Dommel --> traag
-
- Member
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 07 nov 2003, 13:38
- Bedankt: 1 keer
Ik heb een Cityconnect lijn en het lijkt erop dat Dommel tegenwoordig gebrek aan capaciteit heeft. Bv 8 uur 's avonds is mijn snelheid nog 4Mbit of zo (bij een connectie van 13 Mbit). En 's nachts om 2 uur is alles plots weer volle snelheid. Het schakelt ook tot op de minuut om: iets voor 2 uur 's nachts zit ik op rond de 8 Mbit, en om 2 uur stipt 13 Mbit. Dit gebeurd elke dag. Traffic shaping of iets anders?
-
- Member
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 07 nov 2003, 13:38
- Bedankt: 1 keer
Alles is traag. Niet enkel het ene of het andere.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1348
- Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
Kan je een screenshot nemen om na 8u in de Fritzbox van de "DSL information" (zie bijlage)?
Indien je een andere router gebruikt zoek dan voor DSL gegevens.
Zo kan je direct zien of het aan Dommel ligt of iets anders.
Indien je een andere router gebruikt zoek dan voor DSL gegevens.
Zo kan je direct zien of het aan Dommel ligt of iets anders.
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
-
- Member
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 07 nov 2003, 13:38
- Bedankt: 1 keer
Ik weet niet goed welke tool best is voor mijn ASDL model/router (Netgear DGND 3700). Wat ik wel weet is dat het niet door een zwak Wifi kanaal komt. Zowel mijn PC, Macbook als tablet hebben er elk last val. Wifi ontvangst blijft met alle balkjes vol staan (router staat dan ook maar 3 meter van de computer). Zelfs als ik mijn Macbook tegen de router zelf zet is er geen verschil. Overschakkelen van 2.4 naar 5G haalt ook niks uit.
Ik had gisteren avond een speedtest gedaan en daar kwam men op een bepaal moment zelfs maar aan ongeveer 2 Mbit download snelheid. Rond 12 uur was het al weer 7-8 Mbit, en om 2 uur 's nachts 13 Mbit.
Ik had gisteren avond een speedtest gedaan en daar kwam men op een bepaal moment zelfs maar aan ongeveer 2 Mbit download snelheid. Rond 12 uur was het al weer 7-8 Mbit, en om 2 uur 's nachts 13 Mbit.
Laatst gewijzigd door the animator 25 nov 2013, 22:08, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1348
- Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
De speed zou je normaal gezien kunnen vinden bij: Maintenance > Router Status: DownStream Connection Speed
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
-
- Member
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 07 nov 2003, 13:38
- Bedankt: 1 keer
Ik heb hier net (om 21.35) dit eens opgestart: http://speedtest.telenet.be/. Resultaat:
Latency 59 ms
Download Speed 1.59 Mbps
Upload Speed 0.75 Mbps
Kan trouwens moeilijk geloven dat het aan de router bij mij zou kunnen liggen want dan zijn de snelheidverschillen niet zo voorspelbaar (avond barslecht, 's nachts tot aan the namiddag tip top). En ja ik heb mijn Netgear al eens af en aan gezet etc.
Latency 59 ms
Download Speed 1.59 Mbps
Upload Speed 0.75 Mbps
Kan trouwens moeilijk geloven dat het aan de router bij mij zou kunnen liggen want dan zijn de snelheidverschillen niet zo voorspelbaar (avond barslecht, 's nachts tot aan the namiddag tip top). En ja ik heb mijn Netgear al eens af en aan gezet etc.
Hey animator,
Wou zelf juist een topic starten, over juist dezelfde problemen ook met city connect, ik wil absoluut je thread niet hijacken. Problemen duren hier toch aan een maandje ofzo, maar lijken wel identiek op de jouwe.
Snelheid overdag zeer goed, maar vanaf 7-8 uur plots inderdaad naar 4mbit of lager, heb reeds contact opgenomen met helpdesk van Dommel.
Maar die staken op een modem die te ver van het contactpunt stond, nochtans staat die direct aan de aansluiting..
Even een voorbeeldje van een slechte speedtest:
Ook nog een WinMTR testje laten lopen, wat ook fijne resultaten levert:
| Host - % | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
| mygateway1.ar7 - 0 | 199 | 199 | 2 | 4 | 17 | 7 |
| gateway.customer.schedom-europe.net - 8 | 155 | 144 | 44 | 49 | 91 | 50 |
| amsix.true.nl - 9 | 147 | 134 | 0 | 60 | 148 | 55 |
| ams7.edge01.tengig-6-1-11.true.nl - 6 | 163 | 154 | 49 | 59 | 72 | 58 |
| http://www.tweakers.net - 8 | 151 | 139 | 0 | 54 | 70 | 56 |
Mijn router zegt trouwens dat de sync speed normaal is: DL: 10Mbit/s UP:950Kbit/s. Dit dus ook tijdens de trage periodes.
Moeilijk te geloven dat dit aan gebruiker ligt aangezien het echt verspringt en hoge snelheden wel haalbaar zijn overdag.
Wou zelf juist een topic starten, over juist dezelfde problemen ook met city connect, ik wil absoluut je thread niet hijacken. Problemen duren hier toch aan een maandje ofzo, maar lijken wel identiek op de jouwe.
Snelheid overdag zeer goed, maar vanaf 7-8 uur plots inderdaad naar 4mbit of lager, heb reeds contact opgenomen met helpdesk van Dommel.
Maar die staken op een modem die te ver van het contactpunt stond, nochtans staat die direct aan de aansluiting..
Even een voorbeeldje van een slechte speedtest:
Ook nog een WinMTR testje laten lopen, wat ook fijne resultaten levert:
| Host - % | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
| mygateway1.ar7 - 0 | 199 | 199 | 2 | 4 | 17 | 7 |
| gateway.customer.schedom-europe.net - 8 | 155 | 144 | 44 | 49 | 91 | 50 |
| amsix.true.nl - 9 | 147 | 134 | 0 | 60 | 148 | 55 |
| ams7.edge01.tengig-6-1-11.true.nl - 6 | 163 | 154 | 49 | 59 | 72 | 58 |
| http://www.tweakers.net - 8 | 151 | 139 | 0 | 54 | 70 | 56 |
Mijn router zegt trouwens dat de sync speed normaal is: DL: 10Mbit/s UP:950Kbit/s. Dit dus ook tijdens de trage periodes.
Moeilijk te geloven dat dit aan gebruiker ligt aangezien het echt verspringt en hoge snelheden wel haalbaar zijn overdag.
-
- Member
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 07 nov 2003, 13:38
- Bedankt: 1 keer
Lijkt me inderdaad identiek. Ook Cityconnect. En de sync blijft ook iets boven de 10Mbit. Maar de werkelijke snelheid is schrijnend 's avonds. Ik had vroeger trouwens als reserve zo een ADSL D Link gekocht die ze me aanraadden, en de snelheid en Wifi van dat ding trok werkelijk op niks. Hun 'beste' ADSL modems zijn dus nog een heel pak slechter.
Heb ondertussen ook een ticket geopend.
p.s. ik woon in Wilrijk.
Heb ondertussen ook een ticket geopend.
p.s. ik woon in Wilrijk.
Laatst gewijzigd door the animator 25 nov 2013, 22:40, in totaal 1 gewijzigd.
Van hun router blijf ik af, is niet echt 2013-proof. Daar kan het probleem ook niet aan liggen aangezien ik een tijd wel goed internet kon krijgen 's avonds.
Problemen zijn dan precies wel niet regio specifiek, aangezien ik in Leuven woon.
Ik ga morgen nog eens proberen bellen naar helpdesk, vorige keer wel vriendelijk antwoord gekregen en toen hebben ze de lijn gemonitord voor 48u waaruit ze dan afleidden dat modem te ver stond. Wat dus zoals ik al zei, onmogelijk is.
EDIT: Na een lange tracert test met winMTR kom ik aan 41% packet loss naar tweakers.net. Niet normaal dus. Is dit bij jou ook zo The animator?
Problemen zijn dan precies wel niet regio specifiek, aangezien ik in Leuven woon.
Ik ga morgen nog eens proberen bellen naar helpdesk, vorige keer wel vriendelijk antwoord gekregen en toen hebben ze de lijn gemonitord voor 48u waaruit ze dan afleidden dat modem te ver stond. Wat dus zoals ik al zei, onmogelijk is.
EDIT: Na een lange tracert test met winMTR kom ik aan 41% packet loss naar tweakers.net. Niet normaal dus. Is dit bij jou ook zo The animator?
-
- Member
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 07 nov 2003, 13:38
- Bedankt: 1 keer
Ik zit op dit moment met een pakket loss naar tweakers.net iets onder de 20%. MAAR die is zeer onregelmatig. Soms loopt de pakket loss op tot 70% (!!!!) , om dan weer iets onder de 20% te duiken. Kan goed zijn moest ik de test daarstraks gedaan hebben dat het een stuk hoger was. Want kijk we zijn als iets later op de avond en mijn snelheid is al 'verdubbeld'
Latency 58 ms
Download Speed 2.59 Mbps
Upload Speed 0.79 Mbps
Latency 58 ms
Download Speed 2.59 Mbps
Upload Speed 0.79 Mbps
Mij lijkt het dat het netwerk overbelast is gedurende de avond ofzo, maar weet niet genoeg van ISP netwerken. Dus voordat ik morgen aan de helpdesk die arme medewerker ga beschuldigen wil ik toch een beetje stevig op mijn poten staan.
Iemand die ervaring heeft met deze feiten?
Iemand die ervaring heeft met deze feiten?
-
- Member
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 07 nov 2003, 13:38
- Bedankt: 1 keer
Ik denk eerlijk gezegd ook dat Dommel gewoon niet genoeg capaciteit heeft. Ik heb de test net even opnieuw gedaan om 4 uur 's nachts en krijg nu:
Latency 58 ms
Download Speed 7.49 Mbps
Upload Speed 0.77 Mbps
Dit is ook al wat trager dan normaal. Maar bekijk het verschil met een paar uur geleden. Mijn router verandert niet magisch met de regelmaat van een klok.
Latency 58 ms
Download Speed 7.49 Mbps
Upload Speed 0.77 Mbps
Dit is ook al wat trager dan normaal. Maar bekijk het verschil met een paar uur geleden. Mijn router verandert niet magisch met de regelmaat van een klok.
-
- Pro Member
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:26
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 25 keer
en de SNR Margin (0.1 dB): Attenuation (0.1 dB): ? ?
Enkel metingen via LAN, dus met kabel direct verbonden.
Als je geholpen wil worden, zul je deze data hier moeten posten. Nu blijft het gissen.
hier eens lezen
Enkel metingen via LAN, dus met kabel direct verbonden.
Als je geholpen wil worden, zul je deze data hier moeten posten. Nu blijft het gissen.
hier eens lezen
Zal even mijn lijnwaardes posten, dit is dus op een moment waar de snelheid normaal is:
US Margin -22
DS Margin 7
DS Line Attenuation 29
US Line Attenuation 9
Hier ken ik dan weer niet genoeg van, maar volgens mij zien die er vrij normaal uit. (Buiten dat de DS margin aan de lage kant is?)
Met draad maakt tijdens de trage momenten geen verschil tegenover draadloos
EDIT: Lijn waardes wanneer de snelheid al ruim gehalveerd is:
US Margin -22
DS Margin 7
DS Line Attenuation 29
US Line Attenuation 22
Heb jij hier vergelijkbare waardes The animator?
US Margin -22
DS Margin 7
DS Line Attenuation 29
US Line Attenuation 9
Hier ken ik dan weer niet genoeg van, maar volgens mij zien die er vrij normaal uit. (Buiten dat de DS margin aan de lage kant is?)
Met draad maakt tijdens de trage momenten geen verschil tegenover draadloos
EDIT: Lijn waardes wanneer de snelheid al ruim gehalveerd is:
US Margin -22
DS Margin 7
DS Line Attenuation 29
US Line Attenuation 22
Heb jij hier vergelijkbare waardes The animator?
- Fatsie
- Pro Member
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 29 dec 2010, 20:15
- Uitgedeelde bedankjes: 79 keer
- Bedankt: 36 keer
Ik kan geen hulp bieden, maar wou gewoon even melden dat ik dergelijke problemen NIET ondervindt op een SpeedConnect+ aansluiting. Voor CityConnect gebruiken ze meer eigen apparatuur, misschien inderdaad daar ergens een bottleneck of DPI eventueel ...