ADSL USB Modem + Wireless RJ45 router

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Karopala

Beste,

ik heb me onlangs een draadloze router gekocht. Het probleem is dat ik deze niet rechtstreeks aan mijn modem kan koppelen om dat het een ADSL USB Modem is welke geen RJ45 connectie heeft. Daardoor dien ik de router aan de pc te koppelen. Hoe moet dit opzetten opdat ik een tweede pc met draadloze ontvanger internet kan ontvangen?
Beide pc's hebben windows XP als OS.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Je hebt het jezelf moeilijk gemaakt door een draadloze router te kopen in plaats van een access point ... Want je gaat namelijk je pc moeten instellen als router door er ICS, WinRoute, of een ander routeringsprogramma op te draaien. Of je moet je modem met je netwerkkaart bridgen, maar daar heb ik geen idee van hoe dat dat gaar werken en hoe je draadloze router daar mee gaat omgaan.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Om eerlijk te zijn zou ik gewoon een Ethernet modem aanschaffen. Want anders moet je de Wireless router enkel als accespoint gaan gebruiken (als jouw router dat kan zelfs).

Laten we er even vanuit gaan dat jouw router dit kan (als AP inzetten, waardoor je dus het nut van de router teniet doet, maar soit). Dan moet je dus je USB modem aansluiten aan een PC. De internetverbinding delen met deze of gene software (bv ICS van windows). Je (een) netwerkkaart verbinden met de router (als accesspoint). En je 2de pc met de draadloze netwerkkaart laten connecteren op het accesspoint. Je 1ste PC moet dan wel constant aanstaan natuurlijk.

Mvg,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
antaras
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 dec 2003, 13:14

jow,

Ik heb onlangs met hetzelfde probleem gezeten. Ik had ook een draadloze router gekocht. Het probleem was(zoals bij u) dat ik ook over een USB-modem beschik.
Ik heb dit probleem niet kunnen oplossen want mijn router had alleen utp-aansluitingen. Dus ik kon onmogelijk van mijn modem naar mijn router gaan.
Ik had ook een netwerkkaart nodig, maar die is enkel om die router te configureren. Dus het zou ook niet mogelijk zijn om via deze weg uw internet door te verbinden naar de router.
Na wat raad te vragen aan enkele personen ben ik te weten gekomen dat ik die router onmogelijk zou kunnen installeren. Ik heb hem gewoon terug naar de winkel gedaan.

P.S.: Als u modem ook uit de ALDI komt(zoals de mijne), doe hem dan gewoon terug en je krijgt je geld terug.
Zowel ik als een kameraad hebben ons geld terug gehad. Bij hem is het ook niet gelukt om die router te installeren
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

antaras schreef:Na wat raad te vragen aan enkele personen ben ik te weten gekomen dat ik die router onmogelijk zou kunnen installeren.


Zoals reeds eerder geschreven... ga voor een ethernetmoden (ongeveer 35 euro) en vergeet al die USB dingen. Als je nog een ethernetkaart nodig hebt voor je wired-PC is dit nogmaals 10 a 15 euro.

Je kan echter ook gecombineerde ADSL - WIFI routers vinden, maar dan kan je later eventueel je WIFI niet meer herbruiken moest je een andere ADSL modem nodig hebben (hetzij door TN, of VDSL).
karopala

Ik denk dat ik voor een ethernetmodem ga. Dit lijkt mij de beste oplossing.

Alvast bedankt voor jullie suggesties...
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”