Hoi,ik heb dus eindelijk de overstap gedaan van Dommel naar Telenet omdat de snelheden van Telenet veel hoger zijn vergeleken met deze van Dommel.
Nu komen ze overmorgen (maandag 14 Oktober) om Telenet te installeren en te activeren,vandaag heb ik nog een factuur van Dommel ontvangen per e-mail.
Moet ik deze nog betalen of niet aangezien ze maandag al komen om Telenet te installeren en ik anders dubbel moet betalen voor internet deze maand.
Ik heb de opzeg gedaan via aangetekende brief ,daar heb ik notitie van Dommel gekregen.
Dit stond er in de mail:
'We betreuren uw beslissing om uw diensten bij ons op te zeggen. We hopen alvast dat we u binnenkort opnieuw als klant mogen verwelkomen.
>
> Ondertussen dienen we u er op te wijzen dat eventuele, huidige en toekomstige (bvb telefoonkosten of opzegvergoedingen), openstaande proforma facturen, contractueel nog dienen voldaan te worden op ons rekeningnummer.'
Wat denken jullie hier over,betalen of niet??
Laaste factuur betalen of niet??
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Welke opzegdatum heb je vermeld in de opzegbrief? Met andere woorden: tot welke datum loopt de overeenkomst met Dommel?
Je moet alleszins betalen tot de opzegdatum. Daarna is de overeenkomst onbestaande dus moet je niets meer betalen.
Je moet alleszins betalen tot de opzegdatum. Daarna is de overeenkomst onbestaande dus moet je niets meer betalen.
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Normaal heb je recht op één maand op voorhand opzeg, dus 27 sep = tot 27 okt dat ze je mogen aanrekenen, tenzij je een andere datum hebt opgegeven.freazy schreef:Op 27 September hebben we de aangetekende brief opgestuurd en op 30 September heb ik de e-mail van Dommel gekregen ivm de bevestiging van de opzeg.
In principe is die factuur tot 2 nov, dus slechts een paar dagen verschil en daar zou ik het bij laten, maw betalen en je bent er vanaf.
Dat je nog 2 weken overlapping hebt ligt beetje aan uw planning.
grts
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Bedankt voor jullie antwoord,ik weet daar niks van van die opzegdatum in de brief maar m'n ma zegt dat het een standaardbrief was dus waarschijnlijk zullen ze de datum gebruiken van wanneer ze de brief in ontvangst hebben genomen.
Nu ja,ik zal maar betalen zo ben ik er ook vanaf
Nu ja,ik zal maar betalen zo ben ik er ook vanaf
-
- Plus Member
- Berichten: 213
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:34
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 3 keer
Sinds de nieuwe telecomwet '1 oktober 2012' is een maand vooropzeg niet meer nodig. Een gewone email of ergens een vakje aanvinken in een formulier op het internet is voldoende.Patje schreef:Normaal heb je recht op één maand op voorhand opzeg, dus 27 sep = tot 27 okt dat ze je mogen aanrekenen, tenzij je een andere datum hebt opgegeven.freazy schreef:Op 27 September hebben we de aangetekende brief opgestuurd en op 30 September heb ik de e-mail van Dommel gekregen ivm de bevestiging van de opzeg.
In principe is die factuur tot 2 nov, dus slechts een paar dagen verschil en daar zou ik het bij laten, maw betalen en je bent er vanaf.
Dat je nog 2 weken overlapping hebt ligt beetje aan uw planning.
grts
Dus, het is vandaag 18 oktober, je stuurt een mailtje naar je provider dat het vandaag '18 oktober 2013' de laatste dag is dat je van hun diensten gebruik wil maken. Ze kunnen het nog hard maken dat je 19 oktober nog moet betalen ( één dag om die dienst te stoppen is technisch perfect haalbaar). Vanaf 20 oktober moet je niet meer betalen, heb je dat wel gedaan, dan moet je provider het bedrag van de overige dagen terugbetalen.
Sommige providers doen moeilijk, geen probleem! Stuur een brief met je klacht naar de ombudsman, die gaan een tijdje bemiddelen en op het einde van de rit zullen ze de klant gelijk geven en wordt aan de provider het advies gegeven om de wet te respecteren en het bedrag terug te betalen.
De meeste providers zullen die beslissing respecteren. Doen ze het niet, dan kan je 2 dingen doen:
- eens stevig vloeken en het zaakje vergeten
- uit principe juridisch stappen zetten, je gaat er wel meer geld insteken dan je eruit kunt halen
Blijkbaar moeten we toch niet te veel van Dommel verwachten .
Heb hen ook al een mail gestuurd of ze het al betaalde abonnementsgeld zullen terugbetalen nadat we hebben opgezegd. Nog niks gehoord, zelfs geen factuur van onbetaalde gesprekken van in september.
Misschien Test-Aankoop 'ns inschakelen...
Heb hen ook al een mail gestuurd of ze het al betaalde abonnementsgeld zullen terugbetalen nadat we hebben opgezegd. Nog niks gehoord, zelfs geen factuur van onbetaalde gesprekken van in september.
Misschien Test-Aankoop 'ns inschakelen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 2786
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
- Locatie: Antwerpen... naast de parking
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
U moet gewoon even naar de opzegdatum kijken. Hebt u die niet gegeven, dan mag dommel u nog langer factureren. Er moet dus een duidelijk opzegdatum vermeld staan. Als die vermeld is, dan kan je inderdaad uw geld terugvorderen.
de koe zegt boe
-
- Plus Member
- Berichten: 213
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:34
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 3 keer
Na 6 maand mogen ze geen kosten meer aanrekenen.User_Rudy schreef:Ook met de nieuwe telecomwet en in geval van voortijdige opzegging van een contract , kunnen zij nog altijd kosten aanrekenen.
Op mijn vraag of ik het te veel betaalde abonnementsgeld (Homeconnect in dit geval) na opzegging zou terugkrijgen, antwoordde Dommel het volgende:
Is dit een valabele uitleg waar niets tussen te krijgen is?
De aangetekende brief arriveerde bij hen op een maandag, terwijl net de dag ervoor de nieuwe maand begon.Aangezien u opgezegd heeft terwijl de volgende maand al begonnen was kunnen wij dit bedrag niet terugstorten. Wij moeten die maand ook betalen voor de huur van uw lijn aan belgacom.
Is dit een valabele uitleg waar niets tussen te krijgen is?
-
- Premium Member
- Berichten: 484
- Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 41 keer
Conform contractueel recht heeft Dommel in dit geval gelijk.
Een opzeg moet bij hen toekomen 1 maand voor de vervaldag.
Tenzij je zelf in de opzeg een (haalbare) opzegdatum hebt
opgegeven voorziet zelfs de nieuwe telecomwet geen wijziging.
Een begonnen maand is cfr. de nieuwe telecomwet ook te laat.
Een opzeg moet bij hen toekomen 1 maand voor de vervaldag.
Tenzij je zelf in de opzeg een (haalbare) opzegdatum hebt
opgegeven voorziet zelfs de nieuwe telecomwet geen wijziging.
Een begonnen maand is cfr. de nieuwe telecomwet ook te laat.
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Ze kunnen u nog tot een jaar na gebruik factureren he.
misschien een beetje off topic.
Een jaar geleden had ik ook dommel homeconnect opgezegd en mijn laatste factuur niet betaald. (opzeg)
De reden dat ik die niet betaald had was omdat ik nooit mijn beloofde gratis maand had gekregen ondanks meerdere
keren gemailed en getelefoneerd te hebben.
De herinneringen werden naar mijn dommel emailadres gestuurd maar die deed ik natuurlijk niet meer open.
Na ongeveer 5 maanden werd ik telefonisch gecontacteerd en had ik mijn verhaal gedaan.
2 maanden later kreeg ik brief in de bus van dommel om die openstaande rekening te betalen.
En daarna kreeg ik om de week een sms (van onbekend nummer) om mijn mails open te doen van mijn oud dommel email adres
Ik heb toen ik de brief ontvangen had direct test aankoop gecontacteerd en na enkele weken had dommel zijn factuur ingetrokken.
Een jaar geleden had ik ook dommel homeconnect opgezegd en mijn laatste factuur niet betaald. (opzeg)
De reden dat ik die niet betaald had was omdat ik nooit mijn beloofde gratis maand had gekregen ondanks meerdere
keren gemailed en getelefoneerd te hebben.
De herinneringen werden naar mijn dommel emailadres gestuurd maar die deed ik natuurlijk niet meer open.
Na ongeveer 5 maanden werd ik telefonisch gecontacteerd en had ik mijn verhaal gedaan.
2 maanden later kreeg ik brief in de bus van dommel om die openstaande rekening te betalen.
En daarna kreeg ik om de week een sms (van onbekend nummer) om mijn mails open te doen van mijn oud dommel email adres
Ik heb toen ik de brief ontvangen had direct test aankoop gecontacteerd en na enkele weken had dommel zijn factuur ingetrokken.