FrederikD schreef:Dus tegelijkertijd geef je toe dat de NMBS geen capaciteit meer heeft, maar toch zou je er niet meer investeren? Of wat stel je voor?
Inderdaad... de trein is al luxe op zich... het is voor een absolute minderheid van mensen die in de buurt van een station wonen en werken. Wat mij betreft is het dus onaanvaardbaar dat hier zoveel geld wordt ingestoken... en blijft insteken zonder dat er ook maar resultaten zijn.
lion51 schreef:Hogesnelheidstreinen hebben ook nog steeds eerste klassen, vliegtuigen toch ook
Lange afstanden... alhoewel, Europese vluchten hebben al jaren geen eerste klasse meer... waarom zou een trein met een gemiddelde treinrit van 40 km het dan moeten hebben !
FrederikD schreef:Van de 1,5 miljoen abonnees zijn er 200.000 eerste klasse
Mag ik weten hoeveel er daarvan ambtenaren zijn die hun ticketje gratis krijgen (uit mijn en jou portomonee) ?
duizend schreef:Met de auto naar Brussel, elke dag minstens een uur vertraging da's blijkbaar normaal en wordt geaccepteerd.
Nee, ook niet... maar de auto is de grote boosdoener... de trein die mag dan wel geld kosten ?
duizend schreef:Met de trein ben je meestal op tijd, in 12% van de gevallen 5 tot 10 min. vertraging en af en toe ook eens een uur en meer.
Is dat nu echt zo slecht ?
Volgens de recente statistieken rijdt er tijdens de spits maar 50% van de treinen op tijd... slecht... nee, héél slecht !
duizend schreef:En zitjes zijn er genoeg, behalve als iedereen perse dezelfde trein wil nemen
Met één trein per uur naar Brussel heb ik nochtans weinig andere keuze... maar jij woont ergens in Oost-Vlaanderen veronderstel ik (met zo'n 6 treinen per uur naar Brussel).