Enkele onverklaarbare zaken

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
wingman03
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Heeft dit met BASE of type telefoon te maken....ik weet het niet.
Samsung S4 met laatste firmware ( 2 stuks, identieke problemen).
Deze morgen nog, thuis. Ik tracht een GSM nr te bellen en krijg 1 toon te horen net alsof je een nummertoets op een analoge telefoon zou induwen. Na deze toon wordt het gesprek afgesloten en komt er op het scherm...geannuleerd. Je mag 10 keer proberen en 10 keer is het hetzelfde.
Ik probeer een ander nummer (mijn vrouw) en krijg de eerste keer probleem 2 en daarna normaal gesprek. Probeer terug het eerste nummer te bellen. Weer die ene toon.
Ik ga buiten en begeef me op weg en probeer opnieuw vanuit de auto. Geen probleem, belt en gesprek kan beginnen.

Tweede veel voorkomend probleem. Je belt iemand op en het gesprek geeft geen audio. Je belt opnieuw en alles werkt. Dit valt bijna 1 op de twee keer voor.

Is dit telefoon gebonden?
IS dit een probleem bij BASE?

Iemand met gelijkaardige ervaringen?
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Ik tracht een GSM nr te bellen en krijg 1 toon te horen net alsof je een nummertoets op een analoge telefoon zou induwen. Na deze toon wordt het gesprek afgesloten en komt er op het scherm...geannuleerd.
Dat is bij mij inderdaad ook al voorgevallen bij Mobile Vikings (Base netwerk). Bij de tweede poging werkte het prima. Kan me herinneren dat ik wel behoorlijk slechte ontvangst had toen het voorviel. Het tweede probleem dat je beschrijft kan ik niet reproduceren.
StarWing
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 65 keer

Hoe ben je verbonden ? 3G of edge ?
Indien 3G, probeer je foon eens te fixeren op edge en probeer eens opnieuw.
wingman03
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Verbinding is 4G. Ik zou niet eens weten hoe ik dit zelf kan wijzigen.
StarWing
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 65 keer

Bij mijn HTC:
Zoeken achter de optie "netwerkmodus"
WCDMA => 3g
GSM => edge
automatisch => het beste/snelste. Wat dus blijkbaar niet altijd het optimale is.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”