European Small Caims procedure

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
proz
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 52 keer

Heeft er iemand ervaring met de Europese procedure voor geringe vorderingen onder de 2000 euro (European Small Caims procedure) bedoeld om "grensoverschrijdende geschillen met een waarde van niet meer dan EUR 2000 eenvoudiger en sneller te regelen"?

Ik probeer al 4 weken mijn geld terug te krijgen van een Duitse webshop die mijn bestelling nooit heeft geleverd.
Ik krijg geen reactie op e-mail of telefoon. Het enige wat ze gedaan hebben is, na een officiële ingebrekestelling, de status van het pakket op "versendet" gezet. Daarna hebben ze me een e-mail gestuurd met een DHL tracknummer dat 2 maanden geleden elektronisch ("The instruction data for this shipment have been provided by the sender to DHL electronically") werd aangemaakt maar nog niet in het parcelcenter is aangekomen hhm. Allemaal heel geloofwaardig dus.

Ik ben dus nu aan het twijfelen om een strafrechtelijke aangifte te doen ofwel de European Small Caims procedure te volgen.
Het tweede zou veel sneller zijn en enkel griffiekosten met zich mee brengen.
proz
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 52 keer

Update: na 2 aangetekende brieven, heb ik mijn bestelling volledig ontvangen -
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”