All,
Ik had eens graag geweten, welke echte upload snelheden jullie hebben met jullie Dommel verbinding.
Ikzelf zit op een 30/6 profiel, met de vds2 speedconnect.
Ik geraak niet boven de 3,5mb.
Dit zowel met een b-box2 als een b-box3 die als bridge werkt.
Met daarachter, met dlink dir-855, of een Routerboard RB750GL.
Getest via de verschillende speedtest websites, en via het uploaden/streamen van video, en dan gekeken naar de WAN poorten zelf.
Heb al liggen klagen bij hun, maar haalt niets uit, ermee had ik eens graag van de andere Dommel gebruikers geweten wat hun upload snelheden waren
Upload snelheden Dommel
- Fatsie
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 79 keer
- Bedankt: 36 keer
De specs zijn niet zo 1-2-3 meer terug te vinden op hun website, maar vermoed niet dat er een verschil in snelheid in deze 2 producten zat.
Zeker eens goed kijken dat je nergens een QoS/Traffic Shaping hebt opstaan op routers ofzo. Heb ik ook even mee liggen klooien toen het 30/6 profiel hier actief werd, kon niet sneller uploaden dan 2 Mbps ... tot mijn frank (euro) ineens viel, had de outgoing bandwidth op mijn firewall voor die interface nog op 2 Mbit staan
Zeker eens goed kijken dat je nergens een QoS/Traffic Shaping hebt opstaan op routers ofzo. Heb ik ook even mee liggen klooien toen het 30/6 profiel hier actief werd, kon niet sneller uploaden dan 2 Mbps ... tot mijn frank (euro) ineens viel, had de outgoing bandwidth op mijn firewall voor die interface nog op 2 Mbit staan
- silentkiller
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 26 keer
Ik heb een netline abonnement met speedpack en ik haal ook geen 6mbit/s
Net nog eens getest: 3,68 Mbps
Net nog eens getest: 3,68 Mbps
Code: Selecteer alles
Receive Direction Send Direction
Max. DSLAM throughput kbit/s 30064 6064
Min. DSLAM throughput kbit/s 14568 640
Attainable data rate kbit/s 118855 13400
Current throughput kbit/s 30079 6048
Seamless rate adaptation off off
Latency 8 ms 5 ms
Impulse Noise Protection 3 2
G.inp off off
Signal-to-noise ratio dB 31 14
Bitswap off on
Line attenuation dB 2 127
Profile 17a
G.Vector off off
Carrier record V43 V43
hahahaha, dikke LOL!
En het staat er nog steeds op!
Nu gaan we zeker klagen Damn Dommel, zo een fouten maken
Heb een mail terug gekregen, dat er een "expert" naar heeft gekeken, maar dat ze het naar Belgacom sturen, en dat zij het moeten behandelen.
Wat natuurlijk weinig uithaalt he, ik kom van een firma die BGC installaties doet, dus al men ex collegas kunnen aan de tools, dus ik heb natuurlijk eerst metingen en screenshots op gevraagd van men ex collegas, voor ik ging klagen.
Ping-Pong-Ping-Pong
En het staat er nog steeds op!
Nu gaan we zeker klagen Damn Dommel, zo een fouten maken
Heb een mail terug gekregen, dat er een "expert" naar heeft gekeken, maar dat ze het naar Belgacom sturen, en dat zij het moeten behandelen.
Wat natuurlijk weinig uithaalt he, ik kom van een firma die BGC installaties doet, dus al men ex collegas kunnen aan de tools, dus ik heb natuurlijk eerst metingen en screenshots op gevraagd van men ex collegas, voor ik ging klagen.
Ping-Pong-Ping-Pong