Mobistar klanten genieten voortaan v. een volledige garantie

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Persbericht.
Mobistar klanten genieten voortaan van een volledige garantie tijdens het tweede jaar

Brussel, 23 mei 2014 – Mobistar kondigt vandaag aan dat alle klanten vanaf 2 juni 2014 genieten van een volledige garantie gedurende het tweede jaar op alle toestellen (met inbegrip van iPhones en iPads) aangekocht in de @Mobistar en online shops. Mobistar wil met deze beslissing tegemoetkomen aan de verwachtingen van haar klanten en van consumentenorganisaties, ook al heeft Mobistar in het verleden steeds de wetgeving inzake garantie nageleefd. Mobistar is echter van mening dat haar klanten niet moeten benadeeld worden omdat sommige fabrikanten de wet zeer strikt toepassen en de kosten verbonden aan het tweede jaar van de wettelijke garantie ten laste leggen van de klant of de operatoren. In haar streven naar het aanbieden van de beste klantenservice wil de operator dus vanaf 2 juni deze bijkomende tegemoetkoming doen aan de klanten van de @Mobistar en online shops.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13615
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Wel wel. Mobistar gaat ee wet volgen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8446
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Ik dacht dat de wet slechts 6 maand volledige garantie gaf, en dat de overige 18 maand de klant moest bewijzen dat de fout reeds bestond van in het begin. Nu trekken ze de volledige door naar de volle 2 jaar; enfin, dat lees ik hierin alleszins.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Nr10
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 10 aug 2011, 13:25
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 16 keer

Het is een meerlagige bescherming: de regel van eerste zes maanden zonder enig bewijs zijn het gevolg van een Europese richtlijn inzake consumentenkoop die is omgezet naar intern recht. Na die 6 +18 valt men terug op de gewone burgerlijke koop-verkoop, die eigenlijk beter is op het vlak van de belangen wat de particulier betreft.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”