DSL weg

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
johand
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 07 sep 2011, 07:38
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

Zaterdagmorgen, traag internet, uurtje later, helemaal niets meer. ik heb VDSL bij Edpnet
Ik wacht een 1/2 dag, maar nog steeds geen internet. Modem herstart, PC herstart. Setting nagekeken in de modem.
Uiteindelijk fabrieksinstellingen terug gezet in de modem (Fritzbox 7360), allemaal zonder succes.
Bij het herconfigureren van de modem geeft hij bij het "syncen" aan dat de DSL kabel moet gecontroleerd worden in de modem, maar ik zie daar niks mis mee.
Wat te doen?

Kan ik de lijn testen
Kan ik de modem testen op defecten?

Volgens lijntest.be kan ik 5Mbps up, en 49 Mbps down krijgen. Zou dit nog werken als de lijn defect is?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Lijntest.be werkt voor alle adressen in België. Dit heeft dus niets te maken met je modem of EDPnet-abonnement.

De lijn kan je in principe testen door er eens een andere modem op aan te sluiten. De Sagem 3464 is het gemakkelijkst en goedkoopst te vinden.

Je provider, EDPnet kan ook een aantal testen uitvoeren nadat jij thuis de binneninstallatie grondig gecontroleerd en correct aangesloten hebt.
http://www.edpnet.be/nl/support/oplosse ... roken.html
johand
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 07 sep 2011, 07:38
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

mss nog iets, Ik heb "Raw Copper", geen actief Belgacom signaal. De binneninstallatie werkt al 10 jaren, zou daar nu plots iets mis mee zijn? Ik bel alvast eens met EDPnet voor wat testen.

Als ik de binneninstallatie uitsluit door een laptop direct aan de modem te hangen, en alle andere (LAN)kabels uit de modem haal, en het weerkt dan nog steeds niet, dan kan ik er van uit gaan dat de binenninstallatie OK is?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

als je kan enkel en alleen je modem aansluiten aan je twee binnenkomende telefoondraadje, om zo vast te stellen of er iets mis is met je binnenhuis bekabeling.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

johand schreef:Zaterdagmorgen, traag internet, uurtje later, helemaal niets meer. ik heb VDSL bij Edpnet
Wat te doen?
Als er werkelijk niets werd gewijzigd, en plots valt je sync weg, dan is er iets mis met de lijn.
Enige wat je kan doen is onmiddelijk EDPNet bellen en een ticket laten maken voor deze storing.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
johand
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 07 sep 2011, 07:38
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

EDPnet is verwittigd, en gingen alle nodige testen doen...
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 958
Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:35
Locatie: Holsbeek - JO20IV
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

een nieuwe adapter doet ook soms wonderen op die modems .... bij versleten adapter krijgt hij idd geen sync
Afbeelding
johand
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 07 sep 2011, 07:38
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

Ik ben vooral benieuwd naar de problemen die zich voordoen tussen straat en contactdoosje van Belgacom. ik denk dat daar de bottleneck zit. Door wie kan ik dat laten testen? Zit dat bij de EDPnet testen?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Vanaf het contactdoosje is EDPnet verantwoordelijk om het probleem op te lossen in samenwerking met Proximus(Belgacom).
Dus ja, EDPnet zal dat testen en oplossen.
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Alles tot aan de contactdoos is verantwoordelijkheid voor Proximus dus als EDPnet daar problemen vindt moeten ze Proximus inschakelen.
johand
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 07 sep 2011, 07:38
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

Blijkbaar kon de support van EDPnet op geen enkele manier aan mijn 7360, ook niet via een testmodel dat zijn opstuurden. Power/DSL bleef knipperen, zowel op mijn 7360 als op de test-7360 van EDPnet. Afspraak met Belgacom/Proximus man volgende maandag. hopelijk ligt de fout dus daar, want anders zou ik nog es 150€ moeten betalen en zal het probleem nog niet van de baan zijn...
johand
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 07 sep 2011, 07:38
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

Blijkbaar zat ik op een lijn van 1km ipv 50meter. Belgacom/proximus heeft dat aangepast en nu heb ik terug internet. Blijkbaar zat het al verkeerd vanaf hier :evil: :
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 20#p480933

Ik maak nu hopelijk kans op een hogere snelheid na DLM testen?

Code: Selecteer alles

Receive Direction 	Send Direction
Max. DSLAM throughput	kbit/s	30064	10064
Min. DSLAM throughput	kbit/s	14568	640
Attainable data rate	kbit/s	90949	20616
Current throughput	kbit/s	30079	10048
Seamless rate adaptation		off	off
 			
Latency		8 ms	6 ms
Impulse Noise Protection		3	2
G.INP		off	off
 			
Signal-to-noise ratio	dB	23	15
Bitswap		off	off
Line attenuation	dB	3	15
 			
Profile	17a		
G.Vector		off	off
 			
Carrier record		B43	B43

Error Counter
	Seconds With 	Not Remediable Errors (CRC)
	Errors (ES) 	Many
Errors (SES) 	per
Minute 	Last
15 Minutes
FRITZ!Box 	1 	0 	0.01 	0
Central exchange 	0 	0	0 	0
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”