Proximus: tariefverhogingen vanaf 1/1/2016

Nieuws omtrent telecom
Steven_09
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 sep 2012, 07:15
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer

Proximus had beloofd om de prijzen van de packs in 2015 niet te verhogen, en dat hebben ze inderdaad niet gedaan. Maar op de eerste dag van 2016 is het wel prijs: tariefverhogingen van een aantal packs, o.a. hun populairste 'comfort pack': volledige lijst

Er zou 1 euro bijkomen, wat al bij al nog meevalt.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Deze keer gaat Internet Start (only) niet omhoog, schijnbaar
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ze gaan moeten een actiegroep oprichten :banana:
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik zie dat oudere abo. formules twee euro aan hun broek hebben.
Ik vraag me af wat er zal gebeuren bij Scarlet,vorige keer hadden de oudere abo's ook twee euro meerkost.
Het bestaand abo Trio is toen erbuiten gehouden.
Het is duidelijk dat zowel telenet als proximus vooral mikken op het bedrag per klant te verhogen,i.p.v. klanten van elkaar proberen af te snoepen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

De prijsverhoging is maar één onderdeel van het hele verhaal. Er zijn ook andere wijzigingen:
  • Vanaf 1 januari zal de downloadsnelheid van vast internet in de Comfort en Maxi Packs verhoogd worden tot 100 Mbps, waardoor u een betere internet- en tv-ervaring zal genieten
  • Ook de uploadsnelheid van internet in al onze Packs zal op 1 januari opgetrokken worden
http://www.proximus.be/nl/id_cr_update_ ... ingen.html
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Wat verbetert dat aan de TV ervaring ? (buiten het feit dat je sneller kan surfen als er niks op TV is :) )

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Vanaf 1 januari zal de downloadsnelheid van vast internet in de Comfort en Maxi Packs verhoogd worden tot 100 Mbps, waardoor u een betere internet- en tv-ervaring zal genieten
Ook de uploadsnelheid van internet in al onze Packs zal op 1 januari opgetrokken worden
Ach kom.
Happy few verhaal weer. Iedereen mag meer betalen (op zich niks mis mee), maar het zijn maar enkelingen die 100Mbps scoren.
Ik zit hier nog te prutsen op 30/4. Ik woon niet in een big city center, maar ook niet tussen de koeien in de polder ofzo...

Volgens de eigen (Prox) planning, hebben ze nog 8 weken om me op vactoring/bbox3 te zetten. Eerst zien en dan geloven.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

philippe_d schreef:De prijsverhoging is maar één onderdeel van het hele verhaal. Er zijn ook andere wijzigingen:
  • Vanaf 1 januari zal de downloadsnelheid van vast internet in de Comfort en Maxi Packs verhoogd worden tot 100 Mbps, waardoor u een betere internet- en tv-ervaring zal genieten
  • Ook de uploadsnelheid van internet in al onze Packs zal op 1 januari opgetrokken worden
http://www.proximus.be/nl/id_cr_update_ ... ingen.html
Is dat eerste ook echt een wijziging? Want afaik worden die nu niet gecapped op de down link.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

heist_175 schreef:Ach kom.
Happy few verhaal weer. Iedereen mag meer betalen (op zich niks mis mee), maar het zijn maar enkelingen die 100Mbps scoren.
Ze zouden hun prijzen moeten vaststellen aan hun snelheden vind ik. Prijs/kwaliteit is dit het meest eerlijke.
30/3, 70/6, 100/10 of zo met daarop een prijs geplakt. De verschillen worden steeds groter tussen de happy few en de andere.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
FRDDP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 359
Lid geworden op: 25 aug 2015, 12:32
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 29 keer

Ook de uploadsnelheid van internet in al onze Packs zal op 1 januari opgetrokken worden
Yes please! Dat zou de keuze tussen Telenet en Proximus in mijn geval toch wel weer vergemakkelijken! Internet Maxi met 10Mbit upload zal waarschijnlijk buiten de verwachtingen vallen?
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

heist_175 schreef:
Vanaf 1 januari zal de downloadsnelheid van vast internet in de Comfort en Maxi Packs verhoogd worden tot 100 Mbps, waardoor u een betere internet- en tv-ervaring zal genieten
Ook de uploadsnelheid van internet in al onze Packs zal op 1 januari opgetrokken worden
Ach kom.
Happy few verhaal weer. Iedereen mag meer betalen (op zich niks mis mee), maar het zijn maar enkelingen die 100Mbps scoren.
Ik zit hier nog te prutsen op 30/4. Ik woon niet in een big city center, maar ook niet tussen de koeien in de polder ofzo...
Hier hetzelfde verhaal hoor,(28/7,nu)ik blijf bij Scarlet omdat het stabiel is,en ook omdat andere providers hier ook hun snelheden op verre na niet halen.
Ik vind de opmerking over de tv zenders ook wel correct,Proximus zou hun aanbod daarvan toch wel eens mogen updaten,samen met de prijsverhoging zou dit wat aannemelijker klinken.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

heist_175 schreef:Deze keer gaat Internet Start (only) niet omhoog, schijnbaar
start werd al met 2,00 € verhoogd...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 594
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer

TiTanium schreef:
heist_175 schreef:Ach kom.
Happy few verhaal weer. Iedereen mag meer betalen (op zich niks mis mee), maar het zijn maar enkelingen die 100Mbps scoren.
Ze zouden hun prijzen moeten vaststellen aan hun snelheden vind ik. Prijs/kwaliteit is dit het meest eerlijke.
30/3, 70/6, 100/10 of zo met daarop een prijs geplakt. De verschillen worden steeds groter tussen de happy few en de andere.
Dit vind ik ook. Hier max download volgens hun tool 2 mbit/s. Zo zijn er nog veel in Vlaanderen, woon zelfs onder de kerktoren, maar 5 km van de centrale. Waarom die in al die jaren hier nog niks bijgeplaatst hebben is een raadsel....
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

TiTanium schreef:
heist_175 schreef:Ach kom.
Happy few verhaal weer. Iedereen mag meer betalen (op zich niks mis mee), maar het zijn maar enkelingen die 100Mbps scoren.
Ze zouden hun prijzen moeten vaststellen aan hun snelheden vind ik. Prijs/kwaliteit is dit het meest eerlijke.
30/3, 70/6, 100/10 of zo met daarop een prijs geplakt. De verschillen worden steeds groter tussen de happy few en de andere.
Ja, en ook per MB betalen, dat is het eerlijkste :P
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

ik zou ze gewoon allemaal unlimited maken :)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Steven_09
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 sep 2012, 07:15
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer

Ik vind het ook wel spijtig dat ze de 100 mbps en hogere upload als argumenten gebruiken voor de prijsverhoging. Voor die 100 mpbs heb je vectoring nodig en volgens het laatste kwartaalrapport (link) was de dekkingsgraad eind september nog maar 38%, en hebben nog maar iets meer dan 25% van de lijnen een vectoring profiel van 70 mbps of hoger.

Ik kan alleen maar toejuichen dat ze het geld van de prijsverhoging investeren in hun netwerk (ipv te laten verdwijnen in de zakken van de aandeelhouders), maar dan zou ik liever zien staan dat ze er naar streven iedereen 30 mpbs aan te bieden dan alweer een snelheidsverhoging aankondigen die nog altijd voor veel klanten niet bereikbaar is. Dat leidt toch maar tot frustratie en onbegrip.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Joe de Mannen schreef:Wat verbetert dat aan de TV ervaring ? (buiten het feit dat je sneller kan surfen als er niks op TV is :)
Misschien dat ze het "aantal (HD) TV streams" gaan aanpassen aan de vectoring/DLM profielen?

Op dit ogenblik is het aantal TV's nog altijd gebaseerd op het provisioning profiel (vb 20/6 in zone 2), en niet op de werkelijke sync snelheid (vb DLM 50/6, vectoring 100/10). Gebruikers met DLM en/of vectoring zouden probleemloos veel meer TV streams aankunnen?
FRDDP schreef: Internet Maxi met 10Mbit upload zal waarschijnlijk buiten de verwachtingen vallen?
We hebben nog geen concrete gegevens gezien, maar onmogelijk is dat niet.
Als vectoring ook toegepast wordt op de upload (verwacht tegen einde van het jaar), gaan we waarschijnlijk vectoring profielen zien van 100/20. Upload verhogingen naar 10 mbps zijn toch niet onrealistisch :)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

philippe_d schreef: -Ook de uploadsnelheid van internet in al onze Packs zal op 1 januari opgetrokken worden
Begrijp ik het goed, enkel de Packs en dus niet de zuivere Internet abonnementen ?
Ik zou ook graag Internet Start zien evolueren van 50/4 naar 50/5 of 70/5, wie niet hé :-D
Telenet Basic Internet blijft wat ter plaatse trappelen met hun 30/3, het zou een goede zet zijn van Proximus dit niet te doen.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1374
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

lacer schreef:Telenet Basic Internet blijft wat ter plaatse trappelen met hun 30/3, het zou een goede zet zijn van Proximus dit niet te doen.
Telenet heeft natuurlijk het issue dat "oudere" Basic Internet klanten dikwijls nog een DOCSIS 2.0 modem hebben, die geswapped moet worden als je de downloadsnelheid naar pakweg 50 Mbps wil optrekken. Waarschijnlijk een beperkt risico voor Proximus dus, en geen incentive om hun Internet Start verder te versnellen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

fluppie schreef:Het is duidelijk dat zowel telenet als proximus vooral mikken op het bedrag per klant te verhogen,i.p.v. klanten van elkaar proberen af te snoepen.
Klassiek in duopolies... als je met z'n tweetjes > 90% van de markt in handen hebt zou je dom zijn elkaar te gaan kannibaliseren.
Steven_09 schreef:Ik vind het ook wel spijtig dat ze de 100 mbps en hogere upload als argumenten gebruiken voor de prijsverhoging.
Uiteindelijk is dat een reden om je gewoon als klant te sussen...men wil gewoon meer geld (al zeg je dat natuurlijk niet zomaar).
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Voor de Maxi Packs zou er geen prijsstijging zijn, dan heb ik dus geluk want ik heb zo'n Maxi Pack. :-D
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Nog iets die omhoog gaat. Het melken van de bevolking gaat op alle lagen maar onverminderd verder. Er moet dus dringend harde concurrentie komen in de telecom sector. Een harde speler die Proximus en Telenet eens goed wakker schud. Telenet zal de komende weken wel volgen, zoals gewoonlijk in een duopolie. en dan durft men nog beweren dat er geen prijs afspraken worden gemaakt. Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ... ik ben mijn geloof in sprookjes volledig kwijt. Enkel nog de harde realiteit van mijn portemonnee telt, hier is het sponsoren van deze bedrijven gestopt of tot een absoluut minimum beperkt. Mijn loon staat al stil sinds 1 januari 2013, dat is dus reeds 3 jaar en er is geen verbetering op komst, enkel gigantische verhogingen van belastingen die vanaf volgend jaar keihard toeslaan.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

TiTanium schreef:
heist_175 schreef:Ach kom.
Happy few verhaal weer. Iedereen mag meer betalen (op zich niks mis mee), maar het zijn maar enkelingen die 100Mbps scoren.
Ze zouden hun prijzen moeten vaststellen aan hun snelheden vind ik. Prijs/kwaliteit is dit het meest eerlijke.
30/3, 70/6, 100/10 of zo met daarop een prijs geplakt. De verschillen worden steeds groter tussen de happy few en de andere.
Volledig akkoord! Tenminste op voorwaarde dat iemand die 100/10 KAN hebben ook kan kiezen voor een lager profiel (met dezelfde producteigenschappen).

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
payphoneuser
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 26 jun 2015, 19:39
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 18 keer

Dat zal nooit gebeuren, want dan pas zou men zien hoe weinig mensen echt voor de hoogste formule zouden opteren. Al die cijfers en altijd maar hoger willen doen, welke gemiddelde gebruiker ligt daar wakker van/merkt daar iets van?
Ik zou zelfs wat graag naar 5 Mbps gaan als ik daarvoor een miniprijsje kon betalen.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

krisken schreef:
TiTanium schreef:
heist_175 schreef:Ach kom.
Happy few verhaal weer. Iedereen mag meer betalen (op zich niks mis mee), maar het zijn maar enkelingen die 100Mbps scoren.
Ze zouden hun prijzen moeten vaststellen aan hun snelheden vind ik. Prijs/kwaliteit is dit het meest eerlijke.
30/3, 70/6, 100/10 of zo met daarop een prijs geplakt. De verschillen worden steeds groter tussen de happy few en de andere.
Volledig akkoord! Tenminste op voorwaarde dat iemand die 100/10 KAN hebben ook kan kiezen voor een lager profiel (met dezelfde producteigenschappen).
tuurlijk, niet iedereen wil 100/10 hebben.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

hebben wel, betalen niet :-)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Voor mij zal er nie veel veranderen comfort abbo
Enkel upload zo mogen verhogen
Zit al op profiel 100/10 hier in Zwijnaarde
Link met speedtest resultaat http://www.speedtest.net/my-result/4800509092
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Toeval? http://www.test-aankoop.be/internet-speed

Alleen niet te snel bezoeken... Server is nogal traag :D

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Citaat uit de mail:
De helft van de consumenten blijkt niet eens 50% van de beloofde snelheid te behalen! Het is zelfs zo dat bij 1 op 5 consumenten de verbindingssnelheid hoogstens 25% van de capaciteit haalt. Dat is onaanvaardbaar!
Nogmaals, die snelheden van Proximus zijn enkel maar voor een handje "Happy few" die met alles weglopen. De rest is gedoemd tot betalen, betalen en nog eens betalen .... Proximus valt eindelijk door de mand, hopelijk is de val keihard .........
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

de val? Keihard? Komt niks van, het belgisch duopolie is onbreekbaar :-(
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Komt inderdaad niets van... hoeveel zijn er verleden jaar gaan lopen bij Telenet... en naar waar ?

Misschien dat er nu weer mensen gaan lopen bij Proximus... feit is dat de ARPU stijgt en aandeelhouders willen niet liever dan dat.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

krisken schreef: Volledig akkoord! Tenminste op voorwaarde dat iemand die 100/10 KAN hebben ook kan kiezen voor een lager profiel (met dezelfde producteigenschappen).
en iemand die met 10 Mbps genoeg heeft, die gewoon 10 euro per maand laten betalen? Want daarmee ga je zeker uit de kosten geraken als provider :roll: Want uiteindelijk zijn die snelheden tot 100 Mbps enkel nodig voor downloaders die met veel zijn, of mensen op Userbase.

Trouwens, de nieuwe snelheden zullen zijn;
Start: 60/4, Comfort: 100/6, Maxi: 100/8
Logic3S
Plus Member
Plus Member
Berichten: 124
Lid geworden op: 31 okt 2013, 20:45
Locatie: In de buurt van een ROP
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 9 keer

Hun berg geld zal hun val wel opvangen :angel:

Nu, het kan aan mij liggen maar ik vind toch dat Proximus héél duur aan het worden in vgl met Telenet.
De prijs van hun confortpack is al quasi die van het Whop-pakket. Maar vooral hun telefonie blijf ik veel te duur vinden. Bij Telenet koop je de optie Anytime voor €7,5 en bel je quasi ongelimiteerd naar vast én mobiel. Terwijl je bij Proximus €9.86 moet betalen voor naar vaste lijnen te bellen en dan nog eens €12,10 voor naar de mobiele nummers te bellen :???:

Schandalig als je het mij vraagt...
ISP: EDPnet VDSL XS (20/2 Mbps (down/up), 100/40sync)
Modem/Router: Fritz!Box 7530, profiel 100/40.
VoIP: OVH (in & out)
Mobiel: Samsung Galaxy S10 FE met EDPnet mobile
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

No Limit National is 7,50 in Pack onbeperkt van vast naar vast. No Limit fix to mobile kost idd 12,10.

Comfort Pack is nog steeds goedkoper dan Whop, én biedt meer (onbeperkt volume, gratis simkaart, meer korting op een GSM-abonnement dat je in je Pack steekt).
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Lord Utopia schreef:en iemand die met 10 Mbps genoeg heeft, die gewoon 10 euro per maand laten betalen? Want daarmee ga je zeker uit de kosten geraken als provider Want uiteindelijk zijn die snelheden tot 100 Mbps enkel nodig voor downloaders die met veel zijn, of mensen op Userbase.
Je rukt het uit context vind ik. Gewoon 3 prijzen en 3 snelheden afhankelijk van wat je belangrijk vind OF wat je maximaal aankan. Ik heb door dat dit moment 30/70/100 is. Maar het valt op waar je werkt...
Lord Utopia schreef:Trouwens, de nieuwe snelheden zullen zijn;
Start: 60/4, Comfort: 100/6, Maxi: 100/8
Verschil tussen Comfort en Maxi = belachelijk voor +/- € 11 verschil (63.95 vs 74.95).
Ik had nu verwacht dat ze wat straffer uit de hoek zouden gekomen zijn met hun upload :)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Logic3S
Plus Member
Plus Member
Berichten: 124
Lid geworden op: 31 okt 2013, 20:45
Locatie: In de buurt van een ROP
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 9 keer

Lord Utopia schreef:No Limit National is 7,50 in Pack onbeperkt van vast naar vast. No Limit fix to mobile kost idd 12,10.

Comfort Pack is nog steeds goedkoper dan Whop, én biedt meer (onbeperkt volume, gratis simkaart, meer korting op een GSM-abonnement dat je in je Pack steekt).
Juist ja, dat was een foutje :-)
Maar toch is het naar mijn mening teveel...

Wat Comfort vs Whop betreft komen we eigenlijk terug uit bij een Proximus-Telenet discussie...
Hier hebben we bv een maandelijks gemiddelde van 130GB volume, wordt er door de ouders enorm veel gebeld en de vele WiFree's en hotspots doen toch (voor MIJ persoonlijk) ook wel veel... :roll:
ISP: EDPnet VDSL XS (20/2 Mbps (down/up), 100/40sync)
Modem/Router: Fritz!Box 7530, profiel 100/40.
VoIP: OVH (in & out)
Mobiel: Samsung Galaxy S10 FE met EDPnet mobile
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Premium Member
Premium Member
Berichten: 724
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 90 keer

TiTanium schreef:
Lord Utopia schreef:en iemand die met 10 Mbps genoeg heeft, die gewoon 10 euro per maand laten betalen? Want daarmee ga je zeker uit de kosten geraken als provider Want uiteindelijk zijn die snelheden tot 100 Mbps enkel nodig voor downloaders die met veel zijn, of mensen op Userbase.
Je rukt het uit context vind ik. Gewoon 3 prijzen en 3 snelheden afhankelijk van wat je belangrijk vind OF wat je maximaal aankan. Ik heb door dat dit moment 30/70/100 is. Maar het valt op waar je werkt...
Lord Utopia schreef:Trouwens, de nieuwe snelheden zullen zijn;
Start: 60/4, Comfort: 100/6, Maxi: 100/8
Verschil tussen Comfort en Maxi = belachelijk voor +/- € 11 verschil (63.95 vs 74.95).
Ik had nu verwacht dat ze wat straffer uit de hoek zouden gekomen zijn met hun upload :)
Vergeet niet dat het multi boeket (€14,95) + 2gb mobiel internet (ter vergelijking: mobile internet comfort is €19,99 voor 2 gb) er ook nog bijzitten.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
FRDDP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 359
Lid geworden op: 25 aug 2015, 12:32
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 29 keer

Bedankt voor het meedelen van toekomstige uploadsnelheden. Ik vermoed echter dat dit zonder vectoring in de upload is gerekend? Wie weet komt er nu wel een DLM verhaal voor upload ook? Alleszins afwachten, maar 8Mbit is niet mis hoewel het toch hoger ligt op de kabel. De Pro Intense zal dan wel 10Mbit worden vermoedelijk? Alleen jammer van het grote verschil in prijs tussen maxi en intense, iets dat vroeger anders was (toen intense ook bij particulieren beschikbaar was).

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

wied schreef:de val? Keihard? Komt niks van, het belgisch duopolie is onbreekbaar :-(
Ik besef dat ook, het duopolie staat boven alles. Wordt langs alle kanten in bescherming genomen door onze beleidsmensen (en enkele anderen hier). Er zal toch wel ooit een kentering in komen als de mensen de facturen niet meer kunnen ophoesten / betalen. De huidige prijsverhoging bij Proximus komt bovenop alle andere prijsstijgingen die ons in 2016 te wachten staan. Wetende dat de lonen nog altijd tot stilstand zijn gekomen. (wees er maar zeker van dat men tegen de volgende volgende indexsprong een nieuwe maatregel zal nemen, zodat die er opnieuw niet komt).
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Dat zal nooit veranderen tenzij er van Europa uit ook een 1 gemaakt Europa zou zijn voor de consumenten ... Nu moeten we voor alles maar afdokken (hogere belastingen, hogere facturen ...) maar voor maandelijks terugkerende en onmisbare zaken als internet, verzekering, elektriciteit etc kunnen wij niet terecht bij bv. een Nederlandse firma ...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”