Ik heb een vreemd probleem..
Als ik een download start (via usenet), haal ik met mijn 70mbit profiel iets van een 2 MB per seconde. Dit kan zo de hele avond blijven. Echter, als ik tijdens het downloaden VDSL tool start, dan schiet mijn download ineens naar de (verwachte) 7 MB/s. Gewoon inloggen op de modem heeft niet hetzelfde effect.
Ik heb een bbox2. De vlan.20 is uitgeschakeld (modem is wel volledig bijgewerkt), de ppoe verbinding wordt gebruikt voor de edpnet telefonie. De tomato router erachter maakt de ppoe verbinding die de rest van het netwerk van internet voorziet. Het is die verbinding die ineens een snelheidsboost krijgt door vdsl tool te draaien.
Iemand enig idee wat hier gebeurd? Ik zou vooral graag weten waarom ik niet gewoon altijd de volle snelheid haal. Ik ben blij dat ik een workaround heb, maar het blijft wel een hassle, zeker als je lekker gaat zitten achter de PS3 om wat Netflix te kijken.
Traag tot ik vdsl tool draai...
- KaiZas
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 2 keer
Vreemd genoeg exact hetzelfde. Ik heb de PPPoE verbinding op de router uitgeschakeld en de bbox terug als gateway laten dienen (met de PPPoE verbinding die al gemaakt is voor de telefonie). Ik start een donwload, dit keer een steady 350kB/s, wat bijzonder traag is. Ik start VDSL Tool (2.3, den 3 crasht bij mij), wacht 5 seconden en PLOEP, 7MB/s.
Bizar![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Bizar
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 31 keer
En welke is dan je firmware die je hebt? 60a072? Lijkt me de qos waarschijnlijk maar kan dit ook niet meteen bevestigen