In een bui van onoplettendheid een verpakking van 4 ledspots gekocht ter vervanging van halogeenspots, rail zonder transfo, op 220v. Maar ik heb wel een dimmerschakelaar en pas na aankoop heb ik gemerkt dat er op de verpakking staat dat de ledspots niet voor dimmers is ...
Is er een (veiligheids)risico als ik die toch gebruik (of gaat alleen het dimmen niet werken). De dimmer gebruik ik eigenlijk haast nooit.
led spots 230v niet geschikt voor dimmer ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 120 keer
Meeste oudere dimmers kunnen zelfs geen LED's dimmen ook al zijn de LED's geschikt voor dimming.
Dit omdat het vermogen van de LED's te laag is, ouder dimmers moeten toch wel minimaal 30 à 50Watt belasting hebben of de dimmer werkt niet goed.
Dit omdat het vermogen van de LED's te laag is, ouder dimmers moeten toch wel minimaal 30 à 50Watt belasting hebben of de dimmer werkt niet goed.
- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Bij een te lage belasting kan je een discobar-effect krijgen. Hierbij fluctueert de lichtsterkte van je LED-lampen.
Heb dit aan den lijve meegemaakt, mooi om te zien, maar alles behalve praktisch.
Het kan helpen om een lichtere dimmer te plaatsen.
Heb dit aan den lijve meegemaakt, mooi om te zien, maar alles behalve praktisch.
Het kan helpen om een lichtere dimmer te plaatsen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
- Contacteer:
De ledspots er toch maar ingestoken en die blijken na al enkele maanden prima te werken.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro