Morgen ochtend komt een technieker langs om een internet start te activeren. In een mail die ik kreeg bij de bestelling stond dat ik een brief moet gereedhouden met logins en paswoorden.
Ik heb echter geen enkele brief ontvangen. Is dat een probleem? Heeft iedereen dat altijd ontvangen?
Nieuw internet abonnement
-
- Elite Poster
- Berichten: 1348
- Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
Ja kan probleem zijn in de toekomst, best Proximus contacteren.clvictor schreef:Is dat een probleem? Heeft iedereen dat altijd ontvangen?
Je kan ook met behulp van e-service je account & wachtwoord raadplegen.
Laatst gewijzigd door jos123 20 jan 2015, 16:23, in totaal 1 gewijzigd.
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Dat is absoluut geen probleem : ZTC (Zero Touch Configuration) zal zijn werk wel doen zonder papier
Vermoedelijk zal je de papieren nog wel krijgen, en heeft dit gewoon vertraging opgelopen.
Vermoedelijk zal je de papieren nog wel krijgen, en heeft dit gewoon vertraging opgelopen.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 1348
- Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
Factuur is voldoende
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Die krijg je niet meteen héjos123 schreef:Factuur is voldoende
[ Post made via mobile device ]
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 1348
- Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
Neen idd, ik zei dat je mogelijk in de toekomst nodig zal hebben
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Het kan handig zijn, maar in al die tijd dat ik al Proximus internet nodig heb, heb ik die brieven nooit nodig gehad, en da's al sinds jaaaaren.
Drie keer een installatie gehad, drie keer een technieker langsgeweest, drie keer niet nodig geweest
Drie keer een installatie gehad, drie keer een technieker langsgeweest, drie keer niet nodig geweest
-
- Elite Poster
- Berichten: 1348
- Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
Het kan zeker handig zijn als je bv noodzakelijk tijdelijk een andere vdsl router moet gebruiken.
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Als je geen beroep wilt doen op de standaard modem/router die Proximus levert (BBOX2/BBOX3) dan is dit inderdaad niet nodig.Lord Utopia schreef:Het kan handig zijn, maar in al die tijd dat ik al Proximus internet nodig heb, heb ik die brieven nooit nodig gehad, en da's al sinds jaaaaren.
Drie keer een installatie gehad, drie keer een technieker langsgeweest, drie keer niet nodig geweest
Echter als je net als ik een eigen router er achter zet die zelf een PPPoE verbinding opbouwt, dan is dit helaas wel nodig.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 1315
- Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
- Locatie: Oostende
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 66 keer
Toen de technieker zo'n 2 jaar geleden mijn internetaansluiting kwam installeren vroeg hij ook naar die brief maar ik zei tegen hem dat ik die niet gekregen had maar niettemin was er toch geen probleem, ik heb die brief wel nadien gekregen.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Absoluut niet.krisken schreef: Als je geen beroep wilt doen op de standaard modem/router die Proximus levert (BBOX2/BBOX3) dan is dit inderdaad niet nodig.
Echter als je net als ik een eigen router er achter zet die zelf een PPPoE verbinding opbouwt, dan is dit helaas wel nodig.
Die papieren die je kreeg bij de aansluiting, vermelden jouw login en jouw origineel paswoord (dat je ondertussen waarschijnlijk al lang zelf gewijzigd hebt)
- 1) je login vind je terug in je e-services
2) je PPPoE paswoord kan je ten alle tijde zelf wijzigen in je e-services, je hebt hiervoor jouw oud paswoord niet nodig.
3) indien je het paswoord zelf hebt gewijzigd, wordt het via ZTC terug gepusht naar een b-box, of moet je het manueel in je eigen router inbrengen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1348
- Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
@philippe
Ik denk dat @Krisken bedoelde dat je de login gegevens soms nodig hebt niet persé de brief
[ Post made via mobile device ]
Ik denk dat @Krisken bedoelde dat je de login gegevens soms nodig hebt niet persé de brief
[ Post made via mobile device ]
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Philippe, voor je reageert misschien eerst het volledige topic lezen en dan pas antwoorden?philippe_d schreef:Absoluut niet.krisken schreef: Als je geen beroep wilt doen op de standaard modem/router die Proximus levert (BBOX2/BBOX3) dan is dit inderdaad niet nodig.
Echter als je net als ik een eigen router er achter zet die zelf een PPPoE verbinding opbouwt, dan is dit helaas wel nodig.
Die papieren die je kreeg bij de aansluiting, vermelden jouw login en jouw origineel paswoord (dat je ondertussen waarschijnlijk al lang zelf gewijzigd hebt)Zoals Lord al schreef: die brieven heb je niet echt nodig!
- 1) je login vind je terug in je e-services
2) je PPPoE paswoord kan je ten alle tijde zelf wijzigen in je e-services, je hebt hiervoor jouw oud paswoord niet nodig.
3) indien je het paswoord zelf hebt gewijzigd, wordt het via ZTC terug gepusht naar een b-box, of moet je het manueel in je eigen router inbrengen.
Ik vat het even samen voor jou:
- Morgen komt Proximus bij TS voor het installeren van Belgacom (als nieuwe klant)
- Tot op heden heeft TS geen brief ontvangen met zijn login en wachtwoord
- TS zal een BBOX3 krijgen en ZTC (Zero Touch Configuration) zal hierin de nieuwe login en wachtwoord steken voor internetgebruik
- Als TS geen eigen router steekt die PPPoE doet (en dus de BBOX3 als combinatie router/modem gebruikt) dan kan hij verder zonder deze brief, hij zal internet hebben dat correct werkt
- Als TS een eigen router wilt installeren welke de PPPoE sessie opbouwt, dan zal hij hiervoor een login/wachtwoord nodig hebben. Deze combinatie moet hij namelijk ingeven in zijn eigen modem. Deze combinatie heeft de TS niet ontvangen (want hij heeft de brief niet).
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti