Telenet Wifi Werkt Alles wat Bekabeld is NIET.

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
DimitriL
Starter Plus
Starter Plus

Beste,
ik heb namelijk een klein probleem. Nadat ik een par wifi problemen had heb ik mijn modem uit de stekker ge trokken en hem er dan weer in ge stoken.
(met de bedoeling hem te rebooten) Eens dat hij weer voledig opgestart was werkte wifi nog perfect maar alles wat een een UTP cabel hangt niet. Computer gedragen zich alsof er zelf geen kabel aanwezig is.

Dit is wat ik al heb gebrobeerd:
-Andere kabel genomen (om er van uit te gaan dat het niet aan de kabels ligt)
-de modem weer ge reboot
-de modem ge reset (door met een tandestoker op het klein knopje te drukken voor 5 seconden)
- Computer die met UTP cabel verbonden zijn voledig herstart

Niets heeft aan mijn probleem geholpen. Ik heb dus besloten naar telenet te bellen en ze hebben alerlij testen gedaan en dan hebben ze ook mijn modem ge reset van bij hun en dat werkte dan wel. Alles werkte weer normaal. Maar gister avond was de stroom uitgevallen en het was weer van dat. Alles wat bekabeld was. Geen iternet ...Zelf geen verbinding. Niets.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Power adapter in 99% van de gevallen stuk.
DimitriL
Starter Plus
Starter Plus

Power adapter ????? Geeft deze de nodige stroom niet meer of zo ?
Ik dacht meer aan de modem zelf.
DimitriL
Starter Plus
Starter Plus

Heb gebeld naar telenet, ze komen vrijdag langs. Zou dit aan mijn computer's of apparatuur liggen is de kost voor mij (85EURO)
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

DimitriL schreef:Power adapter ????? Geeft deze de nodige stroom niet meer of zo ?
Ik dacht meer aan de modem zelf.
Dringend eens een cursus elektriciteit gaan volgen (stabilisatoren, ...) ... Als je liever 85eur betaalt, doe dat dan he, is goed voor de economie.
DimitriL
Starter Plus
Starter Plus

Moet gij daarvoor zo boos worden omdat ik niks snap van elektriciteit ? :) (en ga je er dan van uit dat iedereen op deze forum expert is in elektriciteit ?) Stabilisatoren zegt mij totaal niets.

Ik geef liever geen 80 euro maar als de adapter naar de klote is ligt de fout toch bij telenet. Tis toch hun adapter?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 25 keer

silencer schreef: Dringend eens een cursus elektriciteit gaan volgen (stabilisatoren, ...) ... Als je liever 85eur betaalt, doe dat dan he, is goed voor de economie.
Als de fout bij de voeding ligt, is het de schuld van TN en zullen zij de kosten op hun nemen. De TS heeft het beste gedaan wat ie kon denk ik (of zou jij op je eentje een stroomadapter gaan financieren om iets te vervangen wat onder verantwoordelijkheid van TN valt?)
DimitriL
Starter Plus
Starter Plus

Beste,
ik wil jullie bedanken voor jullie hulp. Modem was inderdaad DEFECT (niks te maken met de voeding).
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”