Van expressNet naar Whoppa toch kosten

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
pge-tips
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jul 2011, 12:09

Ik had het kunnen weten, ze flikken het me toch ! en niet één keer.
Ergens begin dec. bel ik de klantendienst omdat ik via de gezinsbond blijkbaar 1.25 Euro korting krijg op FreePhone Europe.
Wat men er niet bij verteld is dat ik echter eerst van FreePhone (19.39 E/maand) naar FreePhone Europe (20.50 E/maand) verander. Van die 1.25 schiet er dus nog maar 0.15 E over ... haha daar hebben ze me dus een eerste keer.
De persoon v/d klantendienst zegt vervolgens dat ik bijkomend nog 5 Euro kan besparen door naar Whoppa over te schakelen (we hebben al bijna 10 jaar een ExpressNet abo) en dat het sneller zal gaan als ik een nieuwe modem installeer (gratis af te halen jawel :-) ). Ik zeg wel 5 keer ja-maar, enkel als ik een lagere factuur zal krijgen ga ik akkoord, en even veel keer bevestigd de klantendienst.

Vorige week krijg ik dan men eerste factuur, en wat blijkt ... 23 Euro eenmalige bijkomende kosten staan prominent te blinken bovenaan de factuur. Verdomme, shit en ander gevloek ontsnappen me. Na wat gereken, blijkt dat TN vanop het moment dat je verandert tot je volgende afrekeningstermijn, je de nieuwe abokosten laat betalen, zonder wat je reeds via je voorgaande factuur betaald hebt in rekening te brengen, aangezien dit meer is dan het nieuwe abo, zouden ze je eigenlijk een korting moeten aanrekenen.
TN laat je in de overgangsperiode dus dubbel betalen. Je vorige factuur is al betaald en ondanks het feit dat je een goedkoper abonnement neemt, moet voor je de lopende afrekeningstermijn ook nog eens het nieuwe abo betalen.

Dat wordt morgen weer een gezellige babbel morgen met Charlotte van de klantendienst.
pge-tips
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jul 2011, 12:09

Voila,
probleem opgelost...een telefoontje van 5 min naar de klantendienst bespaart me 23 Euro. :banana:
Maar dit verhaal bevestigd wel de reden waarom ik geen domociliering aan TN toesta .. elke keer er iets wijzigt in je abo, moet je alles keer narekenen. Ik ben blij dat het hier met 1 telefoontje recht gezet was.
Oh ja blijkbaar bevat Whoppa Freephone Europe, ipv FreePhone (gewoon) zoals die in mijn Express DigiPack van destijds (prijs verschil dus 1.1 Euro) wat je er dan wel meer voor krijgt is me niet volledig duidelijk (die 2000 minuten naar belgische GSM enz .. ?).
Enfin die korting van de gezinsbond compenseert het verschil gelukkig.

Op mijn vraag of trouwe klanten (bijna 10 jaar express net klant) kunnen genieten van enige korting, was het antwoord negatief. Ze verwees naar een hogere afdeling die de rond de tafel gesprekken gehouden had, maar wist niet wat er concreet uit de bus was gekomen. Waarop ik zei dat het enige vervolg, de algemene prijsstijging was :roll:
Ik had misschien wat langer kunnen aandringen, maar besloot dat ik mijn humeur hiermee niet wou verpesten .. 't is tenslotte kerstvakantie...

Een zalige Kerst voor iedereen !
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Ik denk dat je tegenwoordig best gewoon opzegt, en dan opnieuw besteld als 'nieuwe' klant :p

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Ken schreef:Ik denk dat je tegenwoordig best gewoon opzegt, en dan opnieuw besteld als 'nieuwe' klant :p
Kamiel?
miel
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 dec 2013, 12:47
Bedankt: 4 keer

Ken schreef:Ik denk dat je tegenwoordig best gewoon opzegt, en dan opnieuw besteld als 'nieuwe' klant :p
Je zal moeten wachten tot ze je afsluiten,alles(in bruikleen) binnenbrengen in het telenetcenter,dan terug aanvragen,een paar dagen zonder internet,en je betaalt extra heraansluitingskosten op hetzelfde adres.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

En uiteindelijk betaal je meer kosten dan het opbrengt... trouwens er bestaan clausules rond opnieuw aansluiten (dezelfde naam kan al niet binnen de 6 maanden dacht ik).
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”