Netflix houdt niet van Paypal en omgekeerd
- petrol242
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
Vandaag was het zover. De gratis periode bij Netflix is afgelopen en dan zou de betaling moeten gebeuren via Paypal. Maar het lukt Netflix niet om de transactie te laten doorgaan.
Vanmorgen heb ik de Engelstalige chat gecontacteerd en die wisten me doodleuk te vertellen dat het aan mijn bank of kredietkaart lag. Onzin natuurlijk, want ik heb ondertussen nog een betaling via Paypal elders uitgevoerd zonder problemen. Ook staat Netflix uiteraard actief in mijn Paypal profiel.
De Nederlandstalige chat vanmiddag wist me te zeggen dat er wel degelijk problemen zijn met de Paypal betalingen omdat Paypal grote werken aan het doen is op zijn systemen, waardoor grote Paypal accounts, zoals Netflix, in de problemen kunnen geraken. Met de vraag wat ze ermee gingen doen, kreeg ik de suggestie van een andere betaalmethode te gebruiken, of gewoon te wachten tot de problemen bij Paypal zijn opgelost. Dit laatste kan nog lang duren. Ondertussen staat er op de website van Netflix dat ze vertragingen ondervinden met het factureringssysteem en dat ze bezig zijn het probleem te verhelpen... en mij was er verteld dat het probleem bij Paypal lag.
Op de vraag om de stream toe te laten totdat de betalingsproblemen zijn opgelost, kreeg ik uiteraard een njet.
Mijn positieve instelling naar Netflix toe heeft er wel een ferme deuk mee gekregen. Uiteraard hebben ze niet in de hand wat Paypal doet (althans als dat verhaal klopt natuurlijk), maar enige toenadering naar een toekomstige klant had ik toch wel verwacht. Niet dus.
Vanmorgen heb ik de Engelstalige chat gecontacteerd en die wisten me doodleuk te vertellen dat het aan mijn bank of kredietkaart lag. Onzin natuurlijk, want ik heb ondertussen nog een betaling via Paypal elders uitgevoerd zonder problemen. Ook staat Netflix uiteraard actief in mijn Paypal profiel.
De Nederlandstalige chat vanmiddag wist me te zeggen dat er wel degelijk problemen zijn met de Paypal betalingen omdat Paypal grote werken aan het doen is op zijn systemen, waardoor grote Paypal accounts, zoals Netflix, in de problemen kunnen geraken. Met de vraag wat ze ermee gingen doen, kreeg ik de suggestie van een andere betaalmethode te gebruiken, of gewoon te wachten tot de problemen bij Paypal zijn opgelost. Dit laatste kan nog lang duren. Ondertussen staat er op de website van Netflix dat ze vertragingen ondervinden met het factureringssysteem en dat ze bezig zijn het probleem te verhelpen... en mij was er verteld dat het probleem bij Paypal lag.
Op de vraag om de stream toe te laten totdat de betalingsproblemen zijn opgelost, kreeg ik uiteraard een njet.
Mijn positieve instelling naar Netflix toe heeft er wel een ferme deuk mee gekregen. Uiteraard hebben ze niet in de hand wat Paypal doet (althans als dat verhaal klopt natuurlijk), maar enige toenadering naar een toekomstige klant had ik toch wel verwacht. Niet dus.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 66 keer
Ik heb hier e-mail van Netflix gekregen om te melden dat ze problemen hebben om het abonnementsgeld te innen via mijn VISA kaart en dat ik nogmaals de kaartgegevens moet doorspelen of een ander betaal methode kiezen.
Tot zover ik weet is er met mijn VISA kaart niks mis, volgens mij ligt dat probleem wel bij Netflix.
Tot zover ik weet is er met mijn VISA kaart niks mis, volgens mij ligt dat probleem wel bij Netflix.
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Idem hier, ook ik maak gebruik van Paypal maar mijn betaling werd geweigerd...Zeer jammer.
-
- Elite Poster
Ik denk het niet want op de site van Netflix staat hetzelfde en ik kan Netflix niet gebruiken.
En die gegevens moet ik wel via de ingelogde site van Netflix doorspelen en niet via e-mail, bovendien moet ik voor inlichtingen bellen naar Netflix.
Niettemin weet ik niet of ik die abonnement zal verlengen want eigenlijk heb ik geen tijd om met Netflix bezig te zijn, ik heb mijn handen vol met die PRIME zenders van Telenet.
En die gegevens moet ik wel via de ingelogde site van Netflix doorspelen en niet via e-mail, bovendien moet ik voor inlichtingen bellen naar Netflix.
Niettemin weet ik niet of ik die abonnement zal verlengen want eigenlijk heb ik geen tijd om met Netflix bezig te zijn, ik heb mijn handen vol met die PRIME zenders van Telenet.
Laatst gewijzigd door apestaart 20 okt 2014, 15:27, in totaal 3 gewijzigd.
- svenska
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 75 keer
Hier ook vandaag moeten betalen voor de eerste keer, maar dit lukte niet via het op voorhand ingestelde systeem via Paypal.
Zelfs na het opnieuw invoeren van de Paypal gegevens lukte het niet.
Dan maar rechtstreeks de Mastercard ingegeven, wat wel werkte.
Zelfs na het opnieuw invoeren van de Paypal gegevens lukte het niet.
Dan maar rechtstreeks de Mastercard ingegeven, wat wel werkte.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Hier hetzelfde: een melding gekregen dat er problemen waren met betalingsgegevens.
Opnieuw Paypal proberen te linken, maar dat lukte niet.
Direct de VISA-kaart gelinkt en dat lukte wel.
Het eigenaardige is dat mijn gratis maand nu opnieuw begint, eerste betaling is voorzien op 18/11.
Opnieuw Paypal proberen te linken, maar dat lukte niet.
Direct de VISA-kaart gelinkt en dat lukte wel.
Het eigenaardige is dat mijn gratis maand nu opnieuw begint, eerste betaling is voorzien op 18/11.
-
- Elite Poster
Ik heb nu die gegevens van mijn VISA kaart opnieuw ingebracht en nu is de betaling gelukt en kan nu Netflix opnieuw gebruiken, eind goed al goed.
Ik heb nu een e-mail gekregen dat de betaling nu verwerkt is en abonnement met 1 maand verlengd is.

Ik heb nu een e-mail gekregen dat de betaling nu verwerkt is en abonnement met 1 maand verlengd is.
- petrol242
- Elite Poster
Wil ik geen ambras met het gezinnetje, dan zal ik moeten plooien voor de kredietkaart vrees ik. Niet dat ik daar zo happig op ben. Net daarvoor is Paypal in gebruik genomen, maar soit.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Waarom Netflix buiten gooien als Paypal niet werkt? Je kan toch ook betalen per Visa of Mastercard? Dus zowat hetzelfde als Paypal?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Werkt perfectYou sent a payment of $8,99 CAD to Netflix Inc
It may take a few moments for this transaction to appear in your account.
Merchant
Netflix Inc
http://www.netflix.ca
866-348-2353 Instructions to merchant
You haven't entered any instructions.
Description Unit price Qty Amount
$8,99 CAD 1 $8,99 CAD
Subtotal $8,99 CAD
Total $8,99 CAD
Payment $8,99 CAD
Charge will appear on your credit card statement as "PAYPAL *NETFLIX.COM"
From amount €6,46 EUR
To amount $8,99 CAD
Exchange rate: 1 EUR = 1,39232 CAD

“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
- petrol242
- Elite Poster
Nee, voor mij is dat niet hetzelfde. Als je betaalt met Paypal, krijgt Netflix je kredietkaartgegevens niet in handen.krisken schreef:Waarom Netflix buiten gooien als Paypal niet werkt? Je kan toch ook betalen per Visa of Mastercard? Dus zowat hetzelfde als Paypal?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Ik snap toch ook de overdreven aversie tegenover credit cards niet. De enige die ik nog enigszins begrijp is als bescherming tegen overdreven uitgaven van jezelf bij mensen met een gat in hun hand.
-
- Moderator
- Contacteer:
OK, dat begrijp ik ook...petrol242 schreef:Nee, voor mij is dat niet hetzelfde. Als je betaalt met Paypal, krijgt Netflix je kredietkaartgegevens niet in handen.krisken schreef:Waarom Netflix buiten gooien als Paypal niet werkt? Je kan toch ook betalen per Visa of Mastercard? Dus zowat hetzelfde als Paypal?
Wat ik je zou aanraden : neem een bpaid van BPost of Vikingcard voor zo een zaken. Ik heb zo een Kaart (vroeger Vikingcard maar nu bpaid) en een visakaart van mijn bank. Je kan op beiden een aparte paypal zetten oid indien je dat wenst.
Telefonie = EDPnet + OVH
- petrol242
- Elite Poster
Een aversie tegen kredietkaarten zou ik het niet direct noemen. Ik ben een online buyer van het eerste uur zeg maar en doe regelmatig grote aankopen met mijn kredietkaart, zoals lange afstandsvluchten. Maar als er mij enigzins de mogelijkheid wordt geboden om ze niet te gebruiken, dan zal ik voor de tweede optie kiezen. Op die manier zijn mijn kredietkaartgegevens slecht bij een beperkt aantal handelaars bekend en hou ik overzicht.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Het verhaal kan kloppen. Paypal is inderdaad bezig met veranderingen aan hun systeem, ik heb door die mail vandaag gemerkt dat ik mijn Visa opnieuw moest koppelen en dat betalingen weer standaard van mijn gewone bankrekening gingen (wat niet ging doordat ze al ontkoppeld was). Dus dat kan wel kloppen, alleen wel jammer dat het nu gedaan is met Netflix voor mij, op zen minst toch tot men Visa weer confirmed is bij Paypalpetrol242 schreef:Mijn positieve instelling naar Netflix toe heeft er wel een ferme deuk mee gekregen. Uiteraard hebben ze niet in de hand wat Paypal doet (althans als dat verhaal klopt natuurlijk), maar enige toenadering naar een toekomstige klant had ik toch wel verwacht. Niet dus.

-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 14 keer
Volgens mij ligt het niet aan de 'werken bij PayPal' want sommige mensen hebben ook problemen als ze rechtstreeks met de kredietkaart willen betalen.
Ik zou ook graag met PayPal betalen en bij mij is het ook betaling geweigerd in PayPal.
NetflixBE had dit beter moeten opvangen want ze wisten dat vanaf vandaag een groot aantal betalingen zouden moeten gebeuren vermits we 1 maand na rollout zitten.
Ik zou ook graag met PayPal betalen en bij mij is het ook betaling geweigerd in PayPal.
NetflixBE had dit beter moeten opvangen want ze wisten dat vanaf vandaag een groot aantal betalingen zouden moeten gebeuren vermits we 1 maand na rollout zitten.
- petrol242
- Elite Poster
Onder druk van de gezinsleden heb ik geprobeerd om dan toch maar met de kredietkaart te betalen. Ook dat werkt niet meer, dus ben ik terug aan de chat gegaan met Netflix. Ze erkennen het probleem en ondertussen is dus mijn account geblokkeerd, waardoor er een opschorting van 24 uur is ingetreden... Tot zolang kunnen ze niks doen??
Ze stellen voor om hen morgen te bellen voor een creditering van één maand.
Ze stellen voor om hen morgen te bellen voor een creditering van één maand.
- petrol242
- Elite Poster
Ik heb net met Netflix gebeld. De gratis maand was natuurlijk geen optie, pietpraat van de chatmedewerker, maar ze hebben me wel weer via Paypal online gekregen.
Eerst vroegen ze me om nog eens te proberen via kredietkaart, maar dat lukte niet. Op hun server hebben ze dan de cookies verwijderd uit mijn account en vroegen me via volgende link in te loggen : www.netflix.com/clearcookies
Na terug in te loggen, tada, Netflix gaf Paypal opdracht tot betaling en ben ik terug in de run. Netflix stond nog actief in mijn Paypal profiel.
Er waren wel degelijk problemen gisteren met Paypal, maar Netflix heeft ook boter op zijn hoofd, omdat hun systeem niet weg kon met het debacle van Paypal.
Als er nog mensen problemen hebben, zou ik zeggen, bel ze op en vermeld zeker de cookies.
Eerst vroegen ze me om nog eens te proberen via kredietkaart, maar dat lukte niet. Op hun server hebben ze dan de cookies verwijderd uit mijn account en vroegen me via volgende link in te loggen : www.netflix.com/clearcookies
Na terug in te loggen, tada, Netflix gaf Paypal opdracht tot betaling en ben ik terug in de run. Netflix stond nog actief in mijn Paypal profiel.
Er waren wel degelijk problemen gisteren met Paypal, maar Netflix heeft ook boter op zijn hoofd, omdat hun systeem niet weg kon met het debacle van Paypal.
Als er nog mensen problemen hebben, zou ik zeggen, bel ze op en vermeld zeker de cookies.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
als ge problemen hebt en de betaling lukt niet ...maak dan gewoon een nieuwe account aan met een ander e-mail adres en je kijkt terug een maand gratis 

Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Moderator
- Contacteer:
Hahaha inderdaad
Neem een domeinnaam alla blabla.be en registreer daar elke maand een nieuw adres op aan
[email protected] etc 

Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
krisken snapt hem, zo kan je in theorie onbeperkt gratis blijven kijken, elke maand gewoon je login wijzigen 

Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
radiometeor.be
radiometeor.be
- petrol242
- Elite Poster
Een nieuwe registratie zou eventueel wel lukken voor een maand gratis kijken, maar je moet telkens een geldige kredietkaart of paypal account opgeven, dus dat is niet meer zo simpel dan. Trouwens het gratis aanbod is beperkt in tijd dacht ik, tot eind deze maand voor nieuwe registraties ?
-
- Moderator
- Contacteer:
Daar heb je natuurlijk ook een punt. Aan de andere kant kan je ook op dat adres telkens een nieuwe PP account aanmaken.
Aan de andere kant : hoewel het kan, waarom de boel bedriegen? Alles met deze content kost je een pak meer per maand! We hebben jarenlang illegaal gedownload met als meestgebruikte reden "er is geen betaalbaar alternatief". Bij de opkomst van deezer en dergelijken riep iedereen "zoiets moest er ook voor films zijn". Welnu, het is er... Enjoy it!
Laten we eerlijk zijn : voor die paar euro's per maand de boel nog steeds bedriegen? Zo zal het natuurlijk niet lang blijven bestaan. OK, het kan en misschien liet ik mij in mn vorige reactie wat meeslepen. Maar mensen...Een cinemabezoek voor één film kost je makkelijk evenveel als een Netflixabonnement voor één maand. Eerlijk : ik gun hun die paar euro's wel
Aan de andere kant : hoewel het kan, waarom de boel bedriegen? Alles met deze content kost je een pak meer per maand! We hebben jarenlang illegaal gedownload met als meestgebruikte reden "er is geen betaalbaar alternatief". Bij de opkomst van deezer en dergelijken riep iedereen "zoiets moest er ook voor films zijn". Welnu, het is er... Enjoy it!
Laten we eerlijk zijn : voor die paar euro's per maand de boel nog steeds bedriegen? Zo zal het natuurlijk niet lang blijven bestaan. OK, het kan en misschien liet ik mij in mn vorige reactie wat meeslepen. Maar mensen...Een cinemabezoek voor één film kost je makkelijk evenveel als een Netflixabonnement voor één maand. Eerlijk : ik gun hun die paar euro's wel

Telefonie = EDPnet + OVH
- petrol242
- Elite Poster
Voila, daar ben ik 100 % met je mee. Sinds Netflix is mijn usenet gebruik drastisch gedaaldkrisken schreef:Laten we eerlijk zijn : voor die paar euro's per maand de boel nog steeds bedriegen? Zo zal het natuurlijk niet lang blijven bestaan. OK, het kan en misschien liet ik mij in mn vorige reactie wat meeslepen. Maar mensen...Een cinemabezoek voor één film kost je makkelijk evenveel als een Netflixabonnement voor één maand. Eerlijk : ik gun hun die paar euro's wel

-
- Moderator
- Contacteer:
Telefonie = EDPnet + OVH
- petrol242
- Elite Poster
@ringlord, graag gedaan. Ik heb alleen maar vermeld wat die lieve dame van Netflix me vertelde te doen.
Op de Tweakers website lezen we het volgende :
Op de Tweakers website lezen we het volgende :
Dit klopt niet helemaal. De accounts blijven sowieso een tijd actief, zelfs als je het abonnement opzegt. Dat was dus ook al zo voor de betaalproblemen. Waar ik het moeilijker mee heb is dat Evers zegt dat de getroffen abonnees gewoon blijven kijken. Dat is pertinent onwaar. Mijn stream was inactief, ook voor mijn tijdelijke opzeg van het abonnement.Tweakers schreef:Joris Evers van Netflix laat weten dat er in België inderdaad problemen zijn geconstateerd met het verwerken van betalingen. Een mogelijke oorzaak noemt Netflix niet, maar het bedrijf zou samen met de betalingsverwerker proberen een oplossing te vinden om het systeem weer aan de gang te krijgen. Volgens Evers kunnen getroffen abonnees gewoon Netflix blijven kijken en zullen de accounts ondanks de betalingsmoeilijkheden blijven werken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 64 keer
Deze nacht is de automatische verlenging er dan toch van zelf doorgekomen. Paar dagen geleden moest ik nog mijn kredietkaart gegevens opnieuw ingeven, en ik kon daadwerkelijk niets meer bekijken. Vannacht een mailtje : Je betaling is verwerkt 

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
bericht van paypal dat zij netflix hebben betaald. Het probleem lijkt dus opgelost 

Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA