DIY pakket geïnstalleerd.
Internet werkt na wat gezoek, AP, nas, mede8er ook. (lanpoort 1 bbox3 doet niets)
Nu wil ik tv installeren maar dit lukt me niet. Utp kabel is rechtstreeks uit poort3 van de bbox3 naar decoder maar ik krijg geen ip adres.
Fout melding "error2" komt steeds op het scherm. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Zou digitale tv nog niet geactiveerd zijn? Moet dit poort 1 zijn?
Groetjes wamy
DIY niet helemaal gelukt.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 120 keer
Volgens de website van scarlet moet tv in de voorziene grijze TV-uitgangen http://www.scarlet.be/nl/klantenzone/faq/
dat is LAN3 / LAN4
ik zie dat je bij scarlet zit, ik weet niet of dat identiek aan belgacom is qua installatie;
Mijn commentaar geldt voor belgacom
Als je niets veranderd hebt aan de instellingen van de bbox3 dan mag je de tv aansluiten op eender welke poort;
Wel merkwaardig dat poort 1 niet werkt, dat betekent dat bbox3 defect is.
Het is trouwens raar dat internet pas werkte na wat gezoek. De router installeert normaal automatisch zonder tussenkomst van de gebruiker.
Nadien heb je direct internet;
dat is LAN3 / LAN4
ik zie dat je bij scarlet zit, ik weet niet of dat identiek aan belgacom is qua installatie;
Mijn commentaar geldt voor belgacom
Als je niets veranderd hebt aan de instellingen van de bbox3 dan mag je de tv aansluiten op eender welke poort;
Wel merkwaardig dat poort 1 niet werkt, dat betekent dat bbox3 defect is.
Het is trouwens raar dat internet pas werkte na wat gezoek. De router installeert normaal automatisch zonder tussenkomst van de gebruiker.
Nadien heb je direct internet;
-
- Plus Member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 19 okt 2010, 18:41
- Locatie: Hulshout
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 1 keer
Ben nu (nog) belgacom klant hoor.
Had niet direct door dat poort 1 van de bbox stuk was, daarom wat gezoek
.
Nee niets speciaals veranderd in de modem uitgezonderd van de dhcp range, staat nu op 192.168.1.10-63
groetjes wamy
Had niet direct door dat poort 1 van de bbox stuk was, daarom wat gezoek
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Nee niets speciaals veranderd in de modem uitgezonderd van de dhcp range, staat nu op 192.168.1.10-63
groetjes wamy
-
- Plus Member
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 04 sep 2012, 07:15
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 62 keer
Ik denk dat het aan de aangepaste DHCP instellingen ligt, maar om zeker te zijn, zou je de BBOX3 eens naar zijn factory defaults moeten resetten (rode knopje achteraan met balpen 20 seconden ingedrukt houden). Dan eerst de TV proberen voor je aan de instellingen verandert. Het kan natuurlijk ook iets anders zijn:
- poort die niet werkt is al vreemd, misschien scheelt er wel meer met de bbox
- wanneer ging belgacomTV actief zijn? Dat staat normaal in de brief die je gekregen hebt na je bestelling
- poort die niet werkt is al vreemd, misschien scheelt er wel meer met de bbox
- wanneer ging belgacomTV actief zijn? Dat staat normaal in de brief die je gekregen hebt na je bestelling
-
- Plus Member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 19 okt 2010, 18:41
- Locatie: Hulshout
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 1 keer
Juist eens gebeld naar de technische helpdesk.
Tv is nog niet actief, in de bevestigingsbrief stond 06/06 maar dit kan tot 24 uur duren zei de medewerkster aan de telefoon.
Ik heb het gevoel dat ik dinsdag nog eens kan bellen
Groetjes wamy
Tv is nog niet actief, in de bevestigingsbrief stond 06/06 maar dit kan tot 24 uur duren zei de medewerkster aan de telefoon.
Ik heb het gevoel dat ik dinsdag nog eens kan bellen
![Evil of Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Groetjes wamy
-
- Plus Member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 19 okt 2010, 18:41
- Locatie: Hulshout
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 1 keer
Nu is het nog erger geworden, geen tv maar ook geen internet meer.
Na herhaaldelijk gebeld te hebben en 4 maal de belgacom winkel lastig te vallen is het probleem boven gekomen.
Verkeerd installatieadres in het systeem van BGC en dit kan niet veranderd worden. Hoewel ik het adres online goed heb doorgegeven.
Ik moest de bestelling annuleren en een nieuwe aanvragen, bye bye online korting.
Dit is toch te gek voor woorden
.
Mss kan een belgacom medewerker op dit forum dit eens nakijken?
Groetjes wamy
Na herhaaldelijk gebeld te hebben en 4 maal de belgacom winkel lastig te vallen is het probleem boven gekomen.
Verkeerd installatieadres in het systeem van BGC en dit kan niet veranderd worden. Hoewel ik het adres online goed heb doorgegeven.
Ik moest de bestelling annuleren en een nieuwe aanvragen, bye bye online korting.
Dit is toch te gek voor woorden
![Evil of Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Mss kan een belgacom medewerker op dit forum dit eens nakijken?
Groetjes wamy
-
- Plus Member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 19 okt 2010, 18:41
- Locatie: Hulshout
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 1 keer
Vrijdag pb gestuurd naar Eva_van_Belgacom.
Nu 3 werkdagen later is alles in orde. Toch raar dat dit via een BGCwinkel niet kan en via userbase wel. +1 Userbase
Als het goed is mag het ook gezegd worden natuurlijk.
Bedankt Eva_van_Belgacom en UB.
Mvg wamy
Nu 3 werkdagen later is alles in orde. Toch raar dat dit via een BGCwinkel niet kan en via userbase wel. +1 Userbase
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Als het goed is mag het ook gezegd worden natuurlijk.
Bedankt Eva_van_Belgacom en UB.
Mvg wamy
-
- Plus Member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 19 okt 2010, 18:41
- Locatie: Hulshout
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 1 keer
We zijn nu enige tijd verder en alles is goed gekomen.
Eerste factuur was natuurlijk zonder de korting
.
Klantendienst gecontacteerd en de vriendelijke dame heeft dit in orde gemaakt.
Eind goed al goed.
Groetjes wamy
Eerste factuur was natuurlijk zonder de korting
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Klantendienst gecontacteerd en de vriendelijke dame heeft dit in orde gemaakt.
Eind goed al goed.
Groetjes wamy