Ik val hier van mijn stoel!
Jaren geleden bij EDPNET gezeten. Ouders wouden Telenet. Dat zijn bedriegers (lang verhaal, voor een andere keer) en kost net geen 75 euro (in praktijk 85, omdat het dus gangsters zijn, maar laten we daar verder niet op in gaan).
Ik kijk geen TV buiten Netflix (7 euro per maand, twee gebruikers in HD, daar ik via VISA in dollars betaal).
ADSL zou dus op zo'n 45 euro uitkomen (+7 euro voor TV)
Veel interessanter, ware het niet van die KRANKZINNIGE installetiekost. Vroeger was nagenoeg GRATIS. (5 jaar geleden ofzo)??!!!
Andere alternatieve, want die 350 KAN ECHT NIET.
En klopt de snelheid, want die is maar 1/3 van Telenet. Nog altijd snel genoeg maar ik hoor vele horrorverhalen van mensen die snelheid uit 2005 halen (10Mbps (tien, geen honderd) download enzo)
Bij Telenet heb ik nu net geen 200Mbps
350 euro installatiekosten?
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
- Bedankt: 167 keer
De snelheid kun je perfect bekijken via de speedtest van proximus. https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspe ... ectie.html
De vraag is natuurlijk of je wel degelijk proximus nodig hebt... Je kan ook Scarlet nemen met een cap op 50d/4u. Daar heb je onbeperkt internetdebiet (vanaf september behoud Scarlet zich het recht om smallband toe te wijzen vanaf 300GB zie bestaand topic). En je hebt 28 tvzenders die je ook bij Scarlet kunt opvragen.
Telefonie is ook aanwezig in het pakke maar die kun je natuurlijk vervangen door VOIP toepassingen als OVH, Weepee, Betamax,...
Installatiekost is 99 EUR
[ Post made via mobile device ]
De vraag is natuurlijk of je wel degelijk proximus nodig hebt... Je kan ook Scarlet nemen met een cap op 50d/4u. Daar heb je onbeperkt internetdebiet (vanaf september behoud Scarlet zich het recht om smallband toe te wijzen vanaf 300GB zie bestaand topic). En je hebt 28 tvzenders die je ook bij Scarlet kunt opvragen.
Telefonie is ook aanwezig in het pakke maar die kun je natuurlijk vervangen door VOIP toepassingen als OVH, Weepee, Betamax,...
Installatiekost is 99 EUR
Hoop dat dit wat duidelijk is* Aanbod geldig van 01/08 tot 31/08 voor alle nieuwe klanten. Promo ter waarde van 149 € op de éénmalige kosten: enkel de installatie kost van 99 € is verschuldigd, de activatie ter waarde van 50 € en de Wi-Fi-modem ter waarde van 99 € worden gratis aangeboden. Dit aanbod is niet cumuleerbaar met andere promoties. Overeenkomst van 6 maanden, daarna stilzwijgend verlengd voor onbepaalde duur. Om te genieten van scarlet Trio moet je toegang hebben tot het VDSL netwerk. De beschikbaarheid van hd-inhoud hangt af van jouw installatie en van het hd-bereik in jouw regio.
- petrol242
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
Kan je iets specifieker zijn over hoe ze tot bedrag komen? Bij die 350 euro zit daar een Fritzbox (modem/router) bij? Want die moet je bij Edpnet aankopen en kost 99 euro of 179 euro, afhankelijk van het model(+ verzendkosten). De activeringskost voor VDSL is 50 euro. Bij die 50 euro zit ook een eventuele tussenkomst van Proximus bij voor de activatie van de DSL-lijn.
TV heeft Edpnet ook niet, of bedoel je met die 7 euro Netflix?
Gaat het hier echt over Edpnet? Voor Adsl vragen die respectievelijk 20 of 26 euro per maand, afhankelijk van het abonnement. Maar die snelheden liggen wel laag. Ik vermoed dat je het VDSL-pakket bedoelt en dat moet natuurlijk beschikbaar zijn op je adres. Dit wordt trouwens automatisch getest wanneer je je bestelling plaatst op de website.FoxMulder2014 schreef:ADSL zou dus op zo'n 45 euro uitkomen (+7 euro voor TV)
TV heeft Edpnet ook niet, of bedoel je met die 7 euro Netflix?
-
- Starter
@Petrol, ik bedoel 7 dollar Netflix (via de Amerikaanse site gaan komt goedkoper uit )
Verder als ik het goed begrijp heb de duurste modem nodig als ik 2 toestellen via kabel wil aansluiten? (PC en PS4, voor gaming en Netflix). Laptop kan via WiFi
Verder moet ik voor de duurste installatie opteren want ik heb er geen jota verstand van. Dit huis heeft twéé telefoonkabels lopen. Dit was vroeger een winkel. Eigenaar had twee lijnen. Slechts één werkt.
Ik ben vroeger klant geweest van EDPNET en dat was een heel gedoe. No way dat ik zelf kan.
Verder als ik het goed begrijp heb de duurste modem nodig als ik 2 toestellen via kabel wil aansluiten? (PC en PS4, voor gaming en Netflix). Laptop kan via WiFi
Verder moet ik voor de duurste installatie opteren want ik heb er geen jota verstand van. Dit huis heeft twéé telefoonkabels lopen. Dit was vroeger een winkel. Eigenaar had twee lijnen. Slechts één werkt.
Ik ben vroeger klant geweest van EDPNET en dat was een heel gedoe. No way dat ik zelf kan.
-
- Starter
Scarlet is supertraag!BertG3 schreef:De snelheid kun je perfect bekijken via de speedtest van proximus. https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspe ... ectie.html
Installatiekost is 99 EURHoop dat dit wat duidelijk is* Aanbod geldig van 01/08 tot 31/08 voor alle nieuwe klanten. Promo ter waarde van 149 € op de éénmalige kosten: enkel de installatie kost van 99 € is verschuldigd, de activatie ter waarde van 50 € en de Wi-Fi-modem ter waarde van 99 € worden gratis aangeboden. Dit aanbod is niet cumuleerbaar met andere promoties. Overeenkomst van 6 maanden, daarna stilzwijgend verlengd voor onbepaalde duur. Om te genieten van scarlet Trio moet je toegang hebben tot het VDSL netwerk. De beschikbaarheid van hd-inhoud hangt af van jouw installatie en van het hd-bereik in jouw regio.
12Mpbs download? Het lijkt wel traag. Zeker als Full HD wil streamen. Erger is nog minder 1Mpbs Upload. Upload is voor 'n gamer belangrijker dan download en dat lijkt me wel extreem traag.
TV zenderds hoef ik niet, ik heb Netflix (en VPN zodat ik alle Netflixen van de wereld kan zien)
Ik woon in het centrum van de stad, minder dan een kilometer van de centrale.
Heb nu 192Mbps download, dus naar 12.... is mij net iets te weinig.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Dan moet je blijven waar je bent.
J.
J.
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
- Bedankt: 167 keer
Als er maar 12Mbps download beschikbaar is voor DSL op je locatie maakt het niet uit welke xdsl provider je neemt (toch niet op dit moment). Als dit te traag is is er enkel Telenet als oplossing.FoxMulder2014 schreef:BertG3 schreef:De snelheid kun je perfect bekijken via de speedtest van proximus. https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspe ... ectie.html
Installatiekost is 99 EURHoop dat dit wat duidelijk is* Aanbod geldig van 01/08 tot 31/08 voor alle nieuwe klanten. Promo ter waarde van 149 € op de éénmalige kosten: enkel de installatie kost van 99 € is verschuldigd, de activatie ter waarde van 50 € en de Wi-Fi-modem ter waarde van 99 € worden gratis aangeboden. Dit aanbod is niet cumuleerbaar met andere promoties. Overeenkomst van 6 maanden, daarna stilzwijgend verlengd voor onbepaalde duur. Om te genieten van scarlet Trio moet je toegang hebben tot het VDSL netwerk. De beschikbaarheid van hd-inhoud hangt af van jouw installatie en van het hd-bereik in jouw regio.
Scarlet is supertraag!
12Mpbs download? Het lijkt wel traag. Zeker als Full HD wil streamen. Erger is nog minder 1Mpbs Upload. Upload is voor 'n gamer belangrijker dan download en dat lijkt me wel extreem traag.
TV zenderds hoef ik niet, ik heb Netflix (en VPN zodat ik alle Netflixen van de wereld kan zien)
Ik woon in het centrum van de stad, minder dan een kilometer van de centrale.
Heb nu 192Mbps download, dus naar 12.... is mij net iets te weinig.
Scarlet is niet trager of sneller dan EDP. Enkel als je boven de 50Mbps beschikbaar bent zul je hogere snelheden halen via EDP omdat je gewoon via dat abo meer kunt halen.
Van waar haalt u die 12Mbps ? Van die speedtest die ik u doorgegeven heb ?
- petrol242
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
Niet noodzakelijk. Hangt ervan af wat je noden zijn. De 7360 heeft 2 GBit Lan aansluitingen. Goed genoeg dus voor 1 PC en 1 PS4. De 7490 heeft vier van die poorten. De 7490 heeft "krachtigere" wifi. Hij kan overweg met zowel de 2.4 GHz band als de 5 GHZ band en ondersteund ook wifi ac, terwijl de 7360 enkel 2.4 GHz ondersteunt.FoxMulder2014 schreef:Verder als ik het goed begrijp heb de duurste modem nodig als ik 2 toestellen via kabel wil aansluiten? (PC en PS4, voor gaming en Netflix). Laptop kan via WiFi
Kort samen gevat, de 7360 zou voldoende moeten zijn voor je bekabelde aansluitingen. Wil je meer aansluitingen, dan kan een switch je verder helpen of is de 7490 een optie, die betere wifi heeft.
Je zal dus een paar knopen moeten doorhakken. Kies je voor de kabel, dan is enkel Telenet een optie.
Kies je voor xDSL, dan heb je meer providerkeuze, maar zal je moeten uitzien wat je snelheden gaan zijn. Verder heb je dan ook nog je modem/router keuze te maken.
Edit : Gezien je weinig info over die installatiekosten van Edpnet geeft, denk ik dat je een "Installatie zonder zorgen" met een Fritzbox 7490 in gedachte hebt? Dat bedrag kan dus een pak kleiner worden.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 14 keer
Beetje tegenstrijdig, niet ?FoxMulder2014 schreef:
Jaren geleden bij EDPNET gezeten. Ouders wouden Telenet. Dat zijn bedriegers (lang verhaal, voor een andere keer) en kost net geen 75 euro (in praktijk 85, omdat het dus gangsters zijn, maar laten we daar verder niet op in gaan).
En klopt de snelheid, want die is maar 1/3 van Telenet. Nog altijd snel genoeg maar ik hoor vele horrorverhalen van mensen die snelheid uit 2005 halen (10Mbps (tien, geen honderd) download enzo)
Bij Telenet heb ik nu net geen 200Mbps
Klant zijn bij "gangsters", moet kunnen.....