Spamcop

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Hi,

Op vraag van Krisken:

Ik heb een account bij spamcop.net (gratis). Deze dienst laat toe dat je spammails op hun site in een venster "plakt" waarna je met "submit" de mail automatisch laat analyseren. Het resultaat wordt getoond met daarbij de mogelijkheid om abuse adressen te (de)selecteren waar je je klacht wil naartoe sturen.
De resultaten van de analyses worden bijgehouden en de IPadressen van de spammers en/of spamhosts worden verwerkt in blacklists.

Om het gemakkelijk te maken gebruik ik Mailwasher, een handig programma dat om de x tijd al mijn mailboxen checkt en aan de hand van blacklists bepaalde mails automatisch een "spam" tag geeft. Het programma leert legitieme mails te onderscheiden van spam omdat je vooral in het begin bij legitieme mails "friend" kan aanvinken. Na een tijdje heb je 99.99% correct getagde mails. Bij twijfel krijg je de mogelijkheid groen of rood aan te klikken zijnde goed of spam.
Bij spam kan je "bouncen" (geen goed idee bij faked senders) en/off "report". In het geval van report wordt bij het filteren de betreffende spam geforward naar spamcop, je hebt hiervoor een speciaal emailadres. Nadeel is dat de verwerking daar niet automatisch gaat, je moet op hun site nog wel even op "report spam" klikken.

Het gaat een stuk sneller dan deze post typen en het is eenvoudiger dan beschreven 8)
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”