Nadat ik mijn nieuwe bbox3 had geïnstalleerd viel ik van 70mbit sync terug op 30mbit sync. Dit is volgens hetgeen ik op het forum hier gelezen heb normaal en had ik ook verwacht.
Nu had ik ook verwacht dat dit automatisch weer zou verhoogd worden naar 50 en wat later weer naar 70. Aangezien dit na enkele weken nog niet gebeurd was,heb ik een lijntest uitgevoerd om te zien of er geen problemen waren. Het bleek dat er een 'probleem' was. En enkele dagen later stond er bij dat er een techn. interventie zou komen. Vandaag is die melding weg en is alles oké volgens de lijntest. Ik belde daarnet naar de technische dienst om te vragen wat nu het probleem geweest was, maar dit kon mij enkel vertellen dat DLM niet meer actief stond en wellicht niet meer actief zou worden en ik dus vastzit op 30mbit ???
Enig idee of deze info klopt? Ik zal het ook eens vragen aan Eva...
En ik dacht dat er ook een speciaal nummer bestond om je lijn eens te resetten, weet iemand dit nog?
=> update: Eva zegt dat er geen probleem is en dat de lijn wel goed is. Hopelijk dus binnenkort een beter profiel. .. technische dienst heeft blijkbaar geen goed zicht daarop of te weinig kennis.
DLM niet meer actief na installatie bbox3 ter vervang bbox2
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
0800 22424Joneszy schreef:En ik dacht dat er ook een speciaal nummer bestond om je lijn eens te resetten, weet iemand dit nog?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Je bedoelt de lijntest die je kan initiëren via e-services?Joneszy schreef:is dit hetzelfde als een lijntest?
Ik denk het niet.
- - De 0800 22424 lijntest zet je lijn terug op jouw provisioning profiel (30/6), en dan "kan" DLM terug starten
- De e-services lijntest zet - volgens mij - jouw lijn niet terug, maar kijkt of er problemen zijn ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
In ieder geval heb ik van de technische dienst als antwoord gekregen dat de lijntest op e-services alleen aangeeft wat de staus is van je lijn en niks te maken heeft met het starten van DLM.
Bij mij is de DLM terug sinds enkele dagen. K was mijn DLM ook kwijt na het vervangen van de BBOX2 door de 3.
K geloof dat de lijn om de 90dagen geconttroleerd wordt om te zien of je nog voldoet aan een DLM profiel.
Nu sta ik weer rustig op 50Mbps
K geloof dat de lijn om de 90dagen geconttroleerd wordt om te zien of je nog voldoet aan een DLM profiel.
Nu sta ik weer rustig op 50Mbps