Beste
Ik heb enige tijd geleden bij EDPnet info gevraagd bij wie ik de heraansluiting van men telefoon draad dien aan te vragen. Men zij mij dat dit Belgacom eigendom is en zij dienen dit uit te voeren. Na het bezoeken van Belgacom site merkte ik op dat er nergens spraken was van verbouwingen. Dus ook nergens informatie te vinden over heraansluiting. Telefonisch was ook al zo een hel om binnen te geraken zonder telefoon nummer (Raw Copper lijn). Maar door domweg een nummer in te geven uiteindelijke wel binnen geraakt. De vriendelijke dame wist mij mee te delen dat dit via mijn huidige provider dient aangevraagd te worden bij Belgacom.
Dus kortweg word ik van het kastje naar de muur gestuurd, iemand raad hoe dit aan te pakken zonder deze kabel brut weg over te knippen en hopen op veel storing in de buurt bij regenval dat ze uiteindelijk eens moeite doen bij Belgacom?
Alvast bedankt
Groeten
Heraansluiting van telefoon draad altijd zo moeilijk?
- Joachim
- ISP Staff
- Twitter: jslabbaert
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 382 keer
Je zou bij edpnet gewoon je bestelling kunnen plaatsen samen met een telecom installatie, op die manier zal het wel in orde komen.
[ Post made via mobile device ]
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 2 keer
Hoe zit dat dan met mijn huidig contract? Want ik wens hier geen aanpassing in te doen enkel heraankoppeling van telefoondraad met smarttube kabel en aankoop van o-box3 (ik gebruik een niet conform Belgacom VDSL2 modem, dus deze is niet aan te passen om op het vector netwerk te werken van belgacom)
EDITED: of bedoel je dat vanuit de shop misschien --> Telecom Installatie: Test & Label ? Zag ik nu na het typen van dit bericht
Alvast bedankt.
EDITED: of bedoel je dat vanuit de shop misschien --> Telecom Installatie: Test & Label ? Zag ik nu na het typen van dit bericht
Alvast bedankt.
- Joachim
- ISP Staff
- Twitter: jslabbaert
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 382 keer
Ik vrees toch dat er enkele details nodig zijn om dit tot een goed einde te brengen, ik stel voor dat je even belt met onze service desk, en indien je geen bevredigend antwoord krijgt, bezorg me het ticket nummer (dit kan je steeds vragen), dan laat ik het nog dieper onderzoeken.
Mvg, Joachim
Mvg, Joachim
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Plexus,
Vaste lijn aanvragen bij Belgacom, moeten ze doen, als die vaste lijn operationeel is gewoon Edpnet aanvragen, betaal je eerst nog geen raw copper ook. Na minimumduur vaste telefoon opzeggen, en dan kan je terug telefonie + internet bij edpnet nemen. Veel goedkoper dan de SNA te betalen.
Vaste lijn aanvragen bij Belgacom, moeten ze doen, als die vaste lijn operationeel is gewoon Edpnet aanvragen, betaal je eerst nog geen raw copper ook. Na minimumduur vaste telefoon opzeggen, en dan kan je terug telefonie + internet bij edpnet nemen. Veel goedkoper dan de SNA te betalen.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 2 keer
Om eerlijk te zijn weet ik het even niet meer
Ik ben super tevreden van EDPnet maar heb het gevoel dat Belgacom niet meewerkt.
450euro excl. btw en als het tegenslaat krijg ik nog een trager internet dan ik al had misschien? (30/2)
Als ze voor men deur een ropje plaatsen voor dat geld kan ik er nog mee leven
En de huidige kabel kan en mag ik niet zomaar ontmantelen dacht ik? Deze ligt namelijk in de weg en omleiden gaat niet want dan is hem te kort
Wat ik dacht was dat je theoretisch tot 1km op 50Mbit kon geraken bij VDSL2 aangezien dat ik op een 600 a 700m zit vind ik die 30/2 toch weinig ook
Soit ga er een nachtje over slapen
Ik ben super tevreden van EDPnet maar heb het gevoel dat Belgacom niet meewerkt.
450euro excl. btw en als het tegenslaat krijg ik nog een trager internet dan ik al had misschien? (30/2)
Als ze voor men deur een ropje plaatsen voor dat geld kan ik er nog mee leven
En de huidige kabel kan en mag ik niet zomaar ontmantelen dacht ik? Deze ligt namelijk in de weg en omleiden gaat niet want dan is hem te kort
Wat ik dacht was dat je theoretisch tot 1km op 50Mbit kon geraken bij VDSL2 aangezien dat ik op een 600 a 700m zit vind ik die 30/2 toch weinig ook
Soit ga er een nachtje over slapen
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
-
Te Koop forum
Eigenlijk is die 450 euro ten laste van edpnet, ik betwijfel of ze je dat zouden kunnen doorrekenen. Maar ik denk wel dat ze je installatie zouden weigeren.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Ik begrijp niet wat het probleem is. Eigenlijk is het simpel:
Contacteer Belgacom en zeg dat je bezig bent met verbouwingen en dat je een "voortijdige installatie" (zonder abonnementsverplichting) wil.
Zwijg in alle talen over EDPnet, Scarlet of Dommel want Belgacom heeft geen zaken met jouw vrije providerkeuze.
Meer info op http://www.belgacom.be/nl/prive/klantvo ... s_construc
Contacteer Belgacom en zeg dat je bezig bent met verbouwingen en dat je een "voortijdige installatie" (zonder abonnementsverplichting) wil.
Zwijg in alle talen over EDPnet, Scarlet of Dommel want Belgacom heeft geen zaken met jouw vrije providerkeuze.
Meer info op http://www.belgacom.be/nl/prive/klantvo ... s_construc
Laatst gewijzigd door raf1 03 sep 2013, 07:19, in totaal 1 gewijzigd.
- Fatsie
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 79 keer
- Bedankt: 36 keer
De intro kabel tot aan het eerste aftakpunt (NTP; Network Termination Point) blijft eigendom van BGC en mag je niet manipuleren, dus zeker niet in knippen of inkorten ofzo.PleXuS schreef:En de huidige kabel kan en mag ik niet zomaar ontmantelen dacht ik? Deze ligt namelijk in de weg en omleiden gaat niet want dan is hem te kort
50Mbit (wat al een DLM verhoging van het 30 Mbit 17a profiel is) kan maximaal tot op 400m, misschien dat dat gaat veranderen met vectoring maar dat is nog af te wachten.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik denk niet dat een "voortijdige installatie" mogelijk is op een adres, waar nu reeds een actieve telefoonaansluiting bestaat ?raf1 schreef:Ik begrijp niet wat het probleem is. Eigenlijk is het simpel:
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.