BBox instellen voor VPN

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
osty
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Beste leden van dit forum, sorry dat ik het zo direct vraag maar ik heb jullie hulp en kennis nodig.
Ik zou graag een VPN connectie maken naar mijn thuis laptop waar ik Belgacom internet heb Bbox2.
Ik heb weinig kennis van computers maar kan toch een uitleg lezen en uitvoeren.
Indien mogelijk kan er een PD gestuurd worden naar mij?
Heb gezien dat er een DDNS moet opgesteld worden, waar, wie, hoe?
Wat moet er ingesteld worden op de BBox2.
Ik ben nl voor mijn werk enkele maanden in het buitenland en had graag Belgacom TV gezien via VPN.
Bedankt voor jullie informatie
Groetjes
Osty
DA-Steve
Starter
Starter

Ahoi,

De b-box heeft geen vpn server dus je kan best een NAS kopen die dat wel kan, bv een Synology.
Via de NAS kan je een DDNS gratis toewijzen en van overal ter wereld inloggen.

Greets
Steve
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

De BBox heeft inderdaad out-of-the-box geen VPN server aanwezig. Echter om aan te raden om meteen een NAS hiervoor te kopen vind ik wat overdreven. Kost meteen een paar honderd euro...

Ik denk dat je beter eens uitkijkt naar een Mikrotik Routerboard. Op het UB forum zal je zien dat reeds talloze mensen hier enthousiast over zijn en dat dit, ondanks het lage kostenplaatje, erg stabiele en degelijke routers zijn met functies waar je bij andere (top) merken makkelijk het tien tot honderdvoudige voor betaald.

Ik ken uiteraard uw noden niet, maar met bvb een Routerboard RB750GL (https://www.interprojekt.com.pl/mikroti ... -1130.html) heeft u een router in huis met een kostprijs van 35 euro ex btw. Daarvoor heeft u een vrij krachtige router waar VPN functies standaard aanwezig op zijn en die u 5 gigabit poorten bied.

Voor wat minder geld kan u ook opteren voor een Routerboard RB951-2N (https://www.interprojekt.com.pl/mikroti ... -1259.html) die u 28.15 euro ex btw kost. Hierbij heeft u 5 ethernetpoorten en wifi.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
pufpufpuf
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

Ik had onlangs ook een VPN nodig en voor mij de goedkoopste manier was op zoek te gaan naar een tweedehands wrt54gl, met een beetje onderhandelen krijg je die soms wel los voor 10 euro. Hier is wel klein beetje instelwerk aan, zoals het flashen naar dd-wrt maar daarna is de vpn instellen zeer eenvoudig.

http://nl.kapaza.be/belgie?ca=2_s&l=0&q ... l&cg=0&w=3

Ik heb er meteen 2 gekocht :)
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Wat dacht je van een Raspberry Pi?
Kost wel wat meer, maar je hebt alle vrijheid :wink:
Ik wil steeds helpen met jouw exemplaar (remote) te configureren.

Er zijn trouwens enkele interessante topics te vinden over dit onderwerp hier, dus even de zoekfunctie gebruiken.

Wat zijn je plannen? je decoder mee te nemen? > Dan vrees ik dat je upload niet voldoende is om de stream te uploaden.
Via een tablet op VPN is als ik me niet vergis enkel voor het "thuis"netwerk, en niet voor het surfen, dus ook daar heb je een tussenmedium nodig.

Ik denk dat je ons best je budget even meedeelt, zo kunnen we wat beter nadenken wat mogelijk is.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
osty
Starter
Starter

Hallo iedereen,
Ik wil gerust enkele honderden Euro aan spenderen als het wel degelijk werkt.
Inderdaad, ik ben in het buitenland waar het internet geblokkeerd is.
Wat ik zoek is eigenlijk een VPN opzetten met een laptop die thuis 24/7 opstaat, zo kan ik inloggen op een beveiligde VPN op de laptop thuis en
zo ook tv overal bekijken.(IP van BE)
Natuurlijk had ik graag van jullie de volledige werkwijze gekregen wat en hoe het moet. Als jullie een router of dergelijk zullen voorstellen zal ik die online kopen en thuis laten bezorgen, een probleem is natuurlijk dat momenteel enkel de dochter thuis is en zij de instellingen moet doen.

Ik zie Synology DS213+ NAS als ik deze koop hoe meot ik verder en wat heb ik nog verder nodig

Nogmaals bedankt voor jullie hulp, en wees gerust dat zal mij zeker een pint kosten

Groeten
Osty
honda4life
Elite Poster
Elite Poster

Tgoh,

Ik blijf enorme fan van een raspberry pi:
http://www.alternate.be/Raspberry_Pi_Fo ... ent=search
40€ zonder SD kaartje en optionele behuizing.
Je steeks een usb kabel achteraan je BBOX2 en je bent vertrokken.
Wat er moet gebeuren is poort 22 forwarden, en je kan remote configureren en aanpassen wat je wil.

Nogmaals: Steeds bereid om te helpen :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
osty
Starter
Starter

Ik heb interesse voor de NAS DS213+, ik denk dat deze zal doen wat ik vraag in mijn eerste topic
Volgens de website is die makkelijk te installeren, waar plaats ik die in mijn thuis netwerk? na de BBox gebruik ik een swith mot die daar gewoon aangesloten worden, hoe configureer men deze DS213+, wordt dat op een bestaande computer aangesloten en zoja hoe?
Welke poorten moeten er in de BBox2 open gedaan worden?

Nogmaals bedankt
Osty
honda4life
Elite Poster
Elite Poster

Aan u de keuze maar vind het een dure oplossing voor enkel VPN en DDNS :wink:
sky
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 100 keer

Heb hier ds212+ staan, vpn opzetten via standaard pptp is super simpel, via openvpn is al een stuk moeilijker.
Beveiliging is naar ik vernomen heb wel beter met openvpn. Beide zijn in orde geraakt met de hulp van dit forum.

Wat betreft het tvoveral verhaal, ben juist terug van vakantie en tv overal werkende krijgen is niet gelukt, ook niet met de goede hulp van dit forum.

Ik zeg niet dat het niet werkende te krijgen is, maar het zal alleszins niet eenvoudig zijn. Er zijn wss wel formuleren die er meer kennis van hebben dan mij.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

Kan je nu TV Overal bekijken via je vpn? Bvb. via een Telenet verbinding.
Victory Not Vengeance
honda4life
Elite Poster
Elite Poster

PPTP is inderdaad eenvoudig op te zetten.
Helaas heb je hier wel beperkingen naar configureerbaarheid, en toch "minder" veilig.
Bovendien zéér lastig dat de poort niet/(moeilijk?) kan aangepast worden én dat de router dit moet ondersteunen.
Zit je bijvoorbeeld op hotel, waar alles dichtgetimmerd is behalve de klassieke poorten om te surfen... vergeet het maar.
Zit je op een oude AP, kan het zijn dat het aantal gelijktijdige PPTP verbindingen beperkt is... lastig dus als er nog iemand gebruik van maakt.

Geef mij maar OpenVPN op een klassieke WEB-poort zoals 80 (HTTP) of 443 (HTTPS), deze staan gegarandeerd open op publieke AP's.
Bovendien is het niet zo eenvoudig om HTTPS en OpenVPN verkeer te onderscheiden op poort 443.

Wat het verschil kan maken voor TV Overal, is misschien wel het feit dat je wat extra stappen moet ondernemen om ook je DNS Query's door je tunnel te laten lopen. Al weet ik hier geen verklaring voor hoe ze dit kunnen onderscheiden.

Anyway, ik ben deze persoon aan het helpen door even snel een Raspberry Pi te configureren voor hem.
VPN kan natuurlijk getest worden, maar helaas TV overal niet zonder te betalen.
En of dit kan getest worden op een Scarlet lijn denk ik ook niet.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”