Wij zijn voornemend een DID te nemen bij een voip provider, en dan zou dit nummer doorgeschakeld moeten worden naar een voip client op onze gsm's, en wel op de volgende manier:
indien er naar de DID gebeld word moet eerst GSM 1 gebeld worden na 30 seconden zou de call geforward moeten worden naar GSM 2
hoe kan ik dit het beste opzetten
Peter
Hoe kan ik dit het beste doen
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ik denk dat je dan al moet gaan denken aan iets centrale-achtig
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Iets in de buurt zou het volgende zijn:
- * Bij WeePee een forward account openen (gratis) + een DID nummer kopen of porteren (18€ éénmalig).
* Bij WeePee extra 2 SIP accounts openen (gratis). In deze accounts de forward naar de 2 GSM's instellen (één direct, de andere na 30s).
* In de WeePee forward account een doorschakeling instellen naar jouw 2 SIP accounts.
- - GSM1 zal blijven bellen, ook als na 30s naar GSM2 omgeleid wordt (parallel). De mailbox van GSM1 zal eventueel de call aannemen, zodat GSM2 de tijd niet krijgt om te antwoorden (tenzij je de mailbox van GSM1 kan uitschakelen, of op maximale tijd kan zetten, vb 60s).
- doorschakeling gebeurt aan het WeePee tarief.
- - Je krijgt op je GSM het nummer te zien van de originele beller. Bij een oplossing via een PBX zal je altijd je eigen vast nummer zien op de GSM, niet het nummer van de beller.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Ik meen begrepen te hebben dat de topicstarter een voip-client op gsm 1 gaat installeren. Is dit op gsm 2 ook zo ?
In dit geval zijn er geen doorschakelkosten.
Bij 3starsnet zou ik het zo doen:
Eén DID-account die de voip-client op gsm 1 doet rinkelen. Na 30 seconden schakelt hij door. Naar het nummer van gsm 2 (betalend) . Of , als op gsm 2 ook een voip-client zit, naar een tweede Sip-account met Sip-URI. Dan zijn er geen kosten.
Het is me niet duidelijk hoe de oproepen op de gsm's moeten komen: via gsmnetwerk of via voip-client.
In dit geval zijn er geen doorschakelkosten.
Bij 3starsnet zou ik het zo doen:
Eén DID-account die de voip-client op gsm 1 doet rinkelen. Na 30 seconden schakelt hij door. Naar het nummer van gsm 2 (betalend) . Of , als op gsm 2 ook een voip-client zit, naar een tweede Sip-account met Sip-URI. Dan zijn er geen kosten.
Het is me niet duidelijk hoe de oproepen op de gsm's moeten komen: via gsmnetwerk of via voip-client.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
het is de bedoeling inderdaad om via VOIP de gesprekken naar de twee gsm's af te handelen.
Ik ben zelf inmiddels aan het experimenteren met Trixbox, zodat we er eventueel later een IVR aan kunnen hangen. Ben erg benieuwd hoe jullie het eventueel zouden doen;
Bedankt al voor de suggesties.
Ik ben zelf inmiddels aan het experimenteren met Trixbox, zodat we er eventueel later een IVR aan kunnen hangen. Ben erg benieuwd hoe jullie het eventueel zouden doen;
Bedankt al voor de suggesties.