocht en ik verwacht dat die nog een duik zal nemen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Daling abonnees internet

Het probleem zat bij internet. Breedband bij consumenten kreeg een oplawaai, met een ongeziene daling van 56.100 klanten in het vierde kwartaal (-3,8%). Een jaar geleden won Telenet hier nog 17.300 klanten. Het povere resultaat werd goedgemaakt door internet bij zakelijke gebruikers, waar het aantal aansluitingen met 69.800 (+104%) steeg in het kwartaal.
... en nu nog Mobistar die er serieus gaan in hakken als de prijzen die hier circuleren correct zijn.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Aangezien internet only duurder is bij Telenet dan dan 3p en ze geen 2p aanbieden, lijkt het mij de logica zelve dat internet only daalt en pakketten stijgen.
Bij Proximus heb je tenminste nog een (reële) keuze tussen internet only, 2P & 3P.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Geen idee hoe Trends aan deze conclusie kwam:
Het vierde kwartaal bij Telenet gaf een beeld met donkere kantjes. De opbrengsten stegen weliswaar met 5 procent, maar het aantal abonnees voor internet en telefonie daalde opmerkelijk fors
  • Het aantal residentiële internet abbo's daalde met ca 50.000 (t.o.v. eind 2014), maar het aantal business internet abbo's is meer dan verdrievoudigd (van 39.000 naar 137.000), dat maakt samen een stijging van + 47.000 (= +3%)
  • Het aantal residentiële telefoon abbo's steeg lichtjes met ca 14.000 (t.o.v. eind 2014), maar het aantal business telefoon abbo's is bijna verviervoudigd (van 16.000 naar 63.000), dat maakt samen een stijging van + 61.000 (= +5%)
Dat is gewoon een adminstratieve status wijziging van een aantal klanten die vroeger residentiëel waren, en nu als business ingedeeld zijn.
Of misschien ook een aantal residentiële klanten (grootverbruikers) die overgestapt zijn naar een business formule, zoals Business Fibernet?
Ik zie hier toch geen "forse daling" zoals Trends het aangaf in het originele artikel ??

Voor de rest zie ik nog dat:
  • * het aantal klanten dat meerdere diensten afneemt verhoogt ieder jaar (3-P +6%).
    * de gemiddelde inkomsten per klant (ARPU) verhoogt van 48€ naar 51€ (+6 %).
Dat is toch allemaal goed nieuws voor de aandeelhouder?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Inderdaad, er zijn veel mensen (zowel particulieren als KMO's) die gewoon overstappen van Whoppa en andere BS naar een Business Internet abo of FLUO. Ook moet je niet vergeten: Telenet zat de laatste half jaar heel hard te pushen bij bedrijven die nog op residentiele abo's zitten om over te stappen naar een Business abo
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 83 keer

Stroper schreef:Aangezien internet only duurder is bij Telenet dan dan 3p en ze geen 2p aanbieden.
Dat komt volgens mij gewoon omdat Telenet alleen zijn netwerk moet upgraden voor internet. TV en telefoon verbruiken geen bandbreedte dus die zijn buiten de digicorder zo goed als gratis voor Telenet zelf. Ze hebben dus liever dat je een 3p neemt van 70 euro ipv internet only van 30 euro. Een degelijke ( goedkope ) internet only aanbieden zal waarschijnlijk hun veel winst kosten. ( velen schakelen over en gebruiken VOIP en streamen gewoon ) dan krijg je meer internet gebruik dus zullen de onderhoudskosten van Telenet stijgen ;)
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 837
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Soms blijf je beter waar je bent, niet bij Telenet in mijn geval ;) Ik hoor iedereen in mijn omgeving wel steen en been klagen over die prijsverhogingen, maar of die dan effectief overstappen is een ander paar mouwen natuurlijk.
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Dima_2005 schreef:Inderdaad, er zijn veel mensen (zowel particulieren als KMO's) die gewoon overstappen van Whoppa en andere BS naar een Business Internet abo of FLUO. Ook moet je niet vergeten: Telenet zat de laatste half jaar heel hard te pushen bij bedrijven die nog op residentiele abo's zitten om over te stappen naar een Business abo
Zoals je in het jaarverslag kan nalezen is dit gewoon een herclassificatie. Meer moet er niet achter gezocht worden.
Analisten zouden beter het ganse document lezen, voor ze er commentaar op leveren :-)
PRESS RELEASE schreef:During 2015, we reclassified 85,000 residential broadband internet subscribers to business broadband internet
subscribers. We also reclassified 44,700 residential fixed-line telephony subscribers to business fixed-line telephony
subscribers. We did not apply these reclassification adjustments retroactively to the prior year quarters.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Haha, "analisten", je bedoelt journalisten ;-)
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Aangezien het bericht op Trends waarschijnlijk ingetrokken is wegens verkeerde analyse zoals hier aangetoond wordt heb ik de titel van dit topic aangepast.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

of onder dwang van telenet, dat ze dit niet graag hadden :-)
Ik had het op hun fb pagina gezet dat de mensen niet zot waren te blijven betalen en binnen de paar minuten was het verdwenen :banana:
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

apestaart schreef:Dat verklaart dus waarom de koers van de aandelen van Telenet aan het zakken is, verleden maand stond die nog op € 50 nu is die ferm gezakt naar € 42, ik heb dan maar rap mijn 2 aandelen verkocht en ik verwacht dat die nog een duik zal nemen.
Lol.. ik kom niet meer bij :angel:
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

proximusboyke schreef:of onder dwang van telenet, dat ze dit niet graag hadden :-)
Ik had het op hun fb pagina gezet dat de mensen niet zot waren te blijven betalen en binnen de paar minuten was het verdwenen :banana:
De waarheid kwetst. :angel:
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Zou het kunnen dat Telenet klanten,die alleen internet hadden bij Telenet,nu meer overgeschakeld zijn naar een Whop??
Dan hebben ze eigenlijk minder internet-klanten,maar meer klanten die een triple play nemen(en ook de prijs per klant naar omhoog duwen.
Roygenz schreef:Soms blijf je beter waar je bent, niet bij Telenet in mijn geval ;) Ik hoor iedereen in mijn omgeving wel steen en been klagen over die prijsverhogingen, maar of die dan effectief overstappen is een ander paar mouwen natuurlijk.
Mensen zijn gewoon bang voor de rompslomp die dit met zich meebrengt,als je een Telenet klant bent,ben je verplicht te veranderen naar VDSL,er is geen andere nogelijkheid,tot nu toe.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

fluppie schreef:Zou het kunnen dat Telenet klanten,die alleen internet hadden bij Telenet,nu meer overgeschakeld zijn naar een Whop??
Dan hebben ze eigenlijk minder internet-klanten,maar meer klanten die een triple play nemen ...
Telenet publiceert geen cijfers van "internet-only" klanten, hun cijfers over "aantal internet klanten" is inclusief de triple play klanten.
Het is inderdaad correct dat het aantal triple play klnaten gestegen is, maar het is onjuist dat het aantal internet klanten gedaald is. De cijfers:
  • - aantal internetklanten is in 2015 gestegen met 47.000 (van 1.523.300 naar 1.570.500 of +3%)
    - aantal triple play klanten is in 2015 gestegen met 66.000 (van 1.028.100 naar 1.094.300 of +6%)
    - als je deze 2 cijfers vergelijkt, dan zijn er ca 19.000 minder "internet-only" klanten (dus een duidelijke trend naar 3-P)
Maar het totaal aantal internet klanten is dus niet gedaald zoals er beweerd wordt ...
proximusboyke schreef:of onder dwang van telenet, dat ze dit niet graag hadden :-)
Waarom onder dwang? Het was gewoon totaal verkeerd, en dus met reden verwijderd.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”