Muziek producers op dit forum?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Electribe
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 37 keer

Ik vraag me af of er nog mensen op dit forum zich bezighouden met het maken van elektronische muziek. Altijd interessant om wat tips en ideeën uit te wisselen over bv favoriete DAW, VST plugins, mixing en mastering, ...

Zelf ben ik vooral bezig met Ableton Live, FL Studio en Maschine Studio, en natuurlijk ook veel te veel VST instrumenten en effecten zoals NI Komplete 9, RefX Nexus 2, Spire, verschillende FabFilter plugins voor mixing en mastering, ... Teveel om op te noemen en ik wil ook niet weten hoeveel geld ik daar al ingestoken heb want dan word ik depressief denk ik :lol:

Mijn laatste aanwinst is dit:

[youtube]2Xsd7bHGkzo[/youtube]

Zalig ding om Trance mee te maken :-D
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 58 keer

DJ, voor parties (KLJ-fuiven, personeelsfeesten, etc...) allround, en EDM voor Topradio.

En soms eens een beetje bezig met FLS.

GRTS!
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Ben eerder wanna-be producer. Al jaren nog veel te weinig tijd om me er deftig mee bezig te zijn. Ben overigens een Sonar old-timer.
Mogelijk weet je het wel al, maar er zijn dus wel weer veel Black Friday deals dit weekend, o.a. bvb bij Waves, Native Instruments, etc...
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

Tomby schreef:Ben eerder wanna-be producer.
Idem hier. We zijn nu een klein jaar bezig met DJ'en op fuiven etc. Om onze set wat aan te dikken zijn we eerst begonnen met eigen mashups en edits te maken, maar we zijn nu ook meer en meer bezig met producen op zich. Altijd leuk als je op een fuif in de omgeving bent en de DJ speelt daar even een edit of mashup die jij gemaakt hebt :-D .
We begonnen in Ableton, maar zijn redelijk snel overgeschakeld op Logic Pro X. Wel allemaal nog héél primitief uiteraard, maar als ik vrije tijd heb probeer ik toch nieuwe dingen te ontdekken en mijn geluid wat te verbeteren.
We richten ons vooral op housemuziek.

Leuk te horen dat er hier ook mensen zijn die zich hiermee bezighouden :-).

Off-topic: voor de geïnteresseerden: als DJ vind je ons onder meer op Facebook (https://www.facebook.com/sotromusic).
(als jullie dit als spam of reclame beschouwen, voel je vrij het weg te halen!)
Electribe
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 37 keer

Bij mij is het ook maar een beetje als hobby hoor, ik ben eigenlijk meer gefascineerd door het mixing en mastering proces. Dat gaat mij veel beter af dan het muziek maken zelf :lol:
joriz
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 40 keer

Vroeger vaak als hobby bezig geweest met Cakewalk/Voyetra sequencers via midi keyboards. Sinds kort de hobby terug opgepikt door een midi controller aan te kopen (88-keys hammer action). Ik gebruik de controller in combinatie met VST's zoals truepiano's en enkele van NI voor het inspelen van piano stukken, om via Ableton Live (lite versie) de song wat te pimpen :-)

De ideale software heb ik nog niet gevonden. Ableton Live ziet er niet overzichtelijk uit omdat alles zo plat lijkt? VST's zoals de ReFX Nexus spreken me ook wel aan, maar zoveel mogelijkheden :-)
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Propellerhead Reason? Da's wat ik meestal gebruik, maar ik ben d'er compleet niet meer mee bezig, ook al omdat ik geen drivers meer vind voor m'n keyboard :)
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Vroeger heel veel bezig geweest met Fasttracker2 (eind jaren 90).
De laatste tijd zowat terug begonnen, ik heb FL studio eens geprobeerd,
maar daarna kwam ik uit op Renoise en dat bevalt me wel, ook omdat het op FT2
lijkt en je kan het op een Linux OS gebruiken.

Ik denk dat ik zowat de meest bekende programma's getest heb, op PC dan toch.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”