Belgacom decoder v5 scarlet

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
kode
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 jun 2013, 21:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

Gisteren een belgacom v5 decoder gekocht om een gehuurd exemplaar te vervangen voor een de 2de tv. Ik kreeg nog voor de configuratie een foutmelding ivm software update die niet lukte (error 5). Na contact opgenomen te hebben met de helpdesk wisten ze mij te vertellen dat deze niet werkt op het scarlet netwerk.

Ik vind het een beetje raar gezien dit gewoon een update is van de v4. Daarmee mijn vraag: Is er iemand die een belgacom v5 decoder heeft op een scarlet sagem modem?

Ik ga toch eens kijken of deze op een bbox2 wel werkt voor ik hem ga inruilen.
schneider
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 24 mei 2011, 00:10
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Decoder V5 werkt inderdaad niet op het Digitale TV platform van scarlet.
De reden is dat scarlet enkele maanden geleden hun eigen software heeft en niet meer de software van BGC gebruikt.

Wat je kan proberen is uw decoder V5 te laten updaten op een BGC lijn. Na de update deze op jou Scarlet lijn te plaatsen.
Heb dit zelf niet getest maar de kans is groot dat dit ga werken :-)
Steven_09
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 sep 2012, 07:15
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer

Ik denk dat het eerder een kwestie van tijd is: de V5 decoder werkt NOG niet bij Scarlet. Dat was destijds bij de introductie van de V4 ook zo, maar dat heeft niet lang geduurd: zodra de eerste Scarlet klant een paar maanden later een V4 kreeg, werkte het wel. Maar ik denk dat er in het geval van de V5 misschien nog een reden kan zijn: Scarlet gebruikt voor de meeste van zijn klanten nog altijd de stokoude 'myrioi' software (overigens ook nog in gebruik bij Belgacom, op de oude V3 en V3b decoders). Als jouw lijn nog aan die software gekoppeld is, dan is de kans groot dat die gewoon niet meer compatibel is met de nieuwe V5 decoder.

Trouwens, de fameuze 'Belgacom TV for Scarlet' software is geen andere software zoals hierboven gezegd, maar gewoon de (beruchte?) 'Charles' met een ander kleurschema.

In dit geval zou ik de decoder proberen teruggeven (als je die bij Belgacom gekocht hebt, zou dat wel moeten lukken), en een 'tweedehands' V4 kopen. Die zijn te vinden op bvb. ebay voor prijzen van nog geen 65 euro voor nieuwe(!) exemplaren.
kode
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 jun 2013, 21:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

Ik heb hem bij iemand met belgacom ge-update terug bij mij ingestoken en de V5 decoder werkt prima op de scarletlijn. Bedankt voor de tip :)
schneider
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 24 mei 2011, 00:10
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Graag gedaan ;) :banana:
jonasb
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2014, 18:57

Ik heb hetzelfde probleem, ik heb een V5 decoder die niet werkt bij scarlet.
Hoe moet ik die update doen op een belgacomlijn? Aankoppelen aan de modem, stroom voorzien en dan? Eerst reset uitvoeren of start het proces vanzelf? Heb ik een lijnnummer nodig?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Jonas
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Hoe gebruik je een belgacom decoder eigenlijk voor scarlet?
(v3 v4)?
Moet die telkens zijn updates op een bgc lijn halen?
Of factory reset op bgc lijn?
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
schneider
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 24 mei 2011, 00:10
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

V3(b) en V4 werken gewoon op een scarlet lijn.

Voor een V5 te gebruiken dien je deze op een BGC lijn te hangen (waar tv op actief staat). Deze gaat de BGC software downloaden. Wanneer je uw lijnummer dient in te geven zet je hem gewoon af en hang je deze terug op je scarlet lijn. Na 2min gaat die vragen voor je lijnummer en je bent vetrokken :beerchug:

Als je een BGC firmware wil op je V3 dan heb je pech met bovenstaande procedure. Want eens op je Scarlet lijn, doet die terug een update naar Scarlet firmware
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Ik heb een v3b bgc decoder.
Ik hang heb aan mijn scarlet lijn en hij vraagt om het lijnnummer. (Heb ik niet?)
Telefoonnummer is fout en op de papieren staat geen "lijnnummer".
Als je een BGC firmware wil op je V3 dan heb je pech met bovenstaande procedure. Want eens op je Scarlet lijn, doet die terug een update naar Scarlet firmware
Wil je zeggen dat eens bgc=>scarlet dat er dan geen weg terug meer is? Ook niet via factory reset?
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
schneider
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 24 mei 2011, 00:10
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Neen, dit werkt in 2 richtingen.
Op een BGC lijn gaat die terug de BGC firmware downloaden. (zonder factory reset)
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Ah ok bedankt!
Hij werkt nu. Nog even de oude deactiveren en dan kan ik hd kijken.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
jonasb
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2014, 18:57

bedankt voor de tip!
mijn V5 decoder werkt nu prima met m'n Scarlet.
heb hem laten updaten op BG lijn en daarna gewoon thuis aangesloten, lijnnummer ingegeven en 't was in orde!
nogmaals dank,
jonas
ScSi
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 aug 2014, 09:18

Speciaal geregistreerd voor dit bericht :-D Mijn V5 decoder ook eerst geactiveerd op het BGC netwerk, draait nu vlekkeloos op Scarlet. :banana:
Alro
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 aug 2014, 11:14

Bij mij stelt zich volgend probleem voor, ik heb sinds kort scarlet trio tv en heb nu 3 boxen aan het netwerk verbonden o.a. een v3b van scarlet zelf een v4 en een v5 die ik zelf heb aangekocht en allemaal werkend gekregen op scarlet tv, nu wil ik de v3b en de v4 vervangen door een v5 die ik reeds aan een bcm netwerk zijn updates heb laten doen maar als ik nu bij mij thuis het lijnnr heb ingevoerd geeft die als opmerking dat ik het maximum aantal decoders bereikt heb en wil niet verder doorstarten.
Nu is mijn vraag weet er iemand een oplossing om de v3b en de v4 van mijn netwerk te halen want manueel via menu weigerd die ook om het lijn nr te verwijderen ?
Heb reeds contact opgenomen met scarlet maar die willen mij niet verder helpen met als redenen dat ze de v5 niet ondersteunen.

Grtz,
Alain
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

Niet zeggen aan scarlet dat je een V5 hebt gekocht, maar een V4
Dan kunnen je één decoder laten verwijderen en dan zie je wel wat er gebeurt.

Als ze de V5 niet ondersteunen dan zal je wellicht geen beeld hebben ? Ik ben benieuwd.
schneider
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 24 mei 2011, 00:10
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

ScSi schreef:Speciaal geregistreerd voor dit bericht :-D Mijn V5 decoder ook eerst geactiveerd op het BGC netwerk, draait nu vlekkeloos op Scarlet. :banana:
Geactiveerd? Wil je zeggen dat je de decoder zijn update heeft laten doen of echt registreren met de nummer?
Alro
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 aug 2014, 11:14

Bedankt voor de hulp, probleem is opgelost.

Grtz,

Alain
Flup
Pro Member
Pro Member
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 mar 2004, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

Hoe heb je dit opgelost?
0800 nummer gebeld en met computerstem laten deactiveren? Of via helpdesk?
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

schneider schreef:
ScSi schreef:Speciaal geregistreerd voor dit bericht :-D Mijn V5 decoder ook eerst geactiveerd op het BGC netwerk, draait nu vlekkeloos op Scarlet. :banana:
Geactiveerd? Wil je zeggen dat je de decoder zijn update heeft laten doen of echt registreren met de nummer?
Zou ik ook wel eens willen weten.
0800 nummer gebeld en met computerstem laten deactiveren? Of via helpdesk?
Op welk 0800 nr bij scarlet kan je die via computerstem laten deactiveren?
Weinig helpdesk medewerkers weten deze optie te vinden. :x
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Bertb_
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 apr 2013, 15:25
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 3 keer

Kan je niet gewoon het 0800 99696 bellen dat ook voor bgc geldig is? ( http://support.nl.belgacom.be/app/answe ... a_id/15515 )
Dit nummer deactiveert alle decoders op je lijnnummer, dus als je elke decoder terug opstart zal je opnieuw je lijnnummer moeten ingeven.
Steven_09
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 sep 2012, 07:15
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer

Ik heb dit enkele jaren geleden geprobeerd toen ik nog Scarlet One had, maar op dat nummer werd naar je belgacom klantnummer gevraagd (te vinden op de factuur), bijgevolg kon ik niet verder. Maar het toeval wil dat ik dit nummer onlangs nog eens gebruikt heb (deze keer als Belgacom klant), en nu werd dat klantnummer niet meer gevraagd, enkel het lijnnummer. Ik was wel aan het bellen met de vaste lijn van Belgacom waar de decoders van verwijderd moesten worden. Misschien wordt het klantnummer dan niet gevraagd omdat ze je automatisch kunnen identificeren (en zal het wel gevraagd worden als je bvb. met je gsm belt, of geen gewone vaste lijn van Belgacom hebt). Misschien zijn er vrijwilligers om dit eens te proberen? :-)
Bertb_
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 apr 2013, 15:25
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 3 keer

Heb net geprobeerd met m'n weepee lijn, en ze vragen enkel naar het telefoonnummer waar bgc tv op is geïnstalleerd. Dus waarschijnlijk het lijnnummer.
2e optie was "Indien u niet beschikt over een vaste lijn bij bgc dient u het abonnementsnummer in te voeren."
Dus het is proberen waard denk ik.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

op de 0800 22 800 lijn is dit ook zo.l
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Zal dit vanavond of morgen eens testen :)
En anders weer een bom telefoontjes naar scarlet tot ik iemand beet heb die dit knopje weet staan op zijn scherm.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

"Om fraude te voorkomen vragen we ook uw klantennummer in te geven."

Dus vergeet het maar om scarlet decoders te deactiveren via die belgacom lijn.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Als ge der één moet deactiveren, pm mij het mac adres :P
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Er was je reeds een brave ziel voor. Toch bedankt.
v5 staat al geinstalleerd. Dat ding is STIL :)
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Worden die na twee maand niet in gebruik ook niet automatisch gedeactiveerd
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

2 maand zou kunnen.
2 maand is niks als je er geen last van hebt.
Maar 2 maand zonder HD kanalen is best wel lang. Zeker als je jupiler league neemt en liefst in hd kijkt.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
knalselderke
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jan 2015, 13:47

Mijn vader is sinds kort naar Scarlet TV overgestapt en om een tweede TV aan te sluiten raadde de helpdesk van Scarlet hem aan om bij Proximus een mini-decoder te kopen.
In de Proximus-winkel van Turnhout hebben ze hem deze decoder verkocht (125 euro), ook al had hij daar verschillende keren gemeld dat het om een Scarlet-abonnement gaat.
Natuurlijk werkt deze V5-decoder niet bij hem. We hebben aan de hand van de informatie hier de software opgeladen via een actieve Belgacomlijn. Daarna konden we inderdaad het lijnnummer ingeven en kregen we de knop "dienst activeren". Helaas blijft de decoder daarna in het opstartscherm hangen (meer dan 20 minuten gewacht).

Blijkbaar werkt deze omweg dus niet voor de V5-mini of doen we toch nog iets verkeerd? Of duurt het effectief een half uur of langer om op te starten?

Als het echt niet lukt, zit er niets anders op dan de mini te retourneren en zijn geld terug te vragen. Dan kunnen we op zoek naar een tweedehands V4.
Is er iets wat we nog kunnen proberen?

Alvast bedankt voor de info hier en voor het meedenken.
kar0t@
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2015, 21:12

Heeft iemand hier nog een oplossing voor gevonden? Ik heb ook een v5 mini gekocht, laten updaten bij een proximus klant en hier thuis mijn eigen lijnnummer ingegeven. Na het ingeven krijg ik de boodschap dat de decoder aan het opstarten is, maar dit blijft eindeloos duren.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
wimvl
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 11 jul 2008, 22:36
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

Zijn er nog mensen met een v5 decoder op scarlet die problemen ondervinden met verouderde firmware?
Hier loopt er geregeld wat mis op de v5, tvgids die half uur achter loopt etc..

Mijn firmware is nu een half jaar oud.. Als ik deze zou updaten op bgc lijn, gaat hij dan nog werken? Had destijds gehoopt dat scarlet niet te lang zou wachten met de ondersteuning van de V5.. Helaas


Heb nu de v4 als hoofdtoestel in gebruik maar nu krijg ik die vervelende opname annuleren meldingen omdat dit de tweede decoder was die ik had geactiveerd..

[Afbeelding Post made via mobile device ]
XoNsKy
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 jul 2008, 20:19
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Vrees dat het met de laatste nieuwe firmware niet meer zal werken. Heb zelf proberen een V5 aan de praat te krijgen (sinds de lancering van nieuwe interface). Dus de update installeren werkt allemaal goed, tot je het lijnnummer moet invullen. Schakel de de decorder uit en vervolgens terug aan je Scarlet lijn aan. Dan krijg je een error namelijk:
Error number: SYS_1

An error in the system has occurred. Please reboot your box only when you are completely blocked. If a reboot does not solve your problem, please call the Proximus helpdesk.
Scarlet Trio
Proximus Bizz Smart XL 20
wimvl
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 11 jul 2008, 22:36
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

Medewerkers van scarlet op het forum die een decoder kunnen afmelden? Ik hoor het graag :-)
zeratul
Plus Member
Plus Member
Berichten: 107
Lid geworden op: 19 nov 2008, 09:59
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 26 keer

Net overgeschakeld van Proximus naar scarlet.
Aanvakelijk werkte de V5 prima, behalve dat de kanalen <6 ontbraken in TV gids.. Ik heb de decoder dan uit en aan gezet. Sindsdien zit hij precies in een oneindige lus van firmware updaten...

Kan hier nog iets aan gedaan worden anno 2016?
jaslieskat
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 okt 2016, 11:39
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

Is hier inderdaad nog geen nieuws over? Al sinds 2013 (eerste bericht) en Scarlet ondersteunt nog steeds de V5 (mini) niet.

Wij zouden graag overstappen naar Scarlet, maar hebben hier twee v5 mini's, waarvan één gekocht. We zijn al zo gewoon aan de RF afstandsbediening en de mini V5 hangt achter onze tv gestrapt, met een grote v4 lukt dat niet.
Bestaat er een oplossing om toch de v5 mini's te gebruiken met Scarlet?
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”