Geschil Paypal

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ik kocht vorige maand in GB een Iphone backcover op ebay, deze kwam echter nooit toe & de verkoper reageerde niet (96% pos. feedback)
vandaag bel ik naar paypal, welke zonder probleem het bedrag direct terugstort & het naar boven afrond op 10€.

!!! WAT EEN SERVICE !!!!
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1017
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 84 keer

Binnen de 45 dagen doen ze meestal niet moeilijk, wel een keer wat meer uitleg moeten geven omdat ik een paar geschillen tegelijk lopen had maar is allemaal in orde gekomen!
theduvelking
Premium Member
Premium Member
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 okt 2006, 01:22
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer

Die geschillen, ik lees en hoor overal dat dat meestal in het voordeel van de koper is.

Wat ik mij dan afvraag, hoe blijft PayPal dat betalen?
Gaat dat rechtstreeks van de rekening van de verkoper?
Ik kan mij voorstellen dat er dagelijks een hoop geschillen zijn zoals dit.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

paypal is dan wel gratis voor de koper, het is "duur" voor de verkoper.
De meeste zaken waar ik online koop kan je (niet) meer met paypal betalen.
Ik koop zulke zaken altijd via http://www.aliexpress.com/ (veel kans dat dat hoesje ook vandaar komt en de persoon in GB aan reselling via Ebay doet.)
Aliexpress gebruikt ook het escrow-systeem, (de verkoper wordt pas betaald wanneer jij aangeeft dat je het product in goede staat hebt ontvangen)
gdaivier
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 14 maa 2012, 09:29
Locatie: oostende
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 11 keer

theduvelking schreef:Die geschillen, ik lees en hoor overal dat dat meestal in het voordeel van de koper is.

Wat ik mij dan afvraag, hoe blijft PayPal dat betalen?
Gaat dat rechtstreeks van de rekening van de verkoper?
Ik kan mij voorstellen dat er dagelijks een hoop geschillen zijn zoals dit.
Paypal dat zijn klootzakken, de verkoper is altijd de buk.
Onlangs nog een shargeback had van paypal, had een steam code verkocht en die kerel van die mastercard zij
dat hij dat niet gekocht had dat het iemand anders was.
Het is wel paypal die die gestolen credit kaart gegevens heeft aanvaardt zonder morren, en geen verkopers besherming omdat
het gaat over digitale goederen, ondanks bewijs van verzending.
En spreken tegen die mensen van de hulpdesk is gelijk spreken tegen een muur. :bang:
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Inderdaad, Paypal haalt het geld terug bij de verkoper als die geen degelijk bewijs levert van een correcte verkoop, verzending en ontvangst.
De verkoper moet zich dus indekken tegen frauduleuze kopers. En ja, het gaat om een arrogant Amerikaans bedrijf, dus ga maar eerst eens langs een goede advocaat en verzekeraar vooraleer je je business via Paypal laat verlopen.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Same here: tevreden klant als koper, maar als verkoper vermijd ik het.
Paypal is wel handig voor grote verkopers: gemakkelijk te implementeren en het aantal claims zal dan percentueel gezien heel klein zijn, en die klanten smijten ze dan waarschijnlijk wel op een zwarte lijst.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Ik heb een aantal zaken ook al met PayPal verkocht en nog geen problemen mee gehad. Ik hield wel steeds bewijs verzending en eventueel een print screen van tracking code bij (indien mogelijk). Meestal kreeg ik ook bevestiging van de koper dat hij de goederen ontvangen had. Het is ondertussen wel al een tijdje geleden, misschien dat er nu meer misbruiken zijn.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
snarie
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 12 maa 2003, 19:57
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

Alle verkopers op Paypal dienen kun 'buitenlandse' rekening aan te geven bij de Nationale Bank. Paypal is gevestigd in Luxemburg.

Uit De Standaard 16/06/2015:

Wat is een buitenlandse rekening?

Dat is elk soort rekening bij een in het buitenland gevestigde bank-, wissel-, krediet- of spaarinstelling. Een ruim begrip dus. Elke zicht-, spaar-, termijn- en effectenrekening in het buitenland wordt eronder begrepen. De rekening moet in het buitenland zijn geopend, eventueel online. Een rekening geopend in België bij een Belgisch filiaal van een buitenlandse bank wordt niet bedoeld.

Een online account als Paypal is juridisch ook een buitenlandse rekening. Het betreft immers een rekening naar Luxemburgs recht. Maar uw Paypal-account moet enkel worden gemeld aan het CAP als u die rekening niet uitsluitend privé als ‘koper’ maar ook beroepshalve als ‘verkoper’ gebruikt voor uw online betalingsverkeer. Met andere woorden, doet u beroepshalve transacties met Paypal of blijven er voor langere tijd tegoeden gestort op uw account, dan valt Paypal ook onder de noemer buitenlandse rekening en moet het worden gemeld.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”