ik ben al jaren klant bij telenet en ik heb al vaak zoals iedereen wel eens mijn wifi die traag is of die uitvalt.
Maar nu word dit echt overdereven. Ook zijn er met de jaren ook veel apparaten bijgekomen: 2 iPad's , 3iPhone's, Macbook Pro, Apple Tv (waar ik steeds film stream), en nog een paar andere. Als m'en vader op zen ipad zit, ik naar een film zit te kijken via m'en apple tv, mijn moeder op haar iphone naar Youtube films aan het kijken en m'en vriendin op Facebook dan kan je er voor wedden dat het wifi plat valt. Aan wat kan dit liggen ?
Ik heb naar Telenet gebeld en zij hebben mij aangeraden om van kanaal te veranderen. Dit heb ik ook gedaan, en heb ik ook geprobeerd op verschillende kanalen maar dit veranderd niks. Heb ook een de stekker uitgetrokken en na X aantal seconden weer ingestoken... Niks verbetert. Ik ben naast m'en wifi modem gaan staan en heb eens een speedtest gedaan. Ik Haalde amper 16Mbps door echt vlak naast de wifi modem te staan. ( Ze adverteren dit aan 120 Mbps)
Hebben jullie enig idee/Tips om dit netwerk te verbeteren en stabieler te maken. Of weten jullie aan wat dit ligt.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
PS: Ik ben amateur in alles wat informatica betreft en zeker wat netwerk betreft dus rustig aan met de technische termen
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)