Monitor je energieverbruik met 1 toestel, smappee monito.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
- Bedankt: 85 keer
Kwam onderstaande vandaag tegen.
http://www.smappee.com
Lijkt mij een leuke en makkelijke oplossing.
Iemand al ervaring mee ?
http://www.smappee.com
Lijkt mij een leuke en makkelijke oplossing.
Iemand al ervaring mee ?
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
- serialchiller
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 61 keer
Alvast niet voor mensen met (fotovoltaïsche) zonnepanelen. Zo'n meetklem kan de "richting" van de stroom niet meten. In zo'n geval misschien beter de klem op de invoer van de hoofdschakelkast zetten, voorbij meetkast en omvormers dus.
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Amai .
Als dat speelgoed doet wat het belooft, dan koop ik het meteen.
maar
Als dat speelgoed doet wat het belooft, dan koop ik het meteen.
maar
Onmogelijk is het niet, maar het klinkt toch niet echt alsof een doosjes van €170 dat kan...Smappee is het allereerste toestel dat het exacte energieverbruik van je elektrische apparaten monitort met één sensor, vlakbij de zekeringkast. De sensor wordt om de hoofdkabel geklemd en registreert het energieverkeer. De verschillende apparaten worden herkend aan hun energiehandtekening of de elektrische sporen die ze nalaten. Een innovatieve manier om je energieverbruik in kaart te brengen!
- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
- Bedankt: 250 keer
Als ik het goed begrijp bouwt dit voort op hetzelfde principe als een Flukso, maar met als groot verschil dat hier dus een stuk analytische software op draait die patronen kan gaan herkennen in het verbruik en daardoor gokt (?) welk toestel dit is. Leuk concept, maar ik zou het toch straf vinden als dit werkelijk elk toestel kan onderscheiden. Ik heb een vermoeden dat het enkel de klassieke grootverbruikers kan herkennen zoals boilers en dergelijke.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
ik heb 3 vragen naar hun support gestuurd :
- wat is het verschil tussen een comfort en premium installatie
- Welk soort wifi heeft de 'box'? Wifi b/g/n?
- Wat verbruikt 'de box'?
de koe zegt boe
- bollewolle
- Elite Poster
- Twitter: bollewolle
- Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
- Bedankt: 89 keer
Een alternatief is Flukso, daar kan je naast elektriciteit (waaronder zonnepanelen) ook Gas en Water met meten (met de juiste sensoren). Daarnaast is het van Belgische makelij (een kerel uit Leuven die dit maakt). Werkt bijzonder goed moet ik zeggen. De interface is misschien niet zo fancy maar op het forum zijn alvast verschillende apps te vinden + de data is volledig zelf uit te lezen dus je kan er nog zelf iets voor bouwen ook als je wil
Edit: te lang in New Reply gestaan precies want zie nu pas dat Kenw00t Flukso al had vermeld
Edit: te lang in New Reply gestaan precies want zie nu pas dat Kenw00t Flukso al had vermeld
Laatst gewijzigd door bollewolle 19 nov 2013, 13:42, in totaal 1 gewijzigd.
- heist_175
- Elite Poster
Standaard:
PremiumBinnen de 5 werkdagen word je gecontacteerd voor een afspraak.
Binnen de 10 werkdagen komt de installateur jouw smappee aan huis plaatsen.
Hij brengt de smappee mee, dus er worden geen verzendkosten aangerekend.
Binnen de 3 werkdagen word je gecontacteerd voor een afspraak.
Binnen de 5 werkdagen komt de installateur jouw smappee aan huis plaatsen.
Hij brengt de smappee mee, dus er worden geen verzendkosten aangerekend.
De installatie wordt gekeurd door een keuringsbedrijf en je ontvangt een certificaat.
-
- Elite Poster
FAQ's staan hier: http://www.smappee.com/be_nl/supportbambipower schreef:ik heb 3 vragen naar hun support gestuurd :
Snellere installatie, geen verzendkosten en installatie gekeurd met certificaat.
- Wat verbruikt 'de box'? -> 2 watt
Laatst gewijzigd door Abusimbal 19 nov 2013, 13:48, in totaal 1 gewijzigd.
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
- heist_175
- Elite Poster
Flukso kan ook water en gas meten, maar rapporteert aan de NSA:
Waarom niet gewoon op een eigen interface, lokaal?The Fluksometer associates with your home wifi network and reports the measurements at five minute intervals to the Flukso web server. Our server logs your data in a special round-robin database, which can be consulted via the web interface.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
khad er dus overgelezen
wel snel een antwoord van support, dus dat is al top :
wel snel een antwoord van support, dus dat is al top :
Beste,
Het verschil zit hem in de wachttijd voor installatie. Voor meer uitleg klik op het vraagteken.
In de box zit WiFi b/g/n
Verbruik is maximaal 5W maar bij normale werking is deze ongeveer 1.5W
Met vriendelijke groeten,
Smappee support team
de koe zegt boe
- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
- Bedankt: 250 keer
Inderdaad, maar smappee is blijkbaar ook Belgisch (uit het Kortrijkse).bollewolle schreef:Daarnaast is het van Belgische makelij (een kerel uit Leuven die dit maakt).
Hmm, zijn die apps wat de moeite? De mijne hangt er nu langer dan een jaar en meet gewoon out-of-the-box naar de website...bollewolle schreef:Werkt bijzonder goed moet ik zeggen. De interface is misschien niet zo fancy maar op het forum zijn alvast verschillende apps te vinden + de data is volledig zelf uit te lezen dus je kan er nog zelf iets voor bouwen ook als je wil
In deze tijden misschien geen onterechte vraag... ik weet zelfs niet eens of de gegevens versleuteld worden verzonden naar de Flukso website. Enfin, mijn elektriciteitsverbruik is nu nog het minste dat mij kan schelen als de NSA dat te weten komt, ik kweek immers geen wiet.heist_175 schreef:Waarom niet gewoon op een eigen interface, lokaal?
Die premium installatie met keuring van de smappee vind ik wel een goede service. Voor de Flukso heb ik een oude meterkast half moeten afbreken omdat er gewoon te weinig plaats was om die ***klemmen rond die kabels te krijgen. Enfin, het huis is nu bijna 25 jaar oud, dus in principe moeten we die kast toch vernieuwen omdat er een nieuwe keuring zou moeten plaatsvinden om de 25 jaar?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ik vraag me toch of hoe men in staat is bijvoorbeeld het verschil te zien tussen een lamp in je living of in de keuken, of een versterker dan wel kleine TV.heist_175 schreef:Onmogelijk is het niet
Trouwens weeral spijtig dat je gebruik moet maken van externe diensten (ik lees trouwens nergens iets over een maandelijkse kost)... indien het bedrijf over kop gaat is je toestel dan ook meteen waardeloos. Waarom kan dit niet gewoon autonoom ?
Ander minpunt is de verplichting voor Apple of Android... waarom kan dit niet gewoon via een browser ?
- heist_175
- Elite Poster
Vergeet niet dat Flukso elke 5 minuten de data naar een website stuurt.
Makkelijk om te zien of je thuis bent of niet, vind je niet?
Wat uw zekeringkast betreft: je moet uw elektriciteit elke 25 jaar laten keuren (zie AREI art.271)
Wat betreft het detecteren: elk toestel heeft een eigen arbeidsfactor, afhankelijk van de weerstanden, spoelen, motoren, ... die erin zitten. Als je dat heel nauwkeurig opvolgt, kan je toestellen identificeren. Een koelkast, een vitrokeramische kookplaat en een TL hebben een andere pf. Het kan dus wel degelijk, maar je moet heel nauwkeurig kunnen meten...
Makkelijk om te zien of je thuis bent of niet, vind je niet?
Wat uw zekeringkast betreft: je moet uw elektriciteit elke 25 jaar laten keuren (zie AREI art.271)
Dus als je op een bestaande kring geen 18 stopcontacten hebt bijgeplaatst enzo, is er geen probleem en kan uw zekeringkast gewoon behouden blijven.ART271. CONTROLEBEZOEK VAN LAAGSPANNINGSINSTALLATIES
Elke laagspanningsinstallatie (...) moet aan een controle onderworpen worden, hetzij door een erkend organisme, hetzij door de overheid hiervoor bevoegd of hiermee belast volgens de voorschriften van artikel 275:
- om de 25 jaar voor de huishoudelijke installaties
- om de 13 maand voor de foorinstallaties
- om de 5 jaar voor de andere installaties
Het controlebezoek heeft betrekking op de overeenstemming met de voorschriften van dit reglement.
Wat betreft het detecteren: elk toestel heeft een eigen arbeidsfactor, afhankelijk van de weerstanden, spoelen, motoren, ... die erin zitten. Als je dat heel nauwkeurig opvolgt, kan je toestellen identificeren. Een koelkast, een vitrokeramische kookplaat en een TL hebben een andere pf. Het kan dus wel degelijk, maar je moet heel nauwkeurig kunnen meten...
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 53 keer
Kan dit apparaat ook offline gebruikt worden? Of stuurt het alle gegevens om de x minuten door naar een centrale database? Is er een API voor de developers die de gegevens willen uitlezen?
- heist_175
- Elite Poster
Nog wat artikel, maar allemaal zeggen ze hetzelfde, de persmededeling herkauwd maw:
DiskIdee
Hardware Info
Datanews
En de eigen persmededeling
Smappee Pers
Bij Hardware Info hebben ze dit nog gevonden:
DiskIdee
Hardware Info
Datanews
En de eigen persmededeling
Smappee Pers
Bij Hardware Info hebben ze dit nog gevonden:
Smappee claimt vooral apparaten met een constant energieverbruik zeer effectief te herkennen, bij apparaten waarvan het gebruik fluctueert kan het volgens de fabrikant langer duren voordat deze correct herkend worden.
-
- Elite Poster
http://www.smappee.com/nl/blog/cat/testimonials/
Er is iemand die beweert dat hij zijn Smappee ingesteld heeft om een bericht te sturen als zijn garagepoort in werking schiet, dan weet hij dat de kinderen goed zijn thuisgekomen.
Er is iemand die beweert dat hij zijn Smappee ingesteld heeft om een bericht te sturen als zijn garagepoort in werking schiet, dan weet hij dat de kinderen goed zijn thuisgekomen.
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
- bollewolle
- Elite Poster
- Twitter: bollewolle
- Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
- Bedankt: 89 keer
Heb ze zelf nog niet gebruikt omdat ik er zelf geen nood aan heb momenteel. Mij toekomstdoel is de data ook op een eigen server te loggen en dit geheel uiteindelijk te integreren in het toekomstige domotica platform.Kenw00t schreef:Hmm, zijn die apps wat de moeite? De mijne hangt er nu langer dan een jaar en meet gewoon out-of-the-box naar de website...
Paranoid much? Ook een redelijk zware onderstelling. Eerlijk gezegd denk ik dat ze dan even goed op je eigen netwerk binnen geraken mochten ze echt zoveel interesse hebben in je energie verbruik.heist_175 schreef:Flukso kan ook water en gas meten, maar rapporteert aan de NSA
Is perfect mogelijk, zijn reeds meerdere topics over te vinden op het forum:heist_175 schreef:Waarom niet gewoon op een eigen interface, lokaal?
https://www.flukso.net/content/easy-way ... n-database
https://www.flukso.net/content/mqtt-mq- ... -transport --> over ondersteuning MQTT
https://www.flukso.net/content/realtime ... n-database
De meeste topics hierover zijn terug te vinden in dit forum onderdeel.
Anyway, wel benieuwd naar wat de eerste feedback gaat zijn over die Smappee.
- heist_175
- Elite Poster
Ik ben niet speciaal paranoia, ik zie gewoon de meerwaarde niet in van data standaard naar een server te sturen.
Lokaal is veel eenvoudiger én je vermijdt mogelijke veiligheidsproblemen.
Nu ik bij Flukso mijn eigen data kan opslaan (ook al wordt het nog steeds naar [email protected] gestuurd ) is die Flukso wel beter dan Swappee:
Flukso:
+ goedkoper (€97 voor het toestel, €18 voor de elektriciteitsclamp, €10 voor water en €10 voor gas -> €134,31)
+ kan dus ook water en gas meten
+ eigen data
- geen individuele toestellen
Swappee:
+ individuele toestellen
- duurder
- geen eigen data
Lokaal is veel eenvoudiger én je vermijdt mogelijke veiligheidsproblemen.
Nu ik bij Flukso mijn eigen data kan opslaan (ook al wordt het nog steeds naar [email protected] gestuurd ) is die Flukso wel beter dan Swappee:
Flukso:
+ goedkoper (€97 voor het toestel, €18 voor de elektriciteitsclamp, €10 voor water en €10 voor gas -> €134,31)
+ kan dus ook water en gas meten
+ eigen data
- geen individuele toestellen
Swappee:
+ individuele toestellen
- duurder
- geen eigen data
-
- Elite Poster
Hardware.info komt binnenkort met een review.
http://nl.hardware.info/nieuws/37823/ni ... s#comments
http://nl.hardware.info/nieuws/37823/ni ... s#comments
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
geef mij ook maar de flukso, gebruik deze al 1?5 jaar , ook voor monitoring van de zonnepanelen, bekijk het wel realtime via de site van pvoutput.org uit Australie, je kan er veel meer op zien, deze site haalt wel alle info van de Fluksoserver...
je hebt tegenwoordig ook de site van www.energieID.be hier kan je maandelijks manueel je energiemeters inbrengen, bij invoeren van je flukso tokens doet ie het zelf, je kan er zo rapportjes of grafieken van maken, voorlopig nog gratis maar zalbetalend worden....
enkel 1 nadeeltje , de opbrengst van de zonnepanelen wordt opgeteld met het elektrisiteitsverbruik, dit wordt gemeten via een stroomspel en de opbrengst van de panelen komt via een puls va de teller van de zonnepanelen, heb dit reeds enkele maanden geleden gemeld maar site nog niet aangepast
je hebt tegenwoordig ook de site van www.energieID.be hier kan je maandelijks manueel je energiemeters inbrengen, bij invoeren van je flukso tokens doet ie het zelf, je kan er zo rapportjes of grafieken van maken, voorlopig nog gratis maar zalbetalend worden....
enkel 1 nadeeltje , de opbrengst van de zonnepanelen wordt opgeteld met het elektrisiteitsverbruik, dit wordt gemeten via een stroomspel en de opbrengst van de panelen komt via een puls va de teller van de zonnepanelen, heb dit reeds enkele maanden geleden gemeld maar site nog niet aangepast
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Elite Poster
- Contacteer:
weet niet of de flukso data versleuteld is, feit is dat hij een uniek en lang tokennr moet invoeren en inloggen met een paswoord gebeurt..... denk dus niet dat dit eenvoudig te hacken is en waarvoor zou je de info dan kunnen gebruiken ???
Gezien de monoversie voor ook de zonnepanelen 199 euro kost en de gewone monoverste 169 euro veronderstel ik dat de duurdere versie voorzien is van 3 inputs en was net zoals bij de (nieuwe) flukso instelbaar voor analoge of digitale ingangen, zo kan je de zonnepanelen idd onderscheiden van je verbruik....
Wil dit wel testen naast de flukso om te zien of idd de juiste apparaten worden herkend en de vermogens kloppen...
Gezien de monoversie voor ook de zonnepanelen 199 euro kost en de gewone monoverste 169 euro veronderstel ik dat de duurdere versie voorzien is van 3 inputs en was net zoals bij de (nieuwe) flukso instelbaar voor analoge of digitale ingangen, zo kan je de zonnepanelen idd onderscheiden van je verbruik....
Wil dit wel testen naast de flukso om te zien of idd de juiste apparaten worden herkend en de vermogens kloppen...
radiometeor.be
radiometeor.be
-
- Deel van't meubilair
Het enige wat je dan kan vergelijken is het totale vermogen (iets anders heb je niet op de Flukso)... en dat meet men op identiek dezelfde manier (het moet dus wel gelijk zijn).laroyj schreef:Wil dit wel testen naast de flukso om te zien of idd de juiste apparaten worden herkend en de vermogens kloppen...
-
- Elite Poster
- Contacteer:
je meet met de flukso het vermogen maar via de pvoutput site zie je wel meer dan op de flukso site, ik zie via de curve perfect wanneer mijn waterpomp aanslaat als ik de lavabo in de badkamer gebruik, water wordt genomen door de vaatwas, de vaatwas opwarmt, de droogkast aanslaat, mijn bijverwarming van de zonneboiler aanslaat, zelfs wanneer de buitenverlichting aanslaat of er een pc extra wordt aangezet... heb indertijd een lijstje gemaakt welk toestel hoeveel verbruikt, niet vanop het identificatieplaatje of hanleiding maar een energiemeter opgemeten......
Flukso vergelijk ik al met de SMA sunnyportal voor wat de opbrengst van de zonnepanelen betreft, verbruik wordt vergeleken met een SOCOMEC DIRIS A40 digitale inline professionele energiemeter...
Ik heb mijn twijfels hoe de smappee gaat bepalen welke verbruiker actief is......ik zou dit graag gaan testen en met de rest van mijn trendings bekijken of de info klopt met de realiteit
Flukso vergelijk ik al met de SMA sunnyportal voor wat de opbrengst van de zonnepanelen betreft, verbruik wordt vergeleken met een SOCOMEC DIRIS A40 digitale inline professionele energiemeter...
Ik heb mijn twijfels hoe de smappee gaat bepalen welke verbruiker actief is......ik zou dit graag gaan testen en met de rest van mijn trendings bekijken of de info klopt met de realiteit
radiometeor.be
radiometeor.be
Ik heb een meetmodule geplaats van Niko (in men Niko Home Control installatie). Je hebt een enkel fasige en een 3 fasige. Die klemmen hebben wel degelijk een richting. Als je ze omgekeerd plaatst tellen ze af ipv op.
Dit werkt dus wel met mijn zonnepanelen.
Ik zie perfect wat er uitgaat en wat er inkomt.
Ik ben alleen nog op zoek naar een pulsteller of iets anders om op de waterteller te hangen. Ik vroeg onlangs (toen er plots een technieker van de watermaatschappij mijn meter kwam vervangen zonder vooraf op de hoogte te zijn) of er iets bestond bij hun en zij konden mij enkel een nieuwe waterteller leveren die ik dan wel moest betalen. ik dacht iets van een 150 euro installatiekosten of zo.
In men niko home control kan ik ook 3 pulsteller gegevens inladen. Bv ook voor gas.
Dit werkt dus wel met mijn zonnepanelen.
Ik zie perfect wat er uitgaat en wat er inkomt.
Ik ben alleen nog op zoek naar een pulsteller of iets anders om op de waterteller te hangen. Ik vroeg onlangs (toen er plots een technieker van de watermaatschappij mijn meter kwam vervangen zonder vooraf op de hoogte te zijn) of er iets bestond bij hun en zij konden mij enkel een nieuwe waterteller leveren die ik dan wel moest betalen. ik dacht iets van een 150 euro installatiekosten of zo.
In men niko home control kan ik ook 3 pulsteller gegevens inladen. Bv ook voor gas.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Ik geloof dat de watermeter te meten is met ofwel een reedcontact of een hallsensor. Google geeft vermoedelijk meer uitleg.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Contacteer:
..als je watermeter voorzien is van een magneet of uitsparing om er een hallsensor op te zetten, en dat zijn de meeste tellers niet...
ik heb dit opgelost door er een imf sensor via een houdertje met TEC7 op te kleven en laten detekteren op het metalen halve maantje..
ik heb dit opgelost door er een imf sensor via een houdertje met TEC7 op te kleven en laten detekteren op het metalen halve maantje..
radiometeor.be
radiometeor.be
- FunkStar
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
- Bedankt: 92 keer
@Kodel heeft zo'n smappee energiemonitor ontvangen, hieronder de unboxing van het 9de smappee toestel
[youtube]ofEIhdjFwpk[/youtube]
En dan hopelijk binnenkort een review van hoe goed dit ding werkt.
[youtube]ofEIhdjFwpk[/youtube]
En dan hopelijk binnenkort een review van hoe goed dit ding werkt.
-
- Elite Poster
Ik wilde het ook posten.
Smappee heeft ook nog een paar videos geupload.
http://vimeo.com/user22057757/videos
Smappee heeft ook nog een paar videos geupload.
http://vimeo.com/user22057757/videos
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Vandaag een telefoontje gepleegd naar Smappee met de vraag hoe het mogelijk is, volgens het gepubliceerde filmpje, dat het toestel "lamp living " detecteerd..
De smappee zou volgens bepalde frequenties een veranderingen aan de cosinus phi kunnen bepalen welke toestellen in gebruik zijn, dat zal idd voor bepaalde toestellen wel te achterhalen zijn....gezien ik bleef aandringen ben ik nu wel te weten gekomen hoe het werkt...
Eigenlijk is dit een zelflerend toestel, telkenmale er een nieuwe verbruiker wordt gedetecteerd vraagt Smappee dit aan te vullen in de database, op deze manier
houdt het toestel bij wanneer bepaalde verbruikers worden aangeschakeld, op die manier is het natuurlijk makkelijk om accurate meldingen te maken...
Er zijn 3 versies: mono - mono met fotocellen -en 3 fasig...3fasig met zonnepanelen wordt ook nog niet ondersteund, enkel bruikbaar in combinatie met aeen app voor IOS of Android, pc's vallen dus uit de boot, printen kan ook niet...ik zie het dus eerder als gadget dan als werkinstrument.....
De smappee zou volgens bepalde frequenties een veranderingen aan de cosinus phi kunnen bepalen welke toestellen in gebruik zijn, dat zal idd voor bepaalde toestellen wel te achterhalen zijn....gezien ik bleef aandringen ben ik nu wel te weten gekomen hoe het werkt...
Eigenlijk is dit een zelflerend toestel, telkenmale er een nieuwe verbruiker wordt gedetecteerd vraagt Smappee dit aan te vullen in de database, op deze manier
houdt het toestel bij wanneer bepaalde verbruikers worden aangeschakeld, op die manier is het natuurlijk makkelijk om accurate meldingen te maken...
Er zijn 3 versies: mono - mono met fotocellen -en 3 fasig...3fasig met zonnepanelen wordt ook nog niet ondersteund, enkel bruikbaar in combinatie met aeen app voor IOS of Android, pc's vallen dus uit de boot, printen kan ook niet...ik zie het dus eerder als gadget dan als werkinstrument.....
radiometeor.be
radiometeor.be
- Kitt
- Elite Poster
- Twitter: kitt1977
- Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
- Bedankt: 45 keer
- Contacteer:
Is blijkbaar iemand die al een pak ervaring heeft op energy beheer ... heeft zijn vorig bedrijf verkocht aan Elster ( mijn gasmeter is van dat merk )
http://www.energyict.com/en/about-us
http://www2.imec.be/content/user/File/ic33/Energie.pdf
http://www.standaard.be/cnt/dst08022001_067
Spijtig dat ik al een flukso heb Zou het eigenlijk wel es willen testen .. Maar het werkingsprincipe is hetzelfde met ampére klemmen op de fasen .
http://www.energyict.com/en/about-us
http://www2.imec.be/content/user/File/ic33/Energie.pdf
http://www.standaard.be/cnt/dst08022001_067
Spijtig dat ik al een flukso heb Zou het eigenlijk wel es willen testen .. Maar het werkingsprincipe is hetzelfde met ampére klemmen op de fasen .
-
- Deel van't meubilair
Natuurlijk is het zelflerend (slechte omschrijving want jij moet het trainen) maar daar is niets mis mee... en dat maakt het ook niet eenvoudig. Het toestel moet namelijk nog steeds wel in staat zijn iedere aparte verbruiken te identificieren.laroyj schreef:Eigenlijk is dit een zelflerend toestel, telkenmale er een nieuwe verbruiker wordt gedetecteerd vraagt Smappee dit aan te vullen in de database, op deze manier houdt het toestel bij wanneer bepaalde verbruikers worden aangeschakeld, op die manier is het natuurlijk makkelijk om accurate meldingen te maken...
- trikke2705
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 12 keer
Zijn er ondertussen al meer gebruikservaringen/bevindingen?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 21 keer
Heb een topic gevonden in een ander forum, daar hebben er al verschillende gebruikers van smappee zich gemeld er is zelfs iemand van smappee zelf dat dat topic volgt en meer info geeft.
klik op deze link
http://www.zonstraal.be/forum/viewtopic ... 24&t=10936
Ik heb nu een flukso, ben nu dat topic nu aan het volgen om misschien toch te overwegen om mijn flukso te verkopen en een smappee an te schaffen.
flukso meet minder correct lijkt mij ten opzichte van smappee. Nu gebruik ik een app op mijn tablet om te zien wat mijn panelen opbrengen en hoeveel elec ik verbruik. Smappee lijkt dit toch beter te doen.
klik op deze link
http://www.zonstraal.be/forum/viewtopic ... 24&t=10936
Ik heb nu een flukso, ben nu dat topic nu aan het volgen om misschien toch te overwegen om mijn flukso te verkopen en een smappee an te schaffen.
flukso meet minder correct lijkt mij ten opzichte van smappee. Nu gebruik ik een app op mijn tablet om te zien wat mijn panelen opbrengen en hoeveel elec ik verbruik. Smappee lijkt dit toch beter te doen.
- heist_175
- Elite Poster
Ik heb zelf net een Flukso gekocht. Het feit dat die ook gas en water gedetailleerd kan uitmeten/-lezen heeft me over de streep getrokken.
Je kan out-of-the-box met die Flukso niet zo veel doen doen. Het verbruikt wordt heel summier weergegeven op een grafiek op een website. That's it.
Om de verbruiksdata zelf te hebben en er iets mee te kunnen doen moet je een halve of hele programmeur zijn (en dat ben ik jammer genoeg niet). Op de website/forum van Flukso krijg je steevast "MQTT" als antwoord op vragen naar data. Concreet komt het erop neer dat je een Raspberry Pi moet kopen (all-in €70), daarop moet je allerlei hocus-pocus software installeren en dat zou dan loggen naar een SQL database.
Ik snap er niet zo geweldig veel van tot hiertoe, maar ik heb mij alvast een Raspberry Pi besteld, in de hoop er toch aan uit te kunnen.
Je kan out-of-the-box met die Flukso niet zo veel doen doen. Het verbruikt wordt heel summier weergegeven op een grafiek op een website. That's it.
Om de verbruiksdata zelf te hebben en er iets mee te kunnen doen moet je een halve of hele programmeur zijn (en dat ben ik jammer genoeg niet). Op de website/forum van Flukso krijg je steevast "MQTT" als antwoord op vragen naar data. Concreet komt het erop neer dat je een Raspberry Pi moet kopen (all-in €70), daarop moet je allerlei hocus-pocus software installeren en dat zou dan loggen naar een SQL database.
Ik snap er niet zo geweldig veel van tot hiertoe, maar ik heb mij alvast een Raspberry Pi besteld, in de hoop er toch aan uit te kunnen.
- trikke2705
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 12 keer
@stefke. Bedankt voor de link. Water en gas meten is voor mij niet belangrijk, elektriciteit daarentegen wel. Ik ga nog wat op zoek naar meer info van de smappee.