Sinds een week heb ik last van buffering op m'n xbmc, nu weet ik niet direct waar ik het probleem moet gaan zoeken, dus wil ik heel m'n netwerk wel eens nakijken/testen. Maar hoe begin je daar aan ?
BBOX2 -> een hoop Switchen (stuk of zes) een hoop ap's (ook een stuk of 6) en een hoop apparaten (15plus), alle data staat op een nas.
Er zit zo'n 200 meter kabel tussen bbox2 & xbmc apparaat.
Netwerk probleem
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Daar wil ik toch ns een tekeningetje van zien. Mogelijk hebben je (kleine) switchen last met de totale throughput.
Als je een echt netwerk thuis wil hebben, moet je toch ns denken aan het feit dat bij echte netwerken de switchen de basis vormen. Laat andere apparaten als APs en zelfs de router enkel als randapparatuur toe, vorm je netwerk rond een set goeie switchen. Dan hangt het van de fysieke locaties van je toestellen af hoe en waar je die gaat zetten.
Zonder meer details over de soort switchen (domme units, gbit managed modellen, ... ?) en de fysieke layout wordt concreet advies zeer moeilijk te geven.
[ Post made via mobile device ]
Als je een echt netwerk thuis wil hebben, moet je toch ns denken aan het feit dat bij echte netwerken de switchen de basis vormen. Laat andere apparaten als APs en zelfs de router enkel als randapparatuur toe, vorm je netwerk rond een set goeie switchen. Dan hangt het van de fysieke locaties van je toestellen af hoe en waar je die gaat zetten.
Zonder meer details over de soort switchen (domme units, gbit managed modellen, ... ?) en de fysieke layout wordt concreet advies zeer moeilijk te geven.
-
- Elite Poster
Wireshark. Probleem is dat de dag van vandaag alles met switchen werkt, en die sturen pakketjes enkel naar hun bestemming. Voor wireshark heb je een hub nodig, die gewoon alles repeat op al zijn poorten, en dat vind je niet meer; de tegenoplossing is al een duurdere switch die mirroring aankan.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Is nochtans eenvoudig... bij het begin... en zo ga je steeds verder.iceke schreef:maar heb geen idee waar te beginnen ?
Elimineer alles wat niet nodig is... trouwens XBMC maw. video streaming aan misschien 25 Mbits... dat mag voor geen enkel netwerk vandaag een probleem zijn, maar als ik je lijstje lees lijkt het me een serieuze overkill.
-
- Plus Member
- Bedankt: 12 keer
Om het probleem op te lossen, breg je best eens uw netwerk in kaart. Door dit te doen kan je zien of er geen loop gemaakt is. Anderzijds is het gemakkelijker om raad te geven waar je start en welke tools je dient te gebruiken.
-
- Elite Poster
Heh, als hij een loop heeft zou hij het rap zien hoor.
Als het verschrikkelijk geflikker van de switch ledjes niet genoeg is, zou hij het wel merken aan de gigantische lag.
Vooral windows toestellen zenden graag broadcasts uit, en in combinatie met arp broadcasts is je netwerk voor je het weet overbelast; probeer het maar ns, fun verzekerd
Als het verschrikkelijk geflikker van de switch ledjes niet genoeg is, zou hij het wel merken aan de gigantische lag.
Vooral windows toestellen zenden graag broadcasts uit, en in combinatie met arp broadcasts is je netwerk voor je het weet overbelast; probeer het maar ns, fun verzekerd
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Er was dus een kabelke dat slechte connectie maakte waardoor de snelheid van 10-11mb/s naar 0.5-1mb/s terugviel in heel mijn huis
Dat ik dat nog niet sneller ontdekt had.
Probleem nr. 2 nu, 100mbps vs. 1000mbps. Hoe pak ik dat aan ?
Dat ik dat nog niet sneller ontdekt had.
Probleem nr. 2 nu, 100mbps vs. 1000mbps. Hoe pak ik dat aan ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
10Mbps connectie...
Voor die 100Mbps Telkens je twee pc's op verschillende plekken aansluiten om zo te zien welke kabel/connectie er 100Mbps veroorzaakt, dan even testen met een andere (deftige) kabel, en dan zou dat opgelost zijn.
(een schets van het netwerk zou handig zijn)
Voor die 100Mbps Telkens je twee pc's op verschillende plekken aansluiten om zo te zien welke kabel/connectie er 100Mbps veroorzaakt, dan even testen met een andere (deftige) kabel, en dan zou dat opgelost zijn.
(een schets van het netwerk zou handig zijn)
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Volgens mij is 11mb/s echt wel 100mbps
soit,
als ik dit lees : http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&t=31227
is het dus gewoon kwestie van de 4 kabels uit m'n bbox2 en in een extra gigabit switch ?
soit,
als ik dit lees : http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&t=31227
is het dus gewoon kwestie van de 4 kabels uit m'n bbox2 en in een extra gigabit switch ?
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Het is beter te blijven bij één unit vb mbit/s of mbps om geen verwarring te veroorzaken
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
-
- Elite Poster
Eenheden juist typen helpt al veel.
Mbps vs MBps is een groot verschil (1/8).
+-125MBps=1000Mbps in theorie.
In de praktijk kan je dus makkelijk onder de 100MBps blijven op een 1000Mbps connectie.
Mbps vs MBps is een groot verschil (1/8).
+-125MBps=1000Mbps in theorie.
In de praktijk kan je dus makkelijk onder de 100MBps blijven op een 1000Mbps connectie.