Toetsenbord vooor Samsung Smart-TV

Plaats reactie
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ik was al een tijdje op zoek naar een (betaalbaar) keyboard voor de Smart-TV.
Het invullen van zoekopdrachten (web, Youtube, Spotify ...) via de TV afstandsbediening is soms wat te omslachtig.

Samsung heeft wel zijn eigen aangepaste keyboards, maar die kosten €99 :-(
En mijn draadloze Medion keyboards (via een USB zender) werkten niet.

Ik heb nu een Logitech Touch Keyboard K400 uitgeprobeerd, en dit werkt (bijna) perfect. Prijs: ca €35
Het toetsenbord & touchpad worden direct door het TV toestel herkend.
Wat een plezier om mee te werken: echt een toegevoegde waarde aan de Smart-tv :-D .

Dit keyboard heeft ook een ingebouwd muis (touchpad), alleen hiermee kan je al een aantal dingen doen:
  • - rechter muisklik: het TV Menu gaat open, en met de muis kan je al doorheen de menu's en instellingen scrollen ..
    - linker muisklik en je gaat naar de Smart-TV functies ...
Er zijn natuurlijk wel een aantal nadelen, in vergelijking met het Samsung keyboard
  • - ontbrekende knoppen: volume +/-, zappen +/-, de gekleurde A-B-C-D knoppen, TV aan/uit.
    - werkt via USB, dus werkt niet als TV uit is (Samsung keyboard is waarschijnlijk IR of bleutooth, zodat je de TV uit stand-by kan opstarten).
Dus geen complete vervanging van de gewone afstandsbediening, maar toch een heel nuttige aanvulling voor je Smart-tv.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
pietskiet
Starter
Starter

toch jammer dat je en een afstandsbediening hebt en een toetsenbord nodig hebt.

De duurdere types philipse tv's hebben op de achter kant van de afstandsbediening een querty toetsen bord plus dat je met je afstandsbediening kunt wijzen waar je je muis wilt hebben.
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Slightly offtopic, maar:

Logitech heeft ook gezien dat daar ergens wel een markt voor is ... http://www.logitech.com/en-us/product/h ... rd?crid=60

Ja, Logitech is duur, maar alles wat ik in m'n leven gekocht heb van Logitech (muizen, toetsenborden, 5.1 sets...) is al altijd dubbel en dik zijn geld waard geweest - en de garantie is ongeëvenaard...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”