Lancering 4 G Mobi*
Net van de klantendienst vernomen dat nu maandag het 4G netwerk gaat geactiveerd worden voor de eerste klanten. Iedereen met een 4G toestel in de zone waar er 4G ontvangst is zal een sms krijgen om contact op te nemen met de klantendienst om 4G op zijn toestel(len) te activeren...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Eerder dan verwacht, maar hoog tijd! Nice! Hopelijk ook voor internet on mobile
Hopen dat het klopt
Hopen dat het klopt
-
- Elite Poster
Iemand die dit kan bevestigen?
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
t Zou me verwonderen mochten ze dat doen zonder persbericht...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
Dacht daar ook aan, is tenslotte een "testfase".
Base 4G was ook al de avond voor aankondiging actief...
We zullen morgen wel zien zeker?;-)
[ Post made via mobile device ]
Base 4G was ook al de avond voor aankondiging actief...
We zullen morgen wel zien zeker?;-)
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 25 keer
is er al meer geweten?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 53 keer
- Contacteer:
Ze zullen nog snel enkele ifibers aan het aansluiten zijn vooraleer ze op de rode knop drukken...
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
-
- Elite Poster
Ik wacht toch ook met ongeduld af... misschien eens mijn mobistar testsim insteken
-
- Elite Poster
En dat Mobistar 4G een goed alternatief blijkt te zijn moest het niet gebeuren...
Zou het graag testen, maar 'k merk op dat je een abonnement moet hebben, een prepaid internet on mobile zal dus niet veel helpen.
Is er een beperking op aantal testers? Zodat ik nog even kan overwegen om het testnummer al dan niet even op abonnement te zetten.
Los van alle kritiek op de provider hier vind ik het bijzonder dat je gratis volume bijkrijgt om te testen, tot 5GB is niet niks.
Zou het graag testen, maar 'k merk op dat je een abonnement moet hebben, een prepaid internet on mobile zal dus niet veel helpen.
Is er een beperking op aantal testers? Zodat ik nog even kan overwegen om het testnummer al dan niet even op abonnement te zetten.
Los van alle kritiek op de provider hier vind ik het bijzonder dat je gratis volume bijkrijgt om te testen, tot 5GB is niet niks.
Laatst gewijzigd door iRockabizzydilly 25 nov 2013, 12:22, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- tommekentom
- Premium Member
- Twitter: MisterTommie
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 24 keer
- Contacteer:
Hahaha! Ik probeerde dit net via mijn klantenzone te activeren, krijg ik de melding dat ik in een gebied woon waar 4G niet beschikbaar is en bam gedaan je kan het niet activeren.
Dus je kan het niet activeren zodat je het kan gebruiken wanneer je je in een regio bevindt waar het wel beschikbaar is?
Dus je kan het niet activeren zodat je het kan gebruiken wanneer je je in een regio bevindt waar het wel beschikbaar is?
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 22 keer
Ik kan 4G niet activeren omdat mijn abonnement er niet voor in aanmerking komt. Ik heb een Business Everywhere abo met 2GB data.
Nochtands staad er 4G bij op hun website: http://business.mobistar.be/nl/professi ... verywhere/
Nochtands staad er 4G bij op hun website: http://business.mobistar.be/nl/professi ... verywhere/
-
- Pro Member
JA klopt ik kan het ook niet testen omdat ik niet in het gebied woon. Vind dat eigenlijk wel straf aangezien ik dagelijks in 4G zone ben voor mijn werk (Gent).tommekentom schreef:Hahaha! Ik probeerde dit net via mijn klantenzone te activeren, krijg ik de melding dat ik in een gebied woon waar 4G niet beschikbaar is en bam gedaan je kan het niet activeren.
-
- Elite Poster
Waarschijnlijk kunnen ze dit wel oplossen op klantendienst/in shop?
In ieder geval, zo blijven er meer testaccounts open voor wie wel in het gebied woont en wil kunnen testen.
Of even u adres wijzigingen bij contactgegevens?;-)
In ieder geval, zo blijven er meer testaccounts open voor wie wel in het gebied woont en wil kunnen testen.
Of even u adres wijzigingen bij contactgegevens?;-)
-
- Pro Member
ik had een halfuur geleden een berichtje gestuurd naar mobistar via facebook en kreeg daarnet een bericht terug dat 4G alsnog is geactiveerd. Over kwartiertje moet ik mijn gsm (iphone 5) uit/aanzetten en dan werkt het
-
- Elite Poster
Voila sie ze doen al niet eens moeilijk en geven u 5GB voor niks... Niet te snel klagen dus
Zeker speedtestje posten!;-)
Zeker speedtestje posten!;-)
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Twitter: https://twitter.com/meon/status/404959123110113280
Antwoord:
@MobistarNL: @meon De automatische activering van 4G aanbod gebeurt enkel op basis van facturatie adres en compatibel toestel. Klanten die in een 4G gebied werken, kunnen contact opnemen met de klantendienst om dit te laten activeren. Via een Mobistar Center is dit ook mogelijk, maar enkel de shops van steden waar 4G beschikbaar is op dit moment. ^DM
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
meon schreef:Twitter: https://twitter.com/meon/status/404959123110113280 Antwoord:@MobistarNL: @meon De automatische activering van 4G aanbod gebeurt enkel op basis van facturatie adres en compatibel toestel. Klanten die in een 4G gebied werken, kunnen contact opnemen met de klantendienst om dit te laten activeren. Via een Mobistar Center is dit ook mogelijk, maar enkel de shops van steden waar 4G beschikbaar is op dit moment. ^DM
Ze leren veel van Apple, je hebt een 4G toestel maar je mag het enkel gebruiken als wij zeggen dat het mag. Iets banaal als op de foute plaats wonen mag toch niet voor zulke omwegen zorgen? Of gaat het om een proeflancering?
Sent from my Lumia 920 using Tapatalk
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Het is een proeflancering. Commercieel aanbod wordt volgend jaar pas voorgesteld, wat me dus doet vermoeden dat niet iedereen gaat kunnen genieten van 4G-snelheden.MClaeys schreef:Of gaat het om een proeflancering?
Ik haalde enkele maanden geleden bij Proximus 66,28 Mbit down en 22,21 Mbit up in Genk.Zorba schreef:Bij Proximus en Base lagen de snelheden rond de 35-50Mbit, ik denk niet dat het bij Mobistar anders gaat zijn.
Vergeet niet dat de bandbreedte van de antenne-aansluiting bij die snelheden een rol begint te spelen.
-
- Elite Poster
Toch is het interessant om de variaties per gebied te zien, en al zeker de ping. Op Base bij lancering van 4G waren deze ontoelaatbaar voor 4G bijvoorbeeld.Zorba schreef:Bij Proximus en Base lagen de snelheden rond de 35-50Mbit, ik denk niet dat het bij Mobistar anders gaat zijn.
-
- Elite Poster
Waar blijven die speedtests?
-
- Pro Member
Een user schrijft hetvolgende op de frontpage:
Dit zal toch 4G zijn denk ik?http://userbase.be/nieuws/telecom/1026- ... n#josc4377
Ik heb zelf een panter unlimited en haalde daarstraks in Merksem 19,5 Mb/s downloadsnelheid.
Is dat dan 3G of 4G vraag ik me af?
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
In theorie kan gewone 3G (HSDPA) ook toch 21Mbit gaan, dus dat is niet perse een garantie. En met de HSDPA+ bij proximus kan ik ook tot ver over de 21Mbit gaan.
De enige zekerheid is het symbool dat bovenaan staat je gsm staat, 3G of 4G/LTE.
De enige zekerheid is het symbool dat bovenaan staat je gsm staat, 3G of 4G/LTE.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 5 keer
Deze avond een test gedaan tijdens het rijden. Mooie snelheid: http://www.speedtest.net/my-result/a/658327751
Ik merk wel op dat 4g nog niet actief is in deze 15 steden. In diegem had ik bvb nog geen 4g. Deze test deed ik in strombeek. Wel vreemd dat de server wel in diegem lag? Toch al een mooie start!
Doe zo voort mobi*
Ik merk wel op dat 4g nog niet actief is in deze 15 steden. In diegem had ik bvb nog geen 4g. Deze test deed ik in strombeek. Wel vreemd dat de server wel in diegem lag? Toch al een mooie start!
Doe zo voort mobi*
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
Met DC-HSPA kan je tot 42Mbit halen en dat is ondertussen al een tijd geimplementeerd bij de drie operatoren.Trojan schreef:In theorie kan gewone 3G (HSDPA) ook toch 21Mbit gaan, dus dat is niet perse een garantie. En met de HSDPA+ bij proximus kan ik ook tot ver over de 21Mbit gaan.
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Ah voila, dus enkel op snelheid kan je niet afgaan of je nu op H+ of 4G zit.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
Ow, helemaal geen slechte resultaten
Vooral die ping, 22 is wel heel goed! Niet zoals Base launch... begrijp nog steeds niet hoe ze dat voor elkaar kregen om zo'n ping te hebben op 4G. Anyway.
Vooral die ping, 22 is wel heel goed! Niet zoals Base launch... begrijp nog steeds niet hoe ze dat voor elkaar kregen om zo'n ping te hebben op 4G. Anyway.
-
- Pro Member
Net even een speedtest gedaan op mobistar 4g netwerk van in de trein:
Server: diegem
Ping:20ms
Down:29,6mbps
Up:11,68mbps
Ping:25ms
Download: 43,29 Mbps
Upload: 13,05 mbps
Server: Oostkamp
Ping: 72 ms
Download: 51,88 Mbps
Upload: 19,07 Mbps
Ping:20ms
Down:29,6mbps
Up:11,68mbps
Ping:25ms
Download: 43,29 Mbps
Upload: 13,05 mbps
Server: Oostkamp
Ping: 72 ms
Download: 51,88 Mbps
Upload: 19,07 Mbps
-
- Elite Poster
Ok, dit is echt goed. Vandaag tester activeren.