Aankoop HD Digicorder Telenet

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Beste allen,

Ik overweeg de aankoop van een 2° telenet digicorder.

Naar men mij meedeelt zou er binnenkort een nieuwe Telenet digicorder verschijnen die Full HD compatibel (1080 p tgo. de huidige die maximaal tot 1080 i gaan of iets dergelijks).

Kan iemand hier iets meer info over verstrekken. Uiteraard zou ik nog enkele maanden wachten met aankoop indien op relatief korte termijn toch weer een nieuwer model op de markt komt.

Dank bij voorbaat voor de reacties !
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

koenraaddeconinck schreef:Naar men mij meedeelt zou er binnenkort een nieuwe Telenet digicorder verschijnen die Full HD compatibel (1080 p tgo. de huidige die maximaal tot 1080 i gaan of iets dergelijks).
Aangezien de huidige decoder geen 1080p aankan denk ik niet dat TN de eerste jaren 1080p signalen gaat doorgeven.

Men zou dan eerst alle decoders moeten vervangen en het is duidelijk dat dit serieus wat tijd in beslag neemt.

Trouwens op de huidige signalen zit al zoveel compressie dat het nutteloos is om naar 1080p te gaan.

Wat is je bron trouwens ?
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Telenet zal dat communiceren wanneer het wordt gelanceerd. En geen dag vroeger.

Als hoge beeldkwaliteit zoals 1080p of 4K voor jou belangrijk is, moet je alleszins niet via de Vlaamse providers kijken. Via streaming en schotelantenne vind je de hoogste kwaliteit.
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Om concreet op uw vraag te antwoorden: als je een 2e wil, koop hem dan nu. Het is gissen wanneer er een nieuwe DC uit zal komen en dit zal blijkbaar niet in de nabije toekomst zijn.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:Wat is je bron trouwens ?
Een 2-tal weken gelezen op de blijkbaar niet meer bestaande web-site van 'TIK'. Er stond reeds een afbeelding bij en inderdaad, de nieuwe vormgeving deed, zoals iemand opmerkte, enigszins denken aan een klokradio. Misschien een te vroege 1 april- grap.

Bij ons zijn er zeer geregeld werken geweest van Telenet de laatste tijd en ik leef of leefde in de overtuiging dat deze aanpassingen aan het netwerk gebeurden om met de extra capaciteit, effectief full HD- TV te realiseren ipv. het huidig HD- ready niveau.

Overigens lees ik in veel artikels in multimedia weekbladen dat Telenet vooral zal inzetten op extra TV- functionaliteit en kwaliteit ... Qua internet halen zu nu al snelheden waar de concurrentie alleen maar kan van dromen. Of zou de extra capaciteit voorzien worden om ook Mobistar klanten vlot te kunnen voorzien tel, internet en TV ... ?

Alvast dank voor alle reacties !
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

koenraaddeconinck schreef:Bij ons zijn er zeer geregeld werken geweest van Telenet de laatste tijd en ik leef of leefde in de overtuiging dat deze aanpassingen aan het netwerk gebeurden om met de extra capaciteit, effectief full HD- TV te realiseren ipv. het huidig HD- ready niveau.
De huidige netwerkaanpassingen onder de noemer "De Grote Netwerf" duren 5 jaar. Dus het kan nog een tijdje duren voor men begint met 1080p-uitzendingen. Proximus zal trouwens dit jaar de eerste Vlaamse provider zijn met 4K-content op hun decoder, mede ook dankzij de overeenkomst met Netflix.

De kwaliteitfreaks met 4K-tv's gaan niet wachten op Telenet, ze zijn al lang overgeschakeld op streaming en satelliet-tv.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

koenraaddeconinck schreef:Er stond reeds een afbeelding bij en inderdaad, de nieuwe vormgeving deed, zoals iemand opmerkte, enigszins denken aan een klokradio. Misschien een te vroege 1 april- grap.
Misschien was dit de Mobistar decoder... al is die ook maar geschikt voor 1080i.
koenraaddeconinck schreef:effectief full HD- TV te realiseren ipv. het huidig HD- ready niveau.
1080i is eveneens full-HD... 1280x720 is HD-Ready.
koenraaddeconinck schreef:Qua internet halen zu nu al snelheden waar de concurrentie alleen maar kan van dromen. Of zou de extra capaciteit voorzien worden om ook Mobistar klanten vlot te kunnen voorzien tel, internet en TV ... ?
TV is shared tussen TN/Mobistar dus daar is geen extra bandbreedte voor nodig... wel voor internet. Snelheid is één ding, maar voor volume heb je bandbreedte nodig, dus daar zal wel het grootste gedeelte naartoe gaan.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

koenraaddeconinck schreef:Een 2-tal weken gelezen op de blijkbaar niet meer bestaande web-site van 'TIK'. Er stond reeds een afbeelding bij en inderdaad, de nieuwe vormgeving deed, zoals iemand opmerkte, enigszins denken aan een klokradio. Misschien een te vroege 1 april- grap.

Bij ons zijn er zeer geregeld werken geweest van Telenet de laatste tijd en ik leef of leefde in de overtuiging dat deze aanpassingen aan het netwerk gebeurden om met de extra capaciteit, effectief full HD- TV te realiseren ipv. het huidig HD- ready niveau.

Overigens lees ik in veel artikels in multimedia weekbladen dat Telenet vooral zal inzetten op extra TV- functionaliteit en kwaliteit ... Qua internet halen zu nu al snelheden waar de concurrentie alleen maar kan van dromen. Of zou de extra capaciteit voorzien worden om ook Mobistar klanten vlot te kunnen voorzien tel, internet en TV ... ?

Alvast dank voor alle reacties !
- Het TIK-forum is al veel langer weg dan twee weken. Volgens mij heb jij het over dit topic: https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=102&t=46525
Dit gaat echter niet over een Digicorder, maar een Digibox en er staat ook nergens dat die 1080p zou ondersteunen.

- Zoals reeds opgemerkt is 1080i ook 'Full HD', 720p is 'HD Ready'. Dit zijn echter maar weinig zeggende marketing benamingen.

- Ook al heeft men meer capaciteit op de kabel, dan nog kan men de zenders niet zomaar gaan doorsturen in 1080p i.p.v. 1080i, aangezien alle bestaande decoders van Telenet en Mobistar dan zouden moeten worden vervangen.

- Als we over 1080p spreken, dan hebben we het meestal over 1080p24 of 1080p25 (24 of 25 beelden per seconde). Films worden opgenomen met 24 beelden per seconde, maar TV systemen gebruiken 50 beelden per seconde (o.a. voor sportwedstrijden is dit van belang). 1080p is dus geen standaard die door TV-zenders wordt gebruikt. Als Telenet de beelden krijgt aangeleverd in 1080i, heeft het dus ook geen zin om deze te gaan converteren naar 1080p.

- Zelfs Blu-Ray ondersteunt enkel 1080p24 (voor films), anders is het 1080i50, 720p24 of 720p50.

- Bronmateriaal dat is opgenomen met 1080p25 camera's, kan zonder problemen worden uitgezonden in 1080i50. Uw tv-toestel zet dit opnieuw om naar 1080p25. Elk beeld wordt namelijk in twee fields verdeeld (één field met enkel de oneven beeldlijnen en één field met enkel de even beeldlijnen) en door deinterlacing opnieuw gecombineerd tot één frame (met zowel de oneven als de even beeldlijnen). Enkel bij bronmateriaal dat is opgenomen met 1080i50 camera's kan dit bewegingsonscherpte veroorzaken (aangezien de twee fields dan op twee verschillende tijdstippen werden opgenomen). Naargelang het type van programma moet men dus een afweging maken tussen een vloeiend beeld (opnemen in 1080i50) of een hogere bewegingsscherpte (opnemen in 1080p25).

- 1080p50 zou natuurlijk ideaal zijn, maar de meeste systemen ondersteunen dit niet. Ik verwacht dus dat dit zal worden 'overgeslagen' en men (uiteindelijk) rechtstreeks zal overgaan naar 4K. De EBU heeft (in juni 2012) hierover een technisch rapport gepubliceerd: https://tech.ebu.ch/docs/techreports/tr014.pdf
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

Eerst en vooral dank voor de verhelderende technische uitleg. Dus op - ongetwijfeld lange - termijn zal men de stap zetten naar 4K. Waarschijnlijk is mijn huidige 4K TV dan ook al aan vervanging toe.

Naast het artikel op 'userbase', heb ik ook nog op een andere site iets gelezen over de TN digicorder doch ik kan het me niet direct meer herinneren.

Ik ga dan ook een 2° digicorder (AD-2200) kopen want huur komt al bij al duur uit (8.7 X12 = 104.4 euro / j) vs. 249 € aankoopprijs. Op ongeveer 2 jaar win je de huur terug en de discussie over ruilen na 2 j. gaat hier niet op. Ook al is het toestel gekocht, na 2 jaar is de garantie vervallen en als je dan ruilt, ben je ook bijna hetzelfde bedrag kwijt. Of zitten er gaten in deze redenering ... ?

Misschien een 2° vraagje: stel je de digicorder dan best in op 720 p of 1080 i. Waarschijnlijk zal dit geen verschil maken ....

Nogmaals dank voor alle reacties
nickz
Elite Poster
Elite Poster

Kopen is inderdaad het voordeligst, de huur is vanaf 14 februari zelfs € 8,85 (en wordt binnen een jaar wellicht weer verhoogd). Je redenering klopt. Bijkomend voordeel: als je na een goeie twee jaar zou willen upgraden naar een nieuwer model (wanneer de aankoopprijs reeds is terugverdiend door de uitgespaarde huur), dan blijft het oude toestel nog altijd jouw eigendom. Je kan dit dan nog tweedehands doorverkopen of gebruiken voor een extra tv-toestel. In geval van huren zou je je oude toestel dan moeten teruggeven (ook al heb je intussen al meer dan € 249 aan huur betaald) én ook nog eens € 25 omruilkosten betalen. Het enige risico bij kopen is dat het toestel defect zou gaan tussen de 24ste en de 28ste maand (wanneer de garantie afgelopen is, maar de aankoopprijs nog niet volledig is terugverdiend). Die kans is echter redelijk klein en in dat geval verlies je hooguit een dertigtal euro.

Een andere mogelijkheid is het kopen van een Digibox voor € 99. Wanneer zowel de Digicorder als de Digibox interactief zijn (d.w.z. met een netwerkkabel of PLC adapters verbonden met de modem), dan kan je op je Digibox ook opnames programmeren en bekijken. Natuurlijk behoud je dan wel de beperking van maximum twee gelijktijdige opnames en een harde schijf van 500 GB. Met twee Digicorders kan je in totaal vier gelijktijdige opnames maken en heb je 1 TB opslagcapaciteit.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

Bedankt !! BTW zou het toestel wel gebruiken als 2° digicorder.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

1080p zie ik inderdaad niet gauw komen.
Het zal ineens 4K worden.
Misschien interessant om hierover na te denken :

* een HD digibox of HD digicorder heeft één uitgangsresolutie : 720p of 1080i, en zet alles om naar die resolutie.
* als je daarentegen TV met een kaartje neemt, doet dat kaartje enkel het decrypteren, de verwerking van het beeld zelf gebeurt dan volledig op je TV.
Dat wil zeggen, als het beeld 576i is (SD kwaliteit), dan komt dat zo op de TV binnen, die het dan optimaal kan verwerken.
Idem als het signaal 720p of 1080i is.
Komt er in de toekomst 4K uit, dan is er geen reden waarom dat kaartje dat ook niet aankunnen, vermits dat kaartje niets met de schermresolutie te maken heeft.
Bij een digicorder/box is het anders.
Maar let op, de opnamemogelijkheden zijn veel minder.
Om tegelijk naar een zender te kijken en iets anders op te nemen moet je al een geavanceerde TV hebben, met 2 CI+ sloten, en 2 DVB-C tuners.
Dan moet je nog 2 van die kaartjes hebben, en je moet een USB harddisk aan je TV hangen, en je TV moet dat ondersteunen.
De huidige HD digicorders hebben 3 tuners, dus die kunnen dan nog meer.
* Wat 720p betreft, dit is ook HD, HD ready slaat op de TV toestellen zelf, een toestel dat niet minstens 1920x1080 pixels heeft, kan dat beeld dus niet zonder kwaliteitsverlies weergeven.
Als het dat beeld wel kan verwerken, wordt dat toestel HD ready genoemd.
Maar zowel 720p als 1080i zijn "full" HD.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
nickz
Elite Poster
Elite Poster

- 720p ben ik nog niet tegengekomen bij Telenet. Alle HD-zenders worden uitgezonden in 1080i en de SD-zenders in 576i. De instelling 720p is dus in ieder geval nadelig als je een Full HD tv-toestel hebt.

- 2 CI+ sloten en 2 CI+modules is niet 100% noodzakelijk. O.a. de Blu-ray recorders van Panasonic nemen het signaal gewoon gecodeerd op als de CI+ module reeds in gebruik is. De opname wordt dan automatisch gedecodeerd op het moment dat de CI+ module beschikbaar is (als het toestel in stand-by staat). Geen idee of er tv-toestellen zijn die ook op die manier werken. Het toestel dient natuurlijk wel over 2 tuners te beschikken (tenzij beide zenders op dezelfde frequentie zitten en het toestel dit ondersteunt).

- Het gebruik van een CI+ module heeft ook als nadeel dat je enkel een tv-gids hebt van vandaag en morgen en het dus moeilijk is om opnames verder in de toekomst te programmeren (tenzij het tv-toestel een tv-gids van internet kan halen). Meestal is het ook niet mogelijk om alle afleveringen van een serie automatisch op te nemen, enkel een dagelijkse/wekelijkse opname met dezelfde begin- en eindtijd is mogelijk.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

De VRT HD zenders waren lange tijd in 720p.
Een paar jaar geleden is dit veranderd.
Op dit moment zijn er bij mijn weten inderdaad geen 720p zenders bij Telenet.

Maar het belangrijkste van mijn boodschap was, dat je bij een digibox/corder maar één uitgangssignaal hebt.
Het is altijd 720p of altijd 1080i (of 576p of 576i...).
Dat wil zeggen dat als je TV een heel goede scaler heeft die zijn werk niet ten volle kan doen.
Stel dat je een 4K TV hebt, en je zit op een SD zender te kijken, en je HD digicorder staat op 1080i, dan wordt er 2 keer gescaled.
De eerste keer door je digicorder, die zal het 576i signaal van de SD zender upscalen naar 1080i.
Dat stuurt ie naar de TV, maar je TV heeft 4K resolutie, 4x zoveel pixels dus, dus wordt het nog eens gescaled door je TV.

Bij TV met een kaartje stuur je in dit geval 576i naar de TV.
Die zal het in één keer upscalen naar 4K resolutie.

Er zijn nog veel andere voor/nadelen van TV met een kaartje, daar ben ik mij van bewust :

geen interactiviteit (dus geen programma's opvragen, geen stemmen, geen rode knop (dit kan een verademing zijn !), enz.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

nickz schreef: Het enige risico bij kopen is dat het toestel defect zou gaan tussen de 24ste en de 28ste maand (wanneer de garantie afgelopen is, maar de aankoopprijs nog niet volledig is terugverdiend). Die kans is echter redelijk klein en in dat geval verlies je hooguit een dertigtal euro.
249/8,85 is pas na 28 maand en enkele dagen dat je je voordeel hebt. De kans dat die toestellen net buiten garantie stuk gaan... Heb je daar cijfers van dat dit klein is? :) Volgens mij is die even groot of zelfs groter dan binnen de 24 maand. Harde schijven hebben ook een beperkte levensduur en als die stuk is, kan je je eigen digicorder ook weggooien ondanks dat je dat eigenlijk zelf zou kunnen vervangen.

Eigenlijk is die 249 euro gewoon afzetterij. Maak je het te goedkoop stapt iedereen over naar een aankoop exemplaar. Maak je het net duur genoeg dan blijft een groot deel huren, en maak je er toch nog winst op als je verkoopt.
nickz
Elite Poster
Elite Poster

Met een beetje geluk kan je een jaar of vijf met zo'n toestel doen. Het belangrijkste is eigenlijk dat hij zijn warmte voldoende kwijt kan. Ik heb al gehoord van mensen die hem in een kast zetten met nog andere apparaten er bovenop en dan zeggen "dit is al mijn zoveelste Digicorder op een paar jaar tijd", tja... Of mensen die hem meestal vergeten uitschakelen en de functies 'auto stand-by' en 'CEC' niet hebben geactiveerd, waardoor hij ook niet automatisch kan uitschakelen en de harde schijf continu blijft werken. Veel hangt af van hoe je met je toestellen omspringt!

De kans dat hij uitgerekend tijdens die vier maanden stuk gaat is in ieder geval niet zo groot en zoals ik al zei, moest het toch gebeuren, dan verlies je hooguit een dertigtal euro. De kans dat je voor een gehuurd toestel uiteindelijk veel meer zal hebben betaald dan de aankoopprijs, terwijl het eigendom blijft van Telenet (en je het dus niet kan doorverkopen of gebruiken voor een 2de tv-toestel) is mijns inziens een veel groter risico.

249 euro is overigens een heel normale prijs voor een PVR met drie tuners, een harde schijf van 500 GB en 1 GB RAM.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

Ga er eentje kopen vandaag.

Het is inderdaad zo dat het risico erin bestaat dat je 30 à 40 euro verliest indien het ding het na 2 jaar begeeft. Maar indien in de nabije of verdere toekomst de huurprijs nog eens stijgt, dan wordt dat verschil steeds kleiner en nagenoeg verwaarloosbaar.

In de winkel dringen ze natuurlijk aan op huur want dit is kassa, kassa voor Telenet.

Verder blijf ik er 1 huren die is ondertussen 3 à 4 jaar oud. Stel dat het mirakel der mirakelen toch gebeurt en men bv. binnen 1 jaar of 2 jaar overschakelt naar 4K - maar ik denk dat dit een beetje idealistisch is - kan ik mijn gehuurd exemplaar nog altijd inruilen.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Voor dat gehuurde exemplaar betaal je ook een kost bij omruiling he. :)

Trouwens, ik heb ook niet de luxe om mijn digicorder goed geventileerd te plaatsen. Al moet ik zeggen dat die grijze en zwarte bakjes van de laatste generaties behoorlijk lang mee gaan. Vorige generaties hadden zowel bij mij als in mijn kennissenkring meer defecten.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

De kost is enkel als hij nog niet oud is
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Kan ik mijn gehuurde digicorder eigenlijk nog overkopen aan een verminderde prijs? (beetje zoals ter compensatie van de huur die er al op betaald is). De digicorder is bijna 2 jaar oud... Ik overweeg het misschien om te doen, alhoewel als Mobistar nu eens effectief komt, kan het een nutteloze aankoop zijn.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
nickz
Elite Poster
Elite Poster

Een gehuurd toestel kan je nooit aankopen bij Telenet. Dat zou voor Telenet ook niet interessant zijn; ze hebben liever dat je voor een oud toestel (met geen/weinig restwaarde) nog jaren huur blijft betalen dan dat ze het voor een appel en een ei aan jou verkopen.

Die policy is zelfs heel strikt. Zo was er op een gegeven moment een probleem met de gehuurde Digicorder van mijn moeder. Ze is deze dan gaan omruilen en heeft aangedrongen om het nieuwste model te krijgen (DC-AD2200). Hiervoor wou men eerst nog € 25 omruilkosten aanrekenen (ondanks dat het oude toestel defect was), maar na een telefoontje naar de klantendienst heeft men die kosten laten vallen. Kort hierna wou zij (op mijn aanraden) dit toestel echter aankopen. Terug gebeld naar de klantendienst, "Nee sorry mevrouw, u kan geen gehuurd toestel aankopen... U dient dit in te leveren bij een Telenet-center waarna u een toestel kan aankopen." Op dat moment was die Digicorder misschien één week oud. Ze heeft deze dan ingeleverd, waardoor iemand anders wellicht dat 'tweedehands' toestel heeft ontvangen...
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

nickz schreef:Ze is deze dan gaan omruilen en heeft aangedrongen om het nieuwste model te krijgen (DC-AD2200). Hiervoor wou men eerst nog € 25 omruilkosten aanrekenen (ondanks dat het oude toestel defect was)
't Is inderdaad een vrij absurde policy. De 2000 kon gratis omgeruild worden als:
- het toestel 5 jaar of ouder was
- het toestel al eens kapot gegaan was en omgeruild was voor hetzelfde model
- je verhuisd was en je zelf je toestel meeverhuisd had

Vooral die tweede was interessant. In principe kon je je defecte 2000 inleveren, een andere 2000 meekrijgen, en twee minuten later terug binnenstappen en die 2000 omruilen voor een nieuwer model omdat je toen aan de tweede voorwaarde voldeed ;)
nickz
Elite Poster
Elite Poster

Ze had al een DC-AD2100, maar ik had aangeraden om de DC-AD2200 te vragen omdat die sneller is. Geen idee wat daarvoor de policy is. Ik kan heel goed begrijpen dat men niet wil dat iedereen een perfect werkende DC-AD2100 komt omruilen voor een DC-AD2200, maar in dit geval was het oude toestel wel degelijk defect. In zo'n geval zou men de klant niet opnieuw met oude rommel moeten opzadelen. Je zou denken dat ze die nieuwe modellen misschien voor nieuwe klanten gebruiken, maar zelfs dat is niet altijd het geval. Ik ken iemand die in september is overgeschakeld van Belgacom naar Telenet en waar men nog een DC-AD2100 heeft geplaatst, ondanks dat de DC-AD2200 al een jaar beschikbaar was!
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Nog iets wat ik mij bedacht want ik twijfelde ook om er eentje aan te kopen... Je mag dan wel niet van provider wisselen. Bij huur zet je dat ding gewoon af en klaar. Als je hem koopt moet je er nog vanaf zien te raken aan de restprijs of je scheurt er je broek aan. :)

Voor de lol al paar dagen gekeken op 2dehands.be en dergelijke. Er is geen enkele 2de hands digicorder te vinden, buiten de versies die niet meer ondersteund worden en ze naar uw hoofd gooien. Ofwel verkopen die vlot, ofwel is er geen aanbod.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Slafes schreef:Nog iets wat ik mij bedacht want ik twijfelde ook om er eentje aan te kopen... Je mag dan wel niet van provider wisselen. Bij huur zet je dat ding gewoon af en klaar. Als je hem koopt moet je er nog vanaf zien te raken aan de restprijs of je scheurt er je broek aan. :)

Voor de lol al paar dagen gekeken op 2dehands.be en dergelijke. Er is geen enkele 2de hands digicorder te vinden, buiten de versies die niet meer ondersteund worden en ze naar uw hoofd gooien. Ofwel verkopen die vlot, ofwel is er geen aanbod.
Het is daarom dat ik nooit niet compatible decoders aankoop maar huurt omwille om die reden als men van provider verandert kan men met dat ding niks aanvangen en moet men het doorverkopen maar vaak voor een appel en een ei want de mensen willen daar haast niks voor geven, moesten ze kunnen ze zouden nog het gratis moeten hebben, wel niet met mij, dan sla ik die decoder nog liever kapot met een hamer.
Als men daarentegen huurt en men van verandert van provider dan geeft men gewoon die decoder terug aan zijn/haar provider en daarmee is de kous dan af.
nickz
Elite Poster
Elite Poster

Uiteraard kan je dat best alleen aankopen als je van plan bent om nog een tijdje klant te blijven. Ik schat dat je voor een HD Digicorder toch minstens € 50 à 100 zal krijgen als je hem doorverkoopt, dus 17 à 23 maanden na de aankoop doe je reeds profijt. Als je hem al meer dan 28 maanden hebt, dan zou je hem zelfs gratis kunnen weggeven en doe je nog steeds profijt in vergelijking met huren.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

En nog iets over dat aankopen van decoders, bij Telenet is dat nog mogelijk maar bij Proximus niet meer, daar is men verplicht om die te huren, het is dus te nemen of te laten.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb de AD 2200 gekocht en aangesloten op mijn Panasonic CX800 TV 40 inch. Ik heb hem ingesteld op 1080 i.

Misschien is het psychologisch maar ik heb ten stelligste de indruk dat ik een veel scherper en contrastrijker beeld heb dan met de AD-2100, los van het feit dat het zappen ook sneller gaat.

Ik ben niet zinnens om van provider te veranderen de eerste jaren want ik ben recent bij 2 kennissen langs geweest die overgestapt zijn van Telenet naar Proximus en beiden zeggen ze in koor 'sedertdien niks dan miserie ...'

Respect voor éénieders keuze en TN is zeker niet de goedkoopste maar - opnieuw, persoonlijk - ben ik toch wel heel blij met hun kwaliteit van tv, internet en TV. Ik ben ook klant geweest bij Belgacom en huiver alleen al als ik het logo zie ... (maar da's natuurlijk opnieuw een persoonlijke mening).
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”