Google apps max IMAP connections

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Mjah, het is een beetje een groot #firstworldproblems probleem, maar toch...

Sinds ik euh "veel" apparaten door elkaar gebruik, denk ik dat ik tegen de limiet aanloop voor de maximaal toegestane IMAP connecties voor m'n Google Apps account. Die Google Apps account heb ik al een eeuwigheid, zitten misschien 5 actieve gebruikers op waarvan ik de grootste gebruiker ben.

Ik gebruik de email, calender en notes voor m'n [email protected] account, niet de contacts.
En dit de hele dag door elkaar op m'n Macbook Pro, Macbook, iPad Pro, iPad Mini 4 en iPhone 6S.

Soms komt een apparaat dat ik dan niet aan het gebruiken ben vragen om het password voor die account terug in te vullen. Als ik dat dan invul dan is die account op alle apparaten actief. Een paar minuten of uren later kan het dan een ander apparaat zijn dat komt vragen om in te loggen.

Heb zelf al eens rondgeneusd in de security settings van google zelf, en bij de "Recently used devices" zie ik bijvoorbeeld alleen m'n eigen apparaten staan, geen rogue of vreemde apparaten. Voor de rest zie ik er nergens iets vreemds. Geen foutieve passworden, geen log ins van vreemde landen, niets.

Heb al wat op internet gezocht, en ik vind dus alleen dit artikel wat er mee te maken zou kunnen hebben:
Google zegt: https://support.google.com/mail/answer/97150?hl=nl

Alleen heb ik van Google zelf nog geen bericht gekregen dat ik over die 15 connecties gegaan ben. Weet ook niet wat ze als een IMAP connectie bezien .. als het voor e-mail en calendar 2 connecties zijn, en ik gebruik 5 apparaten, dan kom ik aan 10, en dus niet aan 15.

Of zijn het bugs in de combinatie van een Google Apps account en iOS en OS X apparaten?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
thomasv
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 52 keer

selder schreef:Ik gebruik de email, calender en notes voor m'n [email protected] account, niet de contacts.
[...]
als het voor e-mail en calendar 2 connecties zijn, en ik gebruik 5 apparaten, dan kom ik aan 10, en dus niet aan 15.
En notes, dan komt het uit op 3*5 = 15 (?).

Verder niet meteen een idee waaraan dit kan liggen.
Misschien dat bv je iPad meerdere connecties openzet tijdelijk (voor het sneller synchroniseren van mails of contacten)?
 iPhone 12 Pro —  iPad (9th Gen) —  Apple TV 4K (2nd Gen) —  MacBook Pro
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Ik heb ongeveer dezelfde situatie en ik dacht dat altijd dat het aan een bug lag binnen Mac OS X of iOS. Ik heb hier eens achter gezocht indertijd een vond geen enkele andere reden.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Op OS X zal ik nog wel uitgevogeld krijgen welke IMAP connecties de apps daarop openzetten, op iOS wordt dat al wat moeilijker. We kunnen ook niet aannemen dat OS X en iOS op dezelfde manier omgaan met IMAP connecties...

Ja, die notes had ik op alle apparaten al uitgeschakeld om het aantal IMAP connecties naar beneden te halen, maar het is daar precies niet echt beter mee.

Ik zoek verder :)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”