Daily travel surf of passport

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
blondie2001
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Iemand ervaring met deze roaming opties.

Ik had blijkbaar nog daily travel surf op mijn abo staan. In Land buiten EU (bijvoorbeeld turkije) betaal je daarvoor 17,99 EUR om 50 mb data te krijgen.
http://www.proximus.be/nl/id_cr_surfabr ... nland.html

Nu bestaat er ook zoiets als daily travel passport ... kost in zelfde land 5 EUR per gebruiksdag. Maar je krijgt er 50 mb data, 20 min inkomende, 20 minuten uitgaande gesprekken en 20 sms'en voor.
http://www.proximus.be/nl/id_cr_dtpass/ ... nland.html

Zie ik iets over het hoofd ... of is die surf gewoon ontzettend veel duurder om minder te krijgen?
Fallschirmjaeger
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 90 keer

Surf = quasi wereldwijd
Passport = enkel EU en een paar landen daarbuiten (stuk of 10 dacht ik)

Passport is dus voordeliger in de landen die het ondersteund, maar nutteloos in de rest van de wereld.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Sowieso overal nutteloos deze 2 opties. Beter lokaal SIM kaartje met dual-sim smartphone, of in een tablet gebruiken, en tetheren maar! Zal nog altijd veel goedkoper uitkomen dan roamen met eender van deze opties.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: bollewolle
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

Goh, "overal nutteloos" is misschien wat kort door de bocht. Heb een weekje in FR gezeten waarvan misschien een 5d gebruikt gemaakt van die Daily Travel Pass aan 2EUR/dag (vooral voor navigatie te gebruiken en wat dingen op te zoeken locaal) Vond dat wreed gemakkelijk en om daarvoor locaal een kaartje te gaan aanschaffen vind ik persoonlijk wat overdreven. Dit is gewoon een moeiteloze/zorgeloze oplossing die niet al te duur is.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Volgende week vertrekken we een weekje naar Nederland en ben hier ook aan het kijken voor opties voor mijn vrouw (iPhone met Smart+15, en een iPad met prepaid). Elke keer opnieuw zo een jungle dat een mens doormoet om al die tarieven en opties te begrijpen.
Ik kwam dus net ook uit op die 2 opties bij Proximus en begreep het ook niet. Surf kost €4.24 voor 50MB/dag, en Passport kost €2 voor 50MB+20sms+20' per dag. Natuurlijk is die eerste 'toevallig' standaard geactiveerd :p. Soit, snelle google en ik kwam hier uit :banana: en zie dus gewoon bevestigd hoe belachelijk dat is.

Alternatief is inderdaad een lokale SIM, maar heeft iemand tips hierrond ? Ik heb al eens bij KPN gekeken en ik vond daar helemaal geen mogelijkheid om een prepaid SIM only te hebben met data inbegrepen. Enige prepaid is een kaartje van €9.99 waarbij je zelfs méér betaalt per MB dan onze roaming tarieven :bang: .
EDIT: ik ben nu op Vodafone gevallen en daar zie ik toch al een prepaid van €10 voor 500MB en 50'. Trekt er al meer op :).
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”