Dus sinds eergisterenmiddag m'n nieuwe F20 LCI (118D facelift model). Ik had de opties BMW ConnectedDrive en RemoteServices er niet opgenomen (eerst wel, maar dan werd ie te duur, dus er terug af laten halen).
Blijkt nu dus dat je die opties vanop je eigen laptop via de website van BMW op je auto kan laten activeren, allemaal via "de servers" van BMW. User account aanmaken, je auto via de VIM (chassisnummer) toevoegen, er wordt een code naar de auto gestuurd, die even invullen in de website en dan kan je kiezen welke paketten je er allemaal opzet. Zo heb ik dus net voor 17€ internet in m'n auto geactiveerd, onbeperkt (zeggen ze toch), bediening is via de iDrive Touch controller. Ik zal straks eens een foto sturen van userbase.be op het iDrive scherm haha

Maar die RemoteServices is nog het allercoolste. Die optie zat dus niet op m'n auto, en via de website geactiveerd. Ik kan nu via de MyBMW Remote app op m'n iPhone m'n auto "bedienen". Zo kan ik via het 3G netwerk de koplampen laten flkkeren, of zelfs de claxon, of zelfs de auto toe of opendoen. En het coolste is dat ik in die app kan aangeven "ik wil dat morgenvroeg om 08h15 de airco al begint te verwarmen". Vanmorgen geprobeerd en in een opgewarmde auto van 21,5°C gestapt - what the hell?

Alleen spijtig dat ze in deze huidige versie de mogelijkheid eruit hebben gehaald om nieuwe SMS berichten op het scherm van de auto te laten zien. Heb me er al rot achter gezocht, en via één of andere compatibiliteit-lijst wordt dat in de huidige versie niet ondersteund. Hopelijk komt het later terug...